Toon posts:

P3B-F met 1GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Mobo verrassen met een PIII 1GHz, maar gaat dat ook echt werken? Het is een Asus P3B-F rev. 1.03 met bios 1.06, 133 MHz Dane-Elec geheugen 256 MB en een V7700 32 MB Geforce2 videokaart.

Andere suggesties voor het upgraden van mijn 500 MHz PIII Katmai die er nu inzit? :+

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:52
Hoewel ik zelf ook liever een Intel heb, kun je in dit geval ook denken aan Tbird+mobo.

Hoewel, met die prijsverlagingen van intel binnenkort...
Maar volgens mij moet het wel werken, ik heb gehoord dat zelf de P3-1,13ghz nog op een P3B-F draait.

Verwijderd

P3B-f is toch een BX moederbord.
En je gaat daar een 133 Mhz cpu opzetten ???
Of heb je een 100 Mhz versie gevonden van de 1GHz ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gewoon de 133 fsb versie, lekker overclocken die chipset! Moet toch kunnen, ik bedoel die chipset kan het volgens verschillende mensen makkelijk aan tot 150 MHz, de PCI snelheid blijft gewoon 33 MHz (133/4) en de AGP-snelheid gaat iets omhoog, wat de V7700 makkelijk aankan (toch?)

Bovendien gaat de prijs van die PIII lekker naar beneden (kijk maar op windrivers.com)

Verwijderd

de pci gaat ook oomhoog.

en de 7700 kan 92mhz aan head ik ergens gelezen.

Verwijderd

Ik ben benieuwd, wat je kan halen, al denk ik eerder als je een 100 Mhz versie koopt, een 800 of 850 ofzo ( goedkoper ), misschien wel hogere mhz krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo gaat de PCi snelheid omhoog, in de bios staat toch de instelling 133/33 bij FSB?
Dan heb ik toch een devider van 4 en 133 gedeeld door 4 is?

FF serieus, gaat dit lukken met die 1 GHz? :?

Oh ja, wat voor een convertor kan ik het beste nemen (133 fsb 1GHz is niet te koop in slot 1)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
BX chipset kan MEESTAL wel 133mhz aan... maa rniet in alle gevallen (hijs er niet voor gemaakt). In dat geval is een T-Bird+mobo een stuk goedkoper ,T-Bird 1ghz + Asus A7V (of ABIT-KT7A)
Thunderbird ook nog is een stuk sneller en een stuk beter te overclocken dan een 1GHZ intel (133fsb sucks met intel, nauwelijks te overclocken)

het is maar net wat je wilt:
Intel 1GHZ 1500,-
AMD TBIRD + MOBO ~1000,-
dan kan je er bij die tbird nog voor 500,- aan spullen bij kopen.

mzzls en suc6

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Doet het gewoon op 133Mhz, 99% niet maar dan ligt het aan andere hardware.
DIe P3B-F doet het ook gewoon met 1Ghz.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
Hoogstwaarschijnlijk lukt 't wel. Mijn P3B-F (866MHz) en vele anderen draaien al heel lang superstabiel op 133MHz (met 33MHz PCI by the way). Alleen je AGP draait op 89MHz, maar da's met een beetje VGA kaart niet zo'n probleem (en al helemaal niet als je AGPx2 naar AGPx1 terugzet, wat je nagenoeg geen performance kost). Ik zou het persoonlijk zeker aandurven.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Maar met 2x AGP loopt hij gegarandeerd vast of is dat ook nog wel te doen? Moet ik nog extra koeling op bepaalde onderdelen zetten, of is een gewone in the box goed genoeg?
lijkt mij niet, 't kan vriezen en anders vallen er dooien! 8-)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
Wel, mijn Matrox G400 wil nog wel eens gek doen wanneer ik de AGP op 2x heb staan, met 1x is er helemaal niets aan het handje. En als je een Geforce2 o.i.d. er in steekt (wat je natuurlijk ook doet wanneer je een PIII 1GHz hebt) heb je dit probleempje geloof ik niet. Extra koeling is nergens nodig; de cpu wordt tenslotte niet overgeclocked, en de i443BX zoals 'ie op de P3B-F zit heeft echt geen extra koeling nodig bij 133MHz.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Hi,

Mijn P3bf bios 1007beta loopt op 150mhz fsb
met CAS 2 siemens 133mhz geheugen en een PIII 650. Dus 975mhz.

Stabiel, met peltier coooler.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel errug prettig, maar waar heb je die bios beta vandaan, niet van de site van asus, of kijk ik met m'n ....?|:(

Wat voor een videokaartje hebbie erop?

'k heb een Asus V7700 32Mb, dus dat 2*agp moet wel lukken!??
Pagina: 1