Alleen geluid in WMP, niet bij andere players

Pagina: 1
Acties:

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 08:03
Hallo allemaal,

Ik download regelmatig films, en tot nu toe kon ik die altijd in elke player afspelen met geluid. Nu heb ik alleen Lord Of The Rings gedownload, en die kan ik alleen met audio afspelen in windows media player. Op zich niet zo erg, maar als ik er ondertirels onder wil hebben, moet hij eigenlijk ook in BSPlayer spelen en in virtualdub en dergelijke werken. Ik zou ook niet weten wat voor audio het is, anders kon ik een geschikte codec zoeken, maar ik weet dus niet welk audioformaat het is.

Ik hoop dat julie kunnen helpen, alvast bedankt.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
Er zijn legio "all-in-one" codec-packs te vinden op internet. Grote kans dat er in één van die wel de juiste codec zit.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Invisible_man schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:07:
Er zijn legio "all-in-one" codec-packs te vinden op internet. Grote kans dat er in één van die wel de juiste codec zit.
En dat je vervolgens andere films weer niet af kunt spelen door conflicterende codecs. ;) Kijk eens met G-Spot welke codecs het bestand gebruikt. :) Zie ook de CSA FAQ :)

Signature

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 08:03
pasta schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:44:
[...]

En dat je vervolgens andere films weer niet af kunt spelen door conflicterende codecs. ;) Kijk eens met G-Spot welke codecs het bestand gebruikt. :) Zie ook de CSA FAQ :)
Dankje, hij doet het nu inderdaad. Geluid werkt perfect in virtualdub en BSplayer.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Tr4xt0rm
  • Laatst online: 22-09-2025

Tr4xt0rm

Subtitle

ik heb ace mega codec pack daar zit de oude mediaplayer in en speel alles af

• Invisible_man
En anders is mplayer aan te raden (http://www.mplayerhq.hu/), heeft veel coddecs al in zich en verslikt zich niet zo snel op kapotte filmpjes.
daar zit de oude mediaplayer in
Die zit ook wel in winXP, alleen niet in je start-menu. Zit in de zelfde map in Program files als de nieuwe mediaplayer.

[ Voor 44% gewijzigd door Invisible_man op 08-06-2006 14:15 ]

• Tr4xt0rm

Tr4xt0rm

Subtitle

Invisible_man schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:14:
En anders is mplayer aan te raden (http://www.mplayerhq.hu/), heeft veel coddecs al in zich en verslikt zich niet zo snel op kapotte filmpjes.
dat zit dus ook in ace mega codec pack 8)7

• Invisible_man
Ah, was ik mijn niet van bewust 8)7

• Tr4xt0rm

Tr4xt0rm

Subtitle

geeft niet O-)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Altijd goed: VLC media player. Bevat allerlei codecs maar installeert deze niet voor andere players, erg handig, speelt vrijwel alles (behalve nieuwe QT en alle Real), zelfs kapotte of onvoltooide bestanden.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Invisible_man
VLC lijkt in veel opzichten op mplayer. Mijn voorkeur gaat uit naar mplayer omdat deze player niet echt een gui heeft, waardoor je niet bij het afspelen van een filmpje je muis op de kop moet leggen om er voor te zorgen dat deze gui niet steeds in beeld komt.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Bij VLC komt de GUI ook niet standaard in beeld :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Invisible_man
Bij VLC komt de GUI ook niet standaard in beeld :)
Lijken ze dus nog meer op elkaar :)

Mijn voorkeur voor mplayer komt trouwens ook omdat deze ook in Linux beschikbaar is.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
En VLC niet? Kijk nog maar een keer ;)

Hoe dan ook, deze discussie hoort in dit topic niet. Gaarne deze discussie ergens anders voortzetten. :)

Signature

Pagina: 1