Toon posts:

WMP11 vs laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linksys WMP11 wirless pci kaartje in mn pc zitten. Als ik zoek op beschikbare netwerken dan vind ik de accespoint die in huis staat. Als ik mijn laptop naast mn pc zet vind deze nog 5 andere wireless netwerken. Hoe kan dit? Het bereik van de WMP11 is ook een stuk lager dan dat van de laptop.
Als zoek zie ik veel verbindings problemen met de WMP11. Het probleem word telkens bij tl balen en de magnetron gelegd. Maar gezien de laptop wel meer netwerken vind lijkt me dit hier niet van toepassing.

Verwijderd

Misschien ligt het aan de gekozen channel.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21

BHQ

Laptop heeft een hogere gevoeligheid, gooit er meer dBm's uit, heeft een betere antenne, weet jij veel.. ;) Channel kan evt. nog uitmaken ja.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Symbol straal antenne aangesloten op de WMP11. De signaalsterkte is meteen een stuk beter. Maar nogsteeds als ik op wireless netwerken zoek word er maar 1 gevonden, terwijl de laptop er nog 5 vind. Dit kan niet aan het channel liggen, en de antenne kan ik ook uitsluiten.

Hoe kan ik het vermogen van de WMP11 aanpassen in win XP?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09
zijn die andere netwerken 54-only?

Dat zie je niet echt met een antiek 11mbit kaartje.. (waarvan de ontvangstgevoeligheid zoiezo al slechter is dan recentere kaartjes)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-04 23:29
Je netwerkkaart in je laptop, is dat toevallig eentje uit de intel stal waardoor je laptop ook een Centrino sticker mag dragen? Zo ja, dan is dat je antwoord, deze kaarten zijn de beste die ik tot nu toe ben tegen gekomen. Ik ontvang met mijn Intel 2200BG ook meer netwerken dan vrienden met andere merken netwerkkaarten.

Verder scheelt het ook een heleboel als je de software van de fabrikant (Linksys in dit geval) gebruikt, als ik Windows software gebruik voor m`n kaartje zie ik evenveel netwerken als anderen maar als ik de Intel software gebruik, knalt het vermogen omhoog en zie ik veel meer netwerken. Hetzelfde gebeurd met sitecom apparatuur dus wellicht dat het met jou kaart ook gebeurd.

Verder moet je je bedenken dat je laptop meestal op tafel staan en z`n antenne`s in het scherm heeft, Deze hebben dus rondom vrij 'uitzicht' en staan relatief hoog. Je PCI kaartje staat dicht bij de grond moet aan een kant door een kooi van faraday heen (je kast). Als je je kast ook nog eens tegen de muur hebt geparkeerd kan je signaal al helemaal niet wegkomen. Met een rondom antenne zal dit vast beter worden, maar parkeer deze wel zo hoog mogelijk en zorg ervoor dat hij genoeg dB`s kan zenden (geloof ik :? ).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21

BHQ

Dat vermogen is niet aan te passen, da's best wel vast ingesteld zegmaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een Etech 54mbit wireless kaartje in mn pc geprobeerd. Zelfde resultaat, slechts 1 draadloos netwerk te vinden. Oke, het is geen topmerk, maar hij presteert hetzelfde als de Linksys.
Ik blijf het vreemd vinden dat de laptop 6 wireless netwerken vind.
Pagina: 1