ik heb een string die een aantal regex matches doorloopt (vb.net)
nu moet ik ook nog een regex hebben die controleerd op alleen numerieke waarden.
op het moment heb ik deze:
ik weet dat ik [0-9] ook door \d kan vervangen.
Deze regex controleerd of er in de strIn een numeriek getal is zoja geeft hij true en anders false.
Maar nu heb ik een regex nodig die checkt of strIn ALLEEN uit numerieke waarde bestaat.
dus als strIn = 2006 moet hij true geven, maar elke andere variant waar nog een letter in staat moet false zijn.
Om eerlijk te zijn weet ik dus niet hoe dit moet.
Ik neem aan dat je moet beginnen met ^ (om aan te geven dat hij van af de eerste waarde [0-9] moet zijn)
dus ^[0-9]
maar dan moet hij controleren tot het einde.
Nu weet ik dat het eind symbool $ is.
maar hoe zorg ik er dan voor dat hij doorloopt tot $ ?
iemand me hierbij kan helpen?
greets Toost
nu moet ik ook nog een regex hebben die controleerd op alleen numerieke waarden.
op het moment heb ik deze:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Function checkNumbers(ByVal strIn As String) As String Try Return Regex.IsMatch(strIn, "[0-9]") Catch ex As Exception MsgBox(ex.Message(), MsgBoxStyle.Critical, "Er is een fout ontstaan") End Try End Function |
ik weet dat ik [0-9] ook door \d kan vervangen.
Deze regex controleerd of er in de strIn een numeriek getal is zoja geeft hij true en anders false.
Maar nu heb ik een regex nodig die checkt of strIn ALLEEN uit numerieke waarde bestaat.
dus als strIn = 2006 moet hij true geven, maar elke andere variant waar nog een letter in staat moet false zijn.
Om eerlijk te zijn weet ik dus niet hoe dit moet.
Ik neem aan dat je moet beginnen met ^ (om aan te geven dat hij van af de eerste waarde [0-9] moet zijn)
dus ^[0-9]
maar dan moet hij controleren tot het einde.
Nu weet ik dat het eind symbool $ is.
maar hoe zorg ik er dan voor dat hij doorloopt tot $ ?
iemand me hierbij kan helpen?
greets Toost
This space for rent. Serious inquiries only please.