Ik weet dat er al eerder een topic over dit onderwerp is geweest, maar daar kwam niet veel respons op. Hopelijk is mijn vraagstelling duidelijker, waardoor ik een antwoord op m'n vraag krijg 
Op dit moment twijfel ik tussen de Ixus 800 en de Nikon P4. Mijn criteria zijn:
* liefst zo veel mogelijk megapixels (mogelijkheid de foto's groot af te drukken of een uitsnede van een foto te maken)
* te gebruiken op feestjes (iaw: ook door vrienden te bedienen)
* het liefst wil ik handmatig de sluitertijd / diafragma kunnen instellen
* zal worden meegenomen onder water tijdens het duiken
* beeldstabilisatie zodat er niet geflitst hoeft te worden (bij deze kleine toestellen zijn ze toch niet krachtig genoeg voor indoor flitsen op een grotere afstand).
* Huidige cam. heeft 3x optische zoom, wil er met optische zoom wel op vooruit gaan.
* moet makkelijk in m'n broekzak passen (de S3 van Canon valt hierdoor helaas af)
* bedrag van de camera is minder relevant (zoek een kwalitatieve cam)
Nu ben ik op de hoogte dat de Ixus 800 de mogelijkheid niet heeft om de sluitertijd in te stellen. De reden waarom ik toch twijfel tussen beide camera's is omdat er op dpreview meer dan 30 lovende meningen staan over de 800, en maar 3 over de Nikon P4
Review Ixus 800: http://www.dpreview.com/r...asp?prodkey=canon_sd700is
Review Nikon P4: http://www.dpreview.com/r...ns.asp?prodkey=nikon_cpp4
Verder is de P4 een 8MP camera en de Ixus 800 helaas 'maar' een 6MP.
Ook ben ik van plan om met Photoshop aan de slag te gaan. Voor dit programma is het het beste als de beelden in RAW worden aangeleverd. De 800 heeft een RAW mode, nu kan ik voor de P4 hier niets over vinden, weet iemand of deze daar over beschikt?
Tot op heden maak ik gebruik van een Powershot S45 van Canon, hier was ik erg tevreden mee (tot ie kapot ging). Met deze camera was erg veel in te stellen. Ga ik dat missen bij de 800?
Heeft iemand anders ervaring met deze situatie??? Enerzijds is de Ixus 800 een kwalitatieve camera, anderzijds is de P4 een camera met meer mogelijkheden. Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt voor je reactie.
Op dit moment twijfel ik tussen de Ixus 800 en de Nikon P4. Mijn criteria zijn:
* liefst zo veel mogelijk megapixels (mogelijkheid de foto's groot af te drukken of een uitsnede van een foto te maken)
* te gebruiken op feestjes (iaw: ook door vrienden te bedienen)
* het liefst wil ik handmatig de sluitertijd / diafragma kunnen instellen
* zal worden meegenomen onder water tijdens het duiken
* beeldstabilisatie zodat er niet geflitst hoeft te worden (bij deze kleine toestellen zijn ze toch niet krachtig genoeg voor indoor flitsen op een grotere afstand).
* Huidige cam. heeft 3x optische zoom, wil er met optische zoom wel op vooruit gaan.
* moet makkelijk in m'n broekzak passen (de S3 van Canon valt hierdoor helaas af)
* bedrag van de camera is minder relevant (zoek een kwalitatieve cam)
Nu ben ik op de hoogte dat de Ixus 800 de mogelijkheid niet heeft om de sluitertijd in te stellen. De reden waarom ik toch twijfel tussen beide camera's is omdat er op dpreview meer dan 30 lovende meningen staan over de 800, en maar 3 over de Nikon P4
Review Ixus 800: http://www.dpreview.com/r...asp?prodkey=canon_sd700is
Review Nikon P4: http://www.dpreview.com/r...ns.asp?prodkey=nikon_cpp4
Verder is de P4 een 8MP camera en de Ixus 800 helaas 'maar' een 6MP.
Ook ben ik van plan om met Photoshop aan de slag te gaan. Voor dit programma is het het beste als de beelden in RAW worden aangeleverd. De 800 heeft een RAW mode, nu kan ik voor de P4 hier niets over vinden, weet iemand of deze daar over beschikt?
Tot op heden maak ik gebruik van een Powershot S45 van Canon, hier was ik erg tevreden mee (tot ie kapot ging). Met deze camera was erg veel in te stellen. Ga ik dat missen bij de 800?
Heeft iemand anders ervaring met deze situatie??? Enerzijds is de Ixus 800 een kwalitatieve camera, anderzijds is de P4 een camera met meer mogelijkheden. Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt voor je reactie.
[ Voor 8% gewijzigd door scouby op 07-06-2006 23:17 ]