Computer boot helemaal niet

Pagina: 1
Acties:
  • 834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thrust15
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-04 15:59
Ik werd vanochtend wakker en ik wou mijn computer ff aanzetten. maar toen begonnen de problemen. het beeld bleef zwart en mn fans (Cpu, VGA) bleven op maximaal draaien. ik alles bekijken of ik alles goed heb aangesloten. heb niks kunnen vinden, weet iemand waar het probleem kan leggen, zelf denk ik dat het aan me mobo ligt vandaar in dit forum

(mijn systeem
Mobo = Asus p5p800
Proc = Intel pentium 4 530 @ stock met arctic freezer 7
vga = ati radeon x1600 pro (AGP) @ stock
voeding = raptoxx 450w v1.3
geheugen = 2xpc3200 512mb @ stock
hd1= maxtor 160 gb sata
hd2 = 40 gb ide schijf
samsung cd-writer en lite-on dvd writer
verder een standaard behuizing)

[ Voor 5% gewijzigd door thrust15 op 07-06-2006 22:15 ]

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Piepjes uit de speaker of kwam er helemaal geen kick vandaan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
neem deze eens door. Dan is goed te achterhalen welk onderdeel een probleem vormt en kun je dat simpelweg vervangen. Anders is het voor ons ook maar giswerk natuurlijk.

• thrust15
nAFutro schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:17:
Piepjes uit de speaker of kwam er helemaal geen kick vandaan?
helemaal niks

• thrust15
Terw_Dan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:19:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
neem deze eens door. Dan is goed te achterhalen welk onderdeel een probleem vormt en kun je dat simpelweg vervangen. Anders is het voor ons ook maar giswerk natuurlijk.
doorgenomen, ik kom steeds uit bij ten einde raad...

enne ik heb het moederbord ook getest met zo min mogelijk hardware, namelijk alleen een HD. vga kaart processor en geheugen, ook een voeding natuurlijk
starte toen ook niet

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Trek je MEM en VGA eruit, als je PC speaker stil blijft is in 99% van de gevallen je moederbord dood (of je PC speaker). Haal je PC eens helemaal uit elkaar en steek de basis weer in elkaar en test het nog eens. Liefst met andere GPU en voeding. Doet ie dan nog niks is het je CPU of je moederbord.

edit:
HDD heb je niet nodig tijdens het testen. Haal je moerderbord ook uit je kast voor je deze test.

[ Voor 21% gewijzigd door NBK op 07-06-2006 22:28 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• thrust15
NBK schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:27:
Trek je MEM en VGA eruit, als je PC speaker stil blijft is in 99% van de gevallen je moederbord dood (of je PC speaker). Haal je PC eens helemaal uit elkaar en steek de basis weer in elkaar en test het nog eens. Liefst met andere GPU en voeding. Doet ie dan nog niks is het je CPU of je moederbord.

edit:
HDD heb je niet nodig tijdens het testen. Haal je moerderbord ook uit je kast voor je deze test.
ik ga het gelijk doen ;)

EDIT: ik heb het geprobeerd. op 2 verschillende speakertjes. dus die zijn denk niet stuk... maar hij geeft geen kik. dus ik denk dat ik bij die 99% hoor. ga morgen gelijk naar de winkel toe.

[ Voor 16% gewijzigd door thrust15 op 07-06-2006 22:32 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Bij mij was het gewoon de voeding die dood was. Ook totaal geen geluid uit m'n 'mobo', zover ik me kan herinneren (het is al een aantal weken geleden)

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:48
Rigi schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:33:
Bij mij was het gewoon de voeding die dood was. Ook totaal geen geluid uit m'n 'mobo', zover ik me kan herinneren (het is al een aantal weken geleden)
ja maar z'n fans starten wel op ;) ..

ik heb hetzelfde ooit gehad .. nadat ik m'n geluidskaart had kortgesloten..

Heb toen alles uit m'n kast gehaald behalve m'n mobo .. ook m'n CPU eruit .. en toen opgestart ... best mooi effect uit m'n NB chipje :X

succes ermee !

• thrust15
Rigi schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:33:
ik heb me voeding net een maand. en me fans starten op :P dus dat lijkt me wel sterk

• Laurens
  • Niet online
Daarom kan je voeding nog wel brak zijn... die kans is zeker niet klein... Fans draaien al gauw... Een moederbord heeft toch een wat stabielere voeding nodig..

