Toon posts:

Chassis Intruded error bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het de search op dit forum uitgevoerd en alle opties uitgeprobeerd om dit probleem op te lossen.

================================================
Std. oplossing bij iedereen is.

De oplossing kwam van iemand op het asus forum.
Het blijkt dat je nog iets anders moet doen dan een normale cmos reset,
om de chasis instruction ook te resetten moet je bovenop het normale
stroomkabel er af, baterij verwijderen, jumper verzetten, 10 sec wachten, jumper terug, batterij er op, stroomkabel er op, ook nog eens tijdens het wachten de reset button van je pc moet vasthouden voor 15 seconden, daarna deed hij het.
================================================

Specs van het systeem

Asus P5RD1-VM mobo
3,ghz intel
2gb intern
N6600LE Silencer Vid. card
250gb SATA
400 Watt voeding

Error: Chassis intruded!
Fatal error... System Halted.

Ik heb dus verschillende opties uitgeprobeerd.

Ik ben natuurlijk begonnen met de Cmos te resetten. en daarna load defaults gedaan.
De jumper die bij de Chassis staat zit goed en heb hier ongeveer 5 verschillende jumpers opgehad om zeker te weten dat hier het probleem niet zit.

Er zit geen optie in de BIOS om dit uit zetten. Er is alleen een optie met een jumper en deze zit correct.

Pc heeft nu ongeveer 4 mnd probleemloos gelopen zonder problemen. Pc is ook vaker open geweest dan 1x.

Ik wil dit probleem zsm verhelpen.

Alle suggesties welkom.

Ik wil trouwens geen BIOS update doen dit lijk mij ook niet nodig want deze optie zit en hoort niet bij dit moederbord.

mvg,

Wilco

Verwijderd

Ik wil trouwens geen BIOS update doen dit lijk mij ook niet nodig want deze optie zit en hoort niet bij dit moederbord.
Heeft ASUS niet standaard bij elk moederbord een hele simpele tool hiervoor??
Volgens mij heb ik dit moederbord ook en die tools zaten er gewoon bij.
edit:
Ik heb toch iets verkeerd gelezen. Als ik het goed lees, ondersteunt het mobo geen Intruders detection (or what ever), maar de computer geeft het wel aan??? Onduidelijk. Verwoord de reden beter, ikke nie snappuh

Ik zeg: nieuwe kopen collega ;)

Maar controleer nou eerst hoe de kast/moederbord registreert dat de kast open is geweest..
Check het boekje ofzo, daar staat het wel in.
Stel je voor:
Er zit een drukknop aan de kast gemonteerd die het signaal doorgeeft aan het moederbord, dan zou het mogelijk zijn dat het knopje kapot is (of niet goed meer werkt, waardoor hij steeds blijft aangeven dat de kast open is geweest).

Ik zeg: blief met tengels uit die kast. haha...
Maar probeer maar effe bovengenoemde.
Duzzz

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 10:57 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:37

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:30:
Lijkt me stug dat dit MoBo een biosupgradeflash niet ondersteund.

Anders koop je toch een nieuw MoBo, van die andere collega :+

Maar idd, ga maar es effe MoBo boekje door neuzen. En anders de support site van Asus.

Humzz, 3 collega's van elkaar die een forum nodig hebben om te communiceren 8)7

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid je komt alleen in de BIOS als je de CMOS gecleared hebt.

PS Er zit geen diskette drive in.

De tools van ASUS zijn automatisch via windows te bedienen en een opstartdiskette werkt niet "no disk drive"

En het lijk mij gewoon niet nodig om de BIOS te flashen lijkt aangezien het altijd gewoon gewerkt heeft DUZZZZZZ.

Voor de duidelijkheid het is een kast ZONDER druk knoppen zoals ik net ook al gewoon verteld hebt.

Waarom hij dit aangeeft is omdat de computer daarvoor niet meer opstarte! daarvoor heb ik het geheugen de vid kaart en de power kabels los gehad, en weer teruggedrukt, toen starte de pc pas weer op, en kreeg ik deze error. Dus nu weet je ook waarom hij deze error geeft.

Ik heb geen vervangende onderdelen geplaatst en alles ook weer teruggeplaatst zoals het hoort.

Uberhaupt hij mag niet komen met deze alert omdat de JUMPER aangeeft dat hij Chassis Intruded uitgeschakeld heeft!!!

Voor ARNO zijn antwoord: ik heb nooit gezegd dat hi jdeze niet ondersteund ik doe het liever niet.

Ik heb ook op het ASUS forum geneust en natuurlijk ook het boekje he ik ben toch niet gek!! LOL

duzz nog meer suggesties