Toon posts:

Super wazig toetsen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een natural microsoft keyboard en sinds vannacht werken oppeens alleen de volgende toetsen niet meer:

^ en ' en " en ` en ~

Alle andere werken dus wel. Het vreemde is, dat bijvoorbeeld het dakje ^ boven de 6 zit, en de 6 zelf werkt wel...

Omdat de 6 dus wel werkt ga je er niet echt vanuit dat het aan je toetsenbord kan liggen. Heb altijd een standaard ps2 driver gebruikt omdat die multimedia knoppen me niet zoveel doen. zojuist toch maar even de originele driver geinstalleerd waardoor die multimedia knoppen wel werken maar die getallen karakters nog steeds niet.

Helaas heb ik geen andere pc in de omgeving waar ik het toetsenbord op kan aansluiten op het moment.. Iemand vaker zoiets gezien? Ik vermoed dat er toch iets niet goed gaat in de hardware van het toetsenbord zelf maar ik wil liever niet voor lul staan straks in de shop hehe.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 10:01 ]

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 18:58
Probeer de taalinstelling van je toetsenbord op Engels te zetten. Zie tray-icoontje rechtsonder. Gewoon een gok...

Edit: Heb je trouwens de andere driver gedeïnstalleerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Joep op 08-06-2006 10:07 ]

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Al gekeken of je toetsenbord vuil is?

shift toets die niet werkt (mogelijk door vuil) ?

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
als shift niet zou werken zou hij alsnog een gewone 6 krijgen. Ik denk ook aan een toetsenbord instelling. Wat doet 'ie als je domweg boot naar DOS met een bootfloppy? Beste test imho.

Verwijderd

Als je Shift+Control drukt wil het misschien veranderen.

Zoals Joep zei heeft het waarschijnlijk met de taal instelling te maken, heb ik ook wel eens last van.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, dit heeft niets met de hardware te maken :o

Move OH -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm vaag, als ik tegelijkertijd een paar toetsenindruk en vervolgens snel shift 6 doe dan krijg ik wel het dakje.

Dat ziet er zo uit:

FWDR#$%#EWRF#^^

Zoals je ziet hou ik shift vast en ram ik wat toetsen en vervolgens de 6 en dan komt er wel een dakje uit haha...

Ik denk dat ik maar eens een nieuw toetsenbord moet gaan halen :P

Taalinstellingen kan het niet aan liggen want de toetsen zitten wel allemaal op de juiste plek, ook de tekens. Heb het voor de zekerheid getest maar geeft geen verschil.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 12:34

Glewellyn

is er ook weer.

Heb je al geprobeerd eerst ^ (shift + 6) te doen een dan een spatie te typen?

edit:
Dit zou het probleem weleens kunnen zijn...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dode_toets

[ Voor 39% gewijzigd door Glewellyn op 08-06-2006 13:28 ]

*zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, inderdaad daar zou het wel mee te maken kunnen hebben. De toetsen die niet werken zijn precies die dead keys die boven een letter gebruikt kunnen worden.

shift 6 + spatie werkt echter niet.. Ik gebruik altijd standaard een us (international) keyboard lay-out en delete alle overige geinstalleerde versies. Zo is nu ook het geval. Volgens die wiki pagina zou daarmee de dead key functie standaard altijd moeten worden :S

Misschien toch een softwarematig iets dit. Ik denk dat ik wellicht die dead key functie vermoord heb :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 13:33 ]

Verwijderd

Misschien heb je ergens een F-Lock achtige toets zitten. Die zorgt er bijvoorbeeld voor dat je F1/2/3/4 etc. niet meer kunt induwen. En wat ik daarboven zie dat je wel ineens het dakje krijgt. Als ik shift+6 twee keer in druk krijg ik ^^ als ik hem 1 keer indruk krijg ik niks, dan moet ik op spatie duwen voor er iets verschijnt. (Je weet het maar nooit he :) )

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een f-lock key maar in mijn geval lijkt deze alleen effect te hebben op de f toetsen. Heb het zojuist getest :D

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 15:27

Maasluip

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:24:

Taalinstellingen kan het niet aan liggen want de toetsen zitten wel allemaal op de juiste plek, ook de tekens. Heb het voor de zekerheid getest maar geeft geen verschil.
Andere taalinstellingen hoeft nog niet te betekenen dat de toetsen anders zitten. Als in de toetsenbord instellingen (dus Control Panel -> Regional and Language Options -> Languages -> Details) bij de toetsenbord instelling xxx-International staat, dan krijg je die effecten.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
In principe als keyboard op international staat kan je met dead keys werken. De functionaliteit on dan ctrl-shift + 6 bijvoorbeeld te gebruiken, om een dakje boven een letter te krijgen wordt daarmee geactiveerd. De dead-key functie. Echter lijkt deze nu dus niet meer goed te werken.. Ik kan wel US taalinstellingen activeren maar dan heb ik die dead-key functionaliteit niet meer.
Pagina: 1