• thrust15
Laukui schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:41:
Daarom kan je voeding nog wel brak zijn... die kans is zeker niet klein... Fans draaien al gauw... Een moederbord heeft toch een wat stabielere voeding nodig..
hij kan tog niet van de ene op de andere dag stuk gaan.. of wel? van een moederbord lijkt dit me ook sterk maja :p

[ Voor 7% gewijzigd door thrust15 op 07-06-2006 22:42 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik wilde het zelfde typen als Rigi...

Ondanks dat de fans opstarten is het geen garantie dat de voeding wel 100% goed functioneert. Mijn voeding was laatst ook dood en fans startte wel heel even op en daarna niets... het kan zijn dat er niets gebeurt of de pc constant vastloopt of dat er niet genoeg stroom over bepaalde lijnen gaat, kortsluiting in de voeding etc...

Totdat je het getest hebt, valt er niets zinnigs te zeggen. Test elk onderdeel zoveel mogelijk in een werkende pc om het defect te achterhalen.

• Pilske
thrust15 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:42:
[...]

hij kan tog niet van de ene op de andere dag stuk gaan.. of wel? van een moederbord lijkt dit me ook sterk maja :p
lijkt mij inderdaad ook sterk, maar onthou lieve kindertjes alles is mogelijk als je het maar hard genoeg wil (wie zou dit willen)

in ieder geval .. heb je bios al gereset enzo (kheb ff last van geheugen verlies ik heb je topic wel gelezen maar ik heb t niet zo geweldig onthouden)..

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Mijn fans draaiden allemaal. Ok, na een paar minuten gingen ze onstabiel draaien ( afwisselend harder/ zachter) maar ze draaiden wel.

• TheSeb
  • Laatst online: 26-05 19:13
Misschien een paar dingen om te checken:

-Zit de stekker in het stopcontact en de schakelaar op je voeding aan?
-Zit de voedingsstekker nog goed in je moederbord?
-Zit je aan/uit-schakelaar stekkertje op je moederbord er nog in?
-Doet het moederbord nog iets? (gaat er een ledje branden? een fan draaien?)

edit: allemaal te laat, je voeding geeft nog spanning dus...

[ Voor 11% gewijzigd door TheSeb op 07-06-2006 22:47 ]

• thrust15
n00bs schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:43:
Ik wilde het zelfde typen als Rigi...

Ondanks dat de fans opstarten is het geen garantie dat de voeding wel 100% goed functioneert. Mijn voeding was laatst ook dood en fans startte wel heel even op en daarna niets... het kan zijn dat er niets gebeurt of de pc constant vastloopt of dat er niet genoeg stroom over bepaalde lijnen gaat, kortsluiting in de voeding etc...

Totdat je het getest hebt, valt er niets zinnigs te zeggen. Test elk onderdeel zoveel mogelijk in een werkende pc om het defect te achterhalen.
Het is niet mijn voeding... ik heb een voeding uit een pc gebruikt die wel werkte voordat ik die gebruikt heb. voor de rest heb ik alleen me mb aangesloten met me processor erop en de speaker. werkt niet hij geeft nog steeds geen kik

• thrust15
Pilske schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:44:
[...]

lijkt mij inderdaad ook sterk, maar onthou lieve kindertjes alles is mogelijk als je het maar hard genoeg wil (wie zou dit willen)

in ieder geval .. heb je bios al gereset enzo (kheb ff last van geheugen verlies ik heb je topic wel gelezen maar ik heb t niet zo geweldig onthouden)..
bios ook gereset... geen effect

• Pilske
thrust15 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:50:
[...]

Het is niet mijn voeding... ik heb een voeding uit een pc gebruikt die wel werkte voordat ik die gebruikt heb. voor de rest heb ik alleen me mb aangesloten met me processor erop en de speaker. werkt niet hij geeft nog steeds geen kik
Ik durf het je bijna niet aan te raden maar haal je proc er eens uit .. ik durf er op te wedden dat je mobo kaduuk is ..

dus gewoon je mobo opstarten zonder proc (en dus je systeem speakers ingeplugged) als je piepjes krijgt is je cpu kapot/verkeerde erin gestoken en anders is je mobo naar de malle moere .. ik hoop het tweede is denk ik iets goedkoper .. of ja ik hoop dat niks kapot is voor jou .. maar goed succes ermee !

• thrust15
Pilske schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:52:
[...]

