Toon posts:

[PHP] Tekst tussen e-mail formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een noob v.w.b. php. Maar ik ben bezig met een standaard formulier wat via de e-mail wordt verstuurd, om te bouwen naar een formulier wat ik wil. Alleen wil ik in de code tekst plaatsen op de juiste regel. Als ik nu met het commando "echo" en dan tekst geef, komt dat bovenaan het formulier!

Hierbij het adres naar de website waar het formulier in testfase staat:
http://www.ltc-kruiningen.nl en klik dan op Competitie/formulier Scaldistoernooi.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Echo het dan op de goeie plaats? :?

Hoe willen wij je vertellen wat je moet doen als je niet eens een beetje relevante code post? Lees Programming Beleid - De "quickstart" even door en pas je post even aan, want hiermee kunnen we niks.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Het kan aan mij liggen, maar ik zie een setje invoervelden met een labeltje erboven. Tekst overal in je formulier dus. Wat bedoel je precies?

Verwijderd

Topicstarter
Echo had ik op de juiste plaats gezet! Ik wil wel de gehele code (formulier) hier plaatsen, maar dan krijg ik vast op m'n kop dat men weer kramp krijgen in de wijsvinger van het scrollen. En ik weet ook niet welk stuk ik voor de vraag moet plaatsen van de code. Vandaar de link naar het formulier!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er staat op die pagina ook 'tr>' in mn pagina bovenaan. Met tables kun je hebben dat als ergens iets niet correct is afgesloten dat je spul boven de table komt staan kan ik me herinneren van lang geleden.

Als dit niet hetgeen was wat je bedoelt dan moet je zoals -NMe- zei echt met meer komen.

Niet helemaal relevant in dit topic maar frames in 2006...? Neem meteen een kijkje in http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/13 anders, nooit weg.

edit :
Darkeye : moeten wij dus zowel het probleem als de oplossing gaan zoeken? dat werkt niet natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 07-06-2006 22:38 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:36:
Echo had ik op de juiste plaats gezet! Ik wil wel de gehele code (formulier) hier plaatsen, maar dan krijg ik vast op m'n kop dat men weer kramp krijgen in de wijsvinger van het scrollen. En ik weet ook niet welk stuk ik voor de vraag moet plaatsen van de code. Vandaar de link naar het formulier!
Met een link naar een formulier kunnen we niks aangezien dat geen code is... Waar moet je tekst komen? In welk formaat heb je je pagina? Hoe probeer je die tekst af te drukken? Waar komt ie dan precies te staan? Hoe ziet dat uit? En als je niet eens een klein stukje relevante code kunt posten dan doe je er goed aan eerst zelf eens te debuggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Rigi, Als ik in Dramweaver het formulier open, dan zie ik alleen onder "Code" de tekst(programeercode dus) staan. Kijk ik dan onder "Design", dan zie ik niet! Een leeg pagina. Als ik het formulier upload naar de server komen de invoervelden tevoorschijn!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Maar wat wil je precies bereiken dan? Zowel firefox als IE laten gewoon een formulier zien waar elk veld voorzien is van een tekstje. moeten die er nou naast of wat?

EDIT: ah ok. ja klopt. Dreamweaver is niet perse goed in het tonen van php pagina's. Ik heb het nooit zien werken iig. Gewoon even via de server testen, of een lokaal test servertje neerzetten (ff googelen voor het juiste pakket)

[ Voor 42% gewijzigd door Rigi op 07-06-2006 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de gehele code.
De fotmelding van tr> kan ik zo niet vinden, maar is nog niet het belangrijkste.
De bedoeling is dat het een inschrijfformulier wwordt voor een tennisvereniging. Zie de dikgedrukte tekst voor meer info.

<?
// geef e-mail adres op van ontvanger
$mail_ontv = "a.van.oevelen@wanadoo.nl";

// is niet 100% !!!
function checkmail($mail)
{
$email_host = explode("@", $mail);
$email_host = $email_host['1'];
$email_resolved = gethostbyname($email_host);

if ($email_resolved != $email_host && eregi("^[0-9a-z]([-_.~]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$mail))
$valid = 1;

return $valid;
}

// als er niet op submit is gedrukt, of als er wel op is gedrukt maar niet alles ingevoerd is
if (!$_POST['submit'] || $_POST['submit'] && (!$_POST['naam'] || !$_POST['mail'] || !checkmail($_POST['mail']) || !$_POST['msggs'] || !$_POST['onderwerp']))
{
if ($_POST['submit'] && (!$_POST['naam'] || !$_POST['mail'] || !checkmail($_POST['mail']) || !$_POST['msggs'] || !$_POST['onderwerp']))
{
echo "Je bent je naam, e-mail adres, onderwerp of bericht vergeten in te vullen. Ook kan het zijn ";
echo "dat je een verkeerd e-mail adres hebt ingevuld.<p>";
}

// form + tabel
echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">";
echo "<form method=\"POST\" ACTION=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\">";

// naam
echo "<tr><td>Naam:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"naam\" value=\"" . $_POST['naam'] . "\"></td></tr>";

// space
echo "<tr><td> </td></tr>";

// geslacht
echo "tr><td>Man/Vrouw:<td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"geslacht\" value=\"" . $_POST['geslacht'] . "\"></td></tr>";

// space

// postcode
echo "<tr><td>Postcode:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"postcode\" value=\"" . $_POST['postcode'] . "\"></td></tr>";

// space

// woonplaats
echo "<tr><td>Woonplaats:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"woonplaats\" value=\"" . $_POST['woonplaats'] . "\"></td></tr>";

