[CUPS] Printer aan/uit laten zetten

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik heb hier een mooie color laserjet staan, prima ding om mee te printen, maar hij wordt niet echt veel gebruikt. Dus hij staat het grootste gedeelte van de tijd uit.

Nu is dit geen probleem, maar het lastige is, is dat als de printer uitstaat, en je probeert te printen, dan geeft cups een foutmelding en moet je de webinterface in om 'm te restarten.

Nu is het vrij simpel te regelen hier dat de server zelf de aan/uit van de printer kan bedienen, alleen 1 probleem, hoe kan ik detecteren dat cups wil gaan printen, en nog belangrijker, hoe kan ik cups laten wachten tot de printer ~10 seconden aanstaat en via usb te bereiken valt zodat cups niet hangt.

Ben de configs aan het doorspitten maar kan nergens iets vinden wat lijkt op de functionaliteit die ik zoek, een commando uitvoeren als hij wil gaan beginnen aan een printjob.

Heb ook met een half uur googlen geen vergelijkbare situaties kunnen vinden, het zal vast mogelijk zijn, maar hoe?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

bash scriptje schrijven met losse daemon die het commando opvangt en dan na 10 secs sleep doorstuurt naar de echte cups?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
ik heb niet echt zin een complete deamon te gaan schrijven die heel cups moet gaan afhandelen (doorsturen), en een sleep ertussen van 10sec is dan erg moeilijk ivm timeouts etc, dan zou het stukken makkelijker zijn om een deamon te maken die kijkt of cups vastloopt en dan printer starten en cups weer starten. Maar heb blijft geen mooie oplossing, verwacht eigenlijk wel dat er ergens in cups een 'verborgen' functie voor in zit, aangezien hij wel printers die 'soft-off' staan kan aanzetten.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
<schop>

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij CUPS 1.2.x kan je eindelijk instellen wat CUPS moet doen als er een fout optreedt bij het aansturen van je printer. Een van die opties om het nog eens te proberen ipv de printer te stoppen.