Toon posts:

pc 5.1 speakers achter dvd speler.

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu van het idee afgestapt om een htpc te gaan bouwen, aangezien ik geen zin heb om steeds te wachten op het opstarten van het ding, en ik wil hem ook niet de hele dag door laten draaien.

Nu heb ik de FAQ al doorgelezen, en daarin staat dat je dvd speler een 5.1 decoder moet hebben, anders werkt het niet. Nu heb ik een dvd speler gevonden, en die heeft alle aansluitingen die mijn subwoofer ook heeft ( P5800 van creative ). Alleen nu vraag ik me af hoe dat zit met de subwoofer aansluiting op de dvd speler, die zou normaal naar de subwoofer moeten (doh :+) maar mijn subwoofer heeft geen aansluiting voor een subwoofer kabel.

Kan dit nu gewoon niet met mijn 5.1 set, of kan het wel ( eventueel wil ik best iets solderen aan m'n subwoofer ).

Iemand die mij het verlichtende woord kan geven ? _/-\o_ O+

Verwijderd

Topicstarter
Schopje O+ O-)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:32

Jimbolino

troep.com

maar mijn subwoofer heeft geen aansluiting voor een subwoofer kabel
ik neem aan dat je een center/subwoofer kabel hebt?

5.1 = 6 kanalen = 3 stereo jacks

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

een 6 kanaals set heeft gewoon 6 ingangen, een dvd speler met 6 uitgangen heeft (hou je vast) 6 uitgangen. Dat kan je gewoon op elkaar aansluiten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:21:
Ik ben nu van het idee afgestapt om een htpc te gaan bouwen, aangezien ik geen zin heb om steeds te wachten op het opstarten van het ding, en ik wil hem ook niet de hele dag door laten draaien.
Euhm ooit van standby gehoord... mijn MCE staat de hele dag in standby en gebruikt dan nauwelijks stroom, als hij moet opnemen gaat hij opnemen, daarna gaat hij weer braaf slapen.

Uit standby halen duurt ik denk 2 seconden.

Maar goed da's misschien erg off-topic :o

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:29:
een 6 kanaals set heeft gewoon 6 ingangen, een dvd speler met 6 uitgangen heeft (hou je vast) 6 uitgangen. Dat kan je gewoon op elkaar aansluiten.
Nou, als dat zo was dan had ik hier geen topic geopent. Maar mijn 5.1 set heeft 5 tulp aansluitingen, aangezien die aansluitingen direct op m'n subwoofer zitten loopt er geen kabel extra nog buitenom naar m'n subwoofer. Verder heb ik 3 jack aansluitingen, nog een andere aansluiting voor mijn volume knopje, en nog een power aansluiting.
911GT2 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:31:
[...]

Euhm ooit van standby gehoord... mijn MCE staat de hele dag in standby en gebruikt dan nauwelijks stroom, als hij moet opnemen gaat hij opnemen, daarna gaat hij weer braaf slapen.

Uit standby halen duurt ik denk 2 seconden.

Maar goed da's misschien erg off-topic :o
Mwah niet echt off-topic imo. Maar het probleem is ook dat de pc dan trilt en kabaal maakt, en aangezien je dat heel erg hard hoort, en vooral op m'n ouders slaapkamer is dat geen goed idee voor mij, want ik wil zelf ook nog wel eens op tijden film kijken als m'n ouders in bed liggen.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:32

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:50:
[...]
Verder heb ik 3 jack aansluitingen
3 stereo jack aansluitingen = 6 kanalen?

waarschijnlijk als je aansluit via tulp, hoef je het subwoofer kanaal niet te gebruiken.
sommige subwoofers filteren de lage tonen er vanzelf uit.

als je een beetje tijd stopt in je media pc, kun je hem net zo stil maken als je dvd speler
- 40gb laptop schijfje
- low noise voeding en low noise cpu koeler
maakt bij elkaar net zo veel herrie als een moderne dvd speler (meeste dvd spelers zit gewoon een 4/8x ide dvd drive in die ook veel herrie maakt)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
Die 5 aansluitingen op je dvdspeler zijn lijnuitgangen, daar kun je geen speakers aan hangen, in je sub zit een versterker, daarom werkt het op die sub wel. En daarom zit er ook geen subingang op je sub: Hij is zelf de versterker.

Om dit werkend te krijgen zul je een 5.1 versterker tussen je dvdspeler en je speakers moeten hangen...
En warschijnlijk een passieve subwoofer moeten aanschaffen. Of je bestaande sub direct aan de versterker hangen, maar dan ga je het hoogfilter missen, denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Richub op 08-06-2006 19:07 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Richub schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:05:
Die 5 aansluitingen op je dvdspeler zijn lijnuitgangen, daar kun je geen speakers aan hangen, in je sub zit een versterker, daarom werkt het op die sub wel. En daarom zit er ook geen subingang op je sub: Hij is zelf de versterker.

Om dit werkend te krijgen zul je een 5.1 versterker tussen je dvdspeler en je speakers moeten hangen...
En warschijnlijk een passieve subwoofer moeten aanschaffen. Of je bestaande sub direct aan de versterker hangen, maar dan ga je het hoogfilter missen, denk ik.
Zo, da's lekker een hoop onzin. Het gaat hier om pc-speakers. Daar zitten 6 versterkers in.

3 keer een kabeltje stereo-jack naar 2x tulp en je bent klaar, 6 tulp plugjes in je dvdspeler, 3 keer jack (zes kanaals aansluiting!) in je speakersetje en spelen maar. Daar heb je je antwoord, nu klaar met de nonsense...

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dus het kan heel makkelijk zegmaar. Alleen nog een klein vraagje, je neemt dan een 2x tulp naar jack, en voor alle normale aansluitingen snap ik precies hoe het gaat, maar met de sub en center, boeit het nog welke tulp je in welke aansluiting steekt ?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

:'(

Hier mag je zelf over na gaan denken....

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 08-06-2006 19:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.