// space

// telefoon1
echo "<tr><td>Telefoon (thuis):</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"telefoon1\" value=\"" . $_POST['telefoon1'] . "\"></td></tr>";

// space

// telefoon2
echo "<tr><td>Telefoon (mobiel):</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"telefoon2\" value=\"" . $_POST['telefoon2'] . "\"></td></tr>";

// space

// geboortedatum
echo "<tr><td>Geboortedatum:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"geboortedatum\" value=\"" . $_POST['geboortedatum'] . "\"></td></tr>";

// space

// vereniging
echo "<tr><td>Vereniging:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"vereniging\" value=\"" . $_POST['vereniging'] . "\"></td></tr>";

// space

// knltb-lidnr
echo "<tr><td>KNLTB Lidnr.:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"knltb-lidnr\" value=\"" . $_POST['knltb-lidnr'] . "\"></td></tr>";

// space

// speelsterkte-enkel
echo "<tr><td>Speelsterkte enkel:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"speelsterkte-enkel\" value=\"" . $_POST['speelsterkte-enkel'] . "\"></td></tr>";

// space

// speelsterkte-dubbel
echo "<tr><td>Speelsterkte dubbel:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"speelsterkte-dubbel\" value=\"" . $_POST['speelsterkte-dubbel2'] . "\"></td></tr>";

// space

// mail
echo "<tr><td>E-mail adres:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"mail\" value=\"" . $_POST['mail'] . "\"></td></tr>";

// space

// mail
echo "<tr><td>Onderwerp:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"onderwerp\" value=\"" . $_POST['onderwerp'] . "\"></td></tr>";

// space

// mail
echo "<tr><td>Bericht:</td></tr>";
echo "<tr><td><TEXTAREA name=\"msggs\" ROWS=\"6\" COLS=\"45\">" . htmlentities($_POST['msggs']) . "</TEXTAREA></td></tr>";

// space

[small]Hier zou ik tekst willen hebben zodat ze kunnen lezen waaruit ze kunnen kiezen.
Tekst:

Hieronder aangeven in welk onderdeel u wilt meedoen (max. 2 onderdelen)
Dames enkel
Heren enkel
Dames dubbel
Heren dubbel
Gemengd dubbel[/small]

// partner
echo "<tr><td>Naam Partner:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"partner\" value=\"" . $_POST['partner'] . "\"></td></tr>";

// space

// button
echo "<tr><td><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Versturen\"></td></tr>";

// sluit form + tabel
echo "</form>";
echo "</table>";
}
// versturen naar
else
{
// set datum
$datum = date("d.m.Y H:i");

// set ip
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

$inhoud_mail = "===================================================\n";
$inhoud_mail .= "Ingevulde Scaldis formulier\n";
$inhoud_mail .= "===================================================\n\n";

$inhoud_mail .= "Naam: " . $_POST['naam'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Geslacht: " . $_POST['geslacht'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Postcode: " . $_POST['postcode'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Woonplaats: " . $_POST['woonplaats'] . "\n";
$inhoud_mail .= "E-mail adres: " . $_POST['mail'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Telefoon (thuis): " . $_POST['telefoon1'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Telefoon (mobiel): " . $_POST['telefoon2'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Geboortedatum: " . $_POST['geboortedatum'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Vereniging: " . $_POST['vereniging'] . "\n";
$inhoud_mail .= "KNLTB lidnr.: " . $_POST['knltb-lidnr'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Speelsterkte enkel: " . $_POST['speelsterkte-enkel'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Speelsterkte dubbel: " . $_POST['speelsterkte-dubbel'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Bericht:\n";
$inhoud_mail .= $_POST['msggs'] . "\n\n";
$inhoud_mail .= "Verstuurd op $datum via het ip " . $ip . "\n\n";

$inhoud_mail .= "===================================================\n\n";

// --------------------
// spambot protectie
// ------
// van de tutorial: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/10/340/
// ------

$headers = "From: " . $_POST['naam'] . " <" . $_POST['mail'] . ">";

$headers = stripslashes($headers);
$headers = str_replace("\n", "", $headers); // Verwijder \n
$headers = str_replace("\r", "", $headers); // Verwijder \r
$headers = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $headers)); // Slashes van quotes

$_POST['onderwerp'] = str_replace("\n", "", $_POST['onderwerp']); // Verwijder \n
$_POST['onderwerp'] = str_replace("\r", "", $_POST['onderwerp']); // Verwijder \r
$_POST['onderwerp'] = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $_POST['onderwerp'])); // Slashes van quotes

mail($mail_ontv, $_POST['onderwerp'], $inhoud_mail, $headers);

echo "<h1>Je formulier is verstuurd</h1>";

echo "<p>Bedankt voor het versturen van het formulier. Je zult snel een antwoord ";
echo "krijgen indien dit nodig is.</p>";

echo "<p>We nemen alles serieus en zullen vertrouwelijk omgaan met de informatie ";
echo "die we binnen krijgen. Je e-mail adres zal nooit aan derden worden verstrekt.</p>";
}
?>

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 22:46 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan geen tekst tussen twee tabelrijen zetten, dan komt het boven de tabel te staan... Je zal dus een aparte tabelcel moeten maken waar je te tekst in afdrukt.

Dat heeft verder niets met PHP te maken en is gewoon basic HTML, en een fout die je er met de HTML-validator binnen 5 seconden uit gehad had. Daarnaast is het hier ongewenst om gewoon maar je hele code neer te plempen. Een paar relevante regeltjes was meer dan genoeg geweest. GoT is geen snelle quickfix en we zijn ook geen persoonlijke debugservice.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.