Apple keyboard

Pagina: 1
Acties:

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb een Apple keyboard, A1048 model wat nu te koop is, in het numerieke gedeelte aan de rechterkant zit een . PUNT toets, onder de 3, maar als ik die indruk krijg ik een , KOMMA

Hoe krijg ik hier een punt voor ipv een komma?

Is er ook ergens een overzicht te vinden van wat al die andere tekens betekenen? Boven de 7 toets zit een toets met een rechthoek met een kruis er doorheen en de rechter enter toets snap ik ook niet, dat is een - met een ^ er onder??

bedankt.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41

JaQ

iets met taalinstellingen? (zie systeeminstellingen)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

breinonline

Are you afraid to be known?

wrcveen schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:51:
Ik heb een Apple keyboard, A1048 model wat nu te koop is, in het numerieke gedeelte aan de rechterkant zit een . PUNT toets, onder de 3, maar als ik die indruk krijg ik een , KOMMA

Hoe krijg ik hier een punt voor ipv een komma?
System Preferences > International gok ik.
Is er ook ergens een overzicht te vinden van wat al die andere tekens betekenen? Boven de 7 toets zit een toets met een rechthoek met een kruis er doorheen
Delete toets.
en de rechter enter toets snap ik ook niet, dat is een - met een ^ er onder??
Dat klinkt als de eject toets.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 12:16
breinonline schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 06:44:
[...]
Dat klinkt als de eject toets.
Het is alleszins niet de eject knop -- die ken ik, maar die knop die TS beschrijft heb ik ook maar ik kan me niet herinneren die ooit ingedrukt te hebben .. wie-o-wie weet wat de misterieuze - en ^ knop doet.

This space intentionally left blank.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik zou zeggen druk er eens op

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

reiker

dan jij!

Die _^ knop :) functioneert als Enter...

Zo gezegd, zo gedaan.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

dot.K schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:09:
[...]

Het is alleszins niet de eject knop -- die ken ik, maar die knop die TS beschrijft heb ik ook maar ik kan me niet herinneren die ooit ingedrukt te hebben .. wie-o-wie weet wat de misterieuze - en ^ knop doet.
Die knop is inderdaad de Enter. De knop waar je meestal op ramt voor een nieuwe regel (die met de pijl) is de Return. Meestal zit er geen verschil tussen deze twee, maar in bijvoorbeeld MSN kun je er een gebruiken voor een nieuwe regel in je bericht en de andere voor het verzenden van het bericht.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 13:26

En1

weet toevallig iemand als je dit keyboard op een windows PC aansluit wat print-screen dan is? :) het is niet F13-16 of de geluidsknoppen.

Maximum effort - Deadpool

Verwijderd

wrcveen schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:51:
Is er ook ergens een overzicht te vinden van wat al die andere tekens betekenen? Boven de 7 toets zit een toets met een rechthoek met een kruis er doorheen en de rechter enter toets snap ik ook niet, dat is een - met een ^ er onder??
In tegenstelling tot de uitleg die je hierboven kreeg:

Het rechthoekje met een kruis erdoorheen is de "Clear" toets, die gebruikt wordt in bv rekenmachines. Ooit werd het ook gebruikt om een selectie weg te halen, net zoals backspace nu doet bij een selectie.

De - met ^ eronder is de "Enter" toets. Ooit had deze een andere functie dan Return, namelijk dat Return een nieuwe regel begint, en Enter het formulier 'submit', i.e. 'op OK klikt'. Tegenwoordig doen de toetsen zelfs in Apple's eigen applicaties vaak hetzelfde.

Ik ken trouwens ook geen applicaties waarin de "help" toets iets doet.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:11:
[...]

In tegenstelling tot de uitleg die je hierboven kreeg:

Het rechthoekje met een kruis erdoorheen is de "Clear" toets, die gebruikt wordt in bv rekenmachines. Ooit werd het ook gebruikt om een selectie weg te halen, net zoals backspace nu doet bij een selectie.

De - met ^ eronder is de "Enter" toets. Ooit had deze een andere functie dan Return, namelijk dat Return een nieuwe regel begint, en Enter het formulier 'submit', i.e. 'op OK klikt'. Tegenwoordig doen de toetsen zelfs in Apple's eigen applicaties vaak hetzelfde.

Ik ken trouwens ook geen applicaties waarin de "help" toets iets doet.
bedankt voor de antwoorden. De help toets werkt overigens wel in Firefox.

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 17:00
En1 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:36:
weet toevallig iemand als je dit keyboard op een windows PC aansluit wat print-screen dan is? :) het is niet F13-16 of de geluidsknoppen.
Die kan je niet standaart gebruiken in Windows, maar er zijn op het internet genoeg programma's te vinden die zorgen dat de F13 de Printscreen word. :)
Pagina: 1