[Showcase] 3 portretten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Wat TC spielerij van vanmiddag, met als modellen willekeurige mensen van de straat

1
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/straat_tc/Gizz20060607-1.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/straat_tc/Gizz20060607-2.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/straat_tc/Gizz20060607-3.jpg

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Je hebt lol gehad met het eerste paneel van de TC zo te zien :D
Detail van de foto's is gewoonweg fantastisch _/-\o_
maar de portretten zelf kunnen me helaas niet zo boeien..

edit:
al heeft die 2e toch best iets boeiend :D

[ Voor 16% gewijzigd door answer_man op 07-06-2006 21:40 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Grappig. Ik heb eerder zo'n serie portretten gezien met kleine DOF en wide-angle vervorming.
Dit gaat wel een beetje verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:16
Leuk gedaan zeg :D . Alleen de monden zijn een beetje onscherp :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
:D leuk he, zo'n TC?

vind alleen dat je niet iets te ver bent door geschoten met het wijzigen van het perspeftief en ik denk dat ik het mooier had gevonden wanneer het hele gezicht scherp was.

en misschien andere lokatie (of gewoon iets anders de foto nemen), die streep achter hun hoofd is niet echt lekker.

[ Voor 8% gewijzigd door lateef op 07-06-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:31:
Wat TC spielerij van vanmiddag, met als modellen willekeurige mensen van de straat
[/center]
offtopic:
Dus dan loop je over straat, en vraag je aan willekeurige mensen "Mag ik u mischien fotograferen?"
En (newbie als ik ben) wat is TC?

Ik vind bij foto 1 de scherpte van de mond niet zo mooi,
Foto 2 vind ik in zijn eigen vorm een "krachtige" foto.

leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:16
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:11:
[...]

offtopic:
Dus dan loop je over straat, en vraag je aan willekeurige mensen "Mag ik u mischien fotograferen?"
En (newbie als ik ben) wat is TC?
TC = Technische Camera.

Een toestel dat zeer geschikt is voor bv architectuur-fotografie, omdat je daarmee je perspectief kan wijzigen, zodanig dat je geen convergerende lijnen hebt. (En waarmee je ook serieuze vergrotingen kan maken, aangezien je negatief al 4"x5" (+/ 10x13 cm is)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
whoami schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:15:
aangezien je negatief al 4"x5"
...of groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Heb je bewust kale mannen gekozen? Want ze lijken een beetje op Coneheads uit de gelijknamige film uit 1993:
Afbeeldingslocatie: http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/88/43/95m.jpg

Hetzelfde effect krijg je toch ook met een tilt/shift lens? Zoals eerder gezegd, jammer dat de monden niet helemaal scherp zijn, maar ik vind het leuke portretten.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
allemaal erg leuk, echter 1 minpunt, en dat is de reflechtie in de bril van foto 3
maar verder erg nice

ow nog iets anders, volgende keer een nog net iets gelijkmatigere achtergrond, je hebt nu de lijn van plafon/muur zegmaar scheef achter je onderwerp staan

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Dat de achtergrond anders moet ben ik met jullie eens, was een beetje slordig doordat alles is geschoten in een half uurtje dat over was.

Onscherpte van de onderste helft van het gezicht vind ik zelf niet echt storend, want daardoor komt er nog meer nadruk te liggen op de mega ogen, wenkbrauwen en 'cone' .

whoami: klopt, al is dit (gelukkig) geen vlakfilm maar digitaal. Scheelt heel wat geld en tijd (polaroids, film, ontwikkelen). Dit is een 16 megapixel sensor op middenformaat. Kun je nog steeds geweldige vergrotingen mee maken, want de lensjes en het formaat van de sensor zorgen ervoor dat het beeld toch een stuk beter is dan bijvoorbeeld 16 megapixel uit een Canon 1Ds mark 2.

Grubeater: ik schreef wel over willekeurige modellen, maar dit is natuurlijk bewust :) Met zo'n kale kop komt de vorm van het hoofd veel mooier uit dan met een dikke bos haar.
Met een TS lens kun dit een beetje doen, maar toch ook weer niet. Doordat je toch zit met een vast 'koker' ben je redelijk beperkt in je bewegingsvrijheid. Bij een echte TC heb je een flexibele balg die alle kanten op kan bewegen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Leuk! Met het reeds geleverde commentaar over achtergrond, reflectie bril, en onscherpte onderste helft ben ik 't eens, maar dat doet niet veel af :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wel grappig om te zien dat de scherptediepte loopt van het voorhoofd naar de schouders toe. Het cone effect vind ik grappig, alleen de onscherpe mond/kin vind ik wel storend, daar de ogen juist wél weer scherp zijn. Verder vind ik het jammer dat de linker kant van de gezichten toch net iets te donker zijn.

Verder zou ik het liever een testcase noemen dan een showcase.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1