Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Detail van de foto's is gewoonweg fantastisch
maar de portretten zelf kunnen me helaas niet zo boeien..
al heeft die 2e toch best iets boeiend
[ Voor 16% gewijzigd door answer_man op 07-06-2006 21:40 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Dit gaat wel een beetje verder
vind alleen dat je niet iets te ver bent door geschoten met het wijzigen van het perspeftief en ik denk dat ik het mooier had gevonden wanneer het hele gezicht scherp was.
en misschien andere lokatie (of gewoon iets anders de foto nemen), die streep achter hun hoofd is niet echt lekker.
[ Voor 8% gewijzigd door lateef op 07-06-2006 23:10 ]
Verwijderd
Gizz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:31:
Wat TC spielerij van vanmiddag, met als modellen willekeurige mensen van de straat
[/center]
Dus dan loop je over straat, en vraag je aan willekeurige mensen "Mag ik u mischien fotograferen?"
En (newbie als ik ben) wat is TC?
Ik vind bij foto 1 de scherpte van de mond niet zo mooi,
Foto 2 vind ik in zijn eigen vorm een "krachtige" foto.
leuk
TC = Technische Camera.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:11:
[...]
offtopic:
Dus dan loop je over straat, en vraag je aan willekeurige mensen "Mag ik u mischien fotograferen?"
En (newbie als ik ben) wat is TC?
Een toestel dat zeer geschikt is voor bv architectuur-fotografie, omdat je daarmee je perspectief kan wijzigen, zodanig dat je geen convergerende lijnen hebt. (En waarmee je ook serieuze vergrotingen kan maken, aangezien je negatief al 4"x5" (+/ 10x13 cm is)
https://fgheysels.github.io/
...of groterwhoami schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:15:
aangezien je negatief al 4"x5"

Hetzelfde effect krijg je toch ook met een tilt/shift lens? Zoals eerder gezegd, jammer dat de monden niet helemaal scherp zijn, maar ik vind het leuke portretten.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
maar verder erg nice
ow nog iets anders, volgende keer een nog net iets gelijkmatigere achtergrond, je hebt nu de lijn van plafon/muur zegmaar scheef achter je onderwerp staan
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Onscherpte van de onderste helft van het gezicht vind ik zelf niet echt storend, want daardoor komt er nog meer nadruk te liggen op de mega ogen, wenkbrauwen en 'cone' .
whoami: klopt, al is dit (gelukkig) geen vlakfilm maar digitaal. Scheelt heel wat geld en tijd (polaroids, film, ontwikkelen). Dit is een 16 megapixel sensor op middenformaat. Kun je nog steeds geweldige vergrotingen mee maken, want de lensjes en het formaat van de sensor zorgen ervoor dat het beeld toch een stuk beter is dan bijvoorbeeld 16 megapixel uit een Canon 1Ds mark 2.
Grubeater: ik schreef wel over willekeurige modellen, maar dit is natuurlijk bewust
Met een TS lens kun dit een beetje doen, maar toch ook weer niet. Doordat je toch zit met een vast 'koker' ben je redelijk beperkt in je bewegingsvrijheid. Bij een echte TC heb je een flexibele balg die alle kanten op kan bewegen.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verder zou ik het liever een testcase noemen dan een showcase.