Toon posts:

Hebben jullie tips voor aanschaf nieuwe pc ?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader wil binnenkort (deze week of volgende week) een nieuwe pc kopen, en deze moet helemaal up-to-date zijn voor de nieuwste games (of course). De pc mag (exclusief monitor) niet meer dan 1500 euro kosten, dus het budget is redelijk. Ik ga er van uit dat ik van dat bedrag een hele goede pc kan kopen, in ieder geval beter dan mijn huidige (2,6 Ghz, 9600 XT 128 Mb, 1024 Mb intern). Ik heb graag een goede videokaart (denk aan 7800/7900 GT(X), 1800 XT), en natuurlijk een goede processor (het lieft AMD, beter voor games, toch? :P). Ook zal 2 Mb intern geheugen niet misstaan, je moet er toch wat op vooruit gaan he.

Nou zijn mijn vragen:
- Weet iemand een goede aanbieding die op het moment geldt, waarmee ik een dergelijke pc kan kopen?
- Weet iemand een goede site waar ik een pc samen kan stellen?
- Hebben jullie nog tips?

Samenstellen van pc moet niet te moeilijk zijn, dus geen voeding kiezen enzo. Ook moet het niet zo zijn dat mijn combinatie van hardware niet lekker loopt.

Alvast bedankt :),
Martijn

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik zou me langer verdiepen dan slecht een week, als je niet oppast ben je opeens 1500 euro kwijt voor een PC die niet goed compatible is...

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
^ de tip hier boven vind ik heel nuttig ;)

Als je van plan bent om 'n 7900GT(X) te kopen let er dan wel op dat je de doos bewaard enzo. Lees anders het nvidia 7 serie draadje door, heel veel problemen met 7900GTX kaarten en ook soms met de GT kaarten (zoals mijne).

Ik zou zeggen stel eerst zelf 'n systeempje samen (serieus, dus ook kijken of het compatible is) en als je dan ergens écht niet achter kunt komen via google vraag het hier dan ^^ ;)

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:51:
... Ook zal 2 Mb intern geheugen niet misstaan, je moet er toch wat op vooruit gaan he.
Dat noem je vooruitgang _/-\o_ , je gaat er 1022 MB op achteruit dan :+ . Maar verder zou ik je aanraden er langer dan een week voor uit te trekken en op je gemakt wat reviews en benchmarks te lezen van verschillende processors/vga kaarten/moederborden enz.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt >
Samenstellen van pc moet niet te moeilijk zijn, dus geen voeding kiezen enzo.
Je zal toch echt een voeding nodig hebben hoor anders gaat hij niet aan ;)

EDIT:
Geef anders even een probeersel van een zelf gemaakte samenstelling. Kunnen waar daar commentaar en andere informatie over geven voor keuzes enz.
Vrij goedkope sites met ruim aanbod om wat op te proberen zijn bijvoorbeeld:{Er zijn nog zat andere onlineshops maar dit zijn maar wat voorbeelden)

Of gebruik gewoon even het pricewatch winkelmandjes systeem en vul dat lijstje later in op 1 of meerdere online shops.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 22:35 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12

Thandor

SilverStreak

Zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Op GoT wensen wij dat je iets meer inzet toont. Er zijn talloze benchmarks te vinden om de prestaties te bekijken. Over compatibiliteit is het raadzaam om te kijken op de site van de fabrikant. Uiteraard kun je ook zelf zoeken naar ervaringen over bepaalde hardware :)

Een leuke start voor de benchmarks zijn de Tom's Hardware CPU Charts en VGA Charts. Hier staan niet alle onderdelen in maar voor vrijwel iedere moderne 3D kaart en processor is wel iets te vinden. Dit geldt ook voor mening andere hardware :)

De Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2006 kan wellicht ook interessant zijn.

Dit topic gaat wegens gebrek aan inzet dicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 07-06-2006 22:48 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.