Ik durf het je bijna niet aan te raden maar haal je proc er eens uit .. ik durf er op te wedden dat je mobo kaduuk is ..

dus gewoon je mobo opstarten zonder proc (en dus je systeem speakers ingeplugged) als je piepjes krijgt is je cpu kapot/verkeerde erin gestoken en anders is je mobo naar de malle moere .. ik hoop het tweede is denk ik iets goedkoper .. of ja ik hoop dat niks kapot is voor jou .. maar goed succes ermee !
maakt mij niet uit hoor welke kapot is... heb op beide tog nog garantie :)
maar ik ga het proberen

EDIT!!! : ik heb gedaan wat je zei zonder processor... hij geeft nog steeds geen kik... dus moederbord?

[ Voor 10% gewijzigd door thrust15 op 07-06-2006 22:57 ]

• Pilske
thrust15 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:54:
[...]

maakt mij niet uit hoor welke kapot is... heb op beide tog nog garantie :)
maar ik ga het proberen

EDIT!!! : ik heb gedaan wat je zei zonder processor... hij geeft nog steeds geen kik... dus moederbord?
ook geen piepjes via system speakers ?? :/ dan is je mobo (volgens mij) gewoon naar de klote .. of je moet 'n speciaal mobo hebben die geen piepjes geeft als er geen CPU in zit maar het via vibraties in de kast weergeeft .. :/

oftewel ik denk wel dat het je mobo is, maar wacht even op reactie van andere nog ik heb ook pas 1 keer m'n systeem zo getest en erachter gekomen dat het m'n mobo was ..

• thrust15
Pilske schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:59:
[...]

ook geen piepjes via system speakers ?? :/ dan is je mobo (volgens mij) gewoon naar de klote .. of je moet 'n speciaal mobo hebben die geen piepjes geeft als er geen CPU in zit maar het via vibraties in de kast weergeeft .. :/

oftewel ik denk wel dat het je mobo is, maar wacht even op reactie van andere nog ik heb ook pas 1 keer m'n systeem zo getest en erachter gekomen dat het m'n mobo was ..
het zijn zeker piepjes hoor... ik heb hem eerder horen piepen :)

• Pilske
Ik vind het opzich wel apart dat je mobo er over nacht mee ophoudt maar ach .. sh*t happens

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Pilske schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:02:
Ik vind het opzich wel apart dat je mobo er over nacht mee ophoudt maar ach .. sh*t happens
Heb ik ook gehad... kwam doordat mijn voeding niet meer zuiver was.

Dus als ik de topicstarter was zou ik ook gelijk er bv een Seasonic S12 in zetten.

• thrust15
Pilske schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:02:
lang leve de garantie!!! _/-\o_

• thrust15
n00bs schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:04:
[...]

Heb ik ook gehad... kwam doordat mijn voeding niet meer zuiver was.

Dus als ik de topicstarter was zou ik ook gelijk er bv een Seasonic S12 in zetten.
ik heb hem tog ook aangesloten op een werkende voeding uit een andere computer... :P dus daar licht het niet aan

• Pilske
thrust15 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:05:
[...]

ik heb hem tog ook aangesloten op een werkende voeding uit een andere computer... :P dus daar licht het niet aan
maar test die voeding van je kapotte mobo ook eens op een werkende mobo .. !!! voorzichtig, misschien is die voeding wel kaduuk waardoor die andere hardware mee ten onder neemt !!!

• thrust15
Pilske schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:06:
[...]

maar test die voeding van je kapotte mobo ook eens op een werkende mobo .. !!! voorzichtig, misschien is die voeding wel kaduuk waardoor die andere hardware mee ten onder neemt !!!
sorry ga ik niet risceren

• Pilske
je kunt je voeding misschien ook natesten met 'n multimeter .. maar dan moet je mij niet vragen hoe je 'm zonder mobo aan t draaien krijgt (ja ok dat weet ik nog net wel .. maar niet hoeveel V waarop moet staan) .. maar goed succes ermee ..

• thrust15
Pilske schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:11:
je kunt je voeding misschien ook natesten met 'n multimeter .. maar dan moet je mij niet vragen hoe je 'm zonder mobo aan t draaien krijgt (ja ok dat weet ik nog net wel .. maar niet hoeveel V waarop moet staan) .. maar goed succes ermee ..
ik ga morgen gewoon ff naar de winkel met me mobo. ik zeg gewoon ik denk dat ie stuk is. hun testen hem ff en als ik gelijk heb opsturen naar asus :) anders verder proberen

ik ga nu maar ff naar bed. bedankt allemaal!!!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Pilske schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:11:
Heeft geen zin, zegt nog niets over de kwaliteit van de voeding.

Ik blijf de voeding verdenken... en dat hij maybe het mobo heeft meegenomen.
Pagina: 1