Toon posts:

vastlopen PC

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc loopt soms vast. Het beeld bevriest en hij start automatisch opnieuws op. Heeft iemand een idee waaraan het ligt? Kan niet software matig zijn omdat ik net windows etc opnieuw heb geinstalleerd.

Als iemand tips heeft, ik ben benieuwd.

Is er ook een softwareprogramma waarmee je het kan uitzoeken?

alvast bedankt

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 14:57
Als je je internetkabel tijdens de installatie erin heb laten zitten kan je gewoon een virus opgepakt hebben, dus maak je geen illusies door een "schone install" ;)

User Error -- Please Replace User

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
Zoek is op t forum >:)

Met deze omschrijving kan niemand je helpen. Kunnen je temps zijn, kan xxx zijn, kan xxx zijn.
Dus omschrijf het wat beter, kijk in event log wat de foutmelding precies is, etc etc

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het zou aan je temperatuur kunnen liggen. Download Speedfan of MotherBoard Monitor eens. Kijk ook eens in je bios naar je temps en ook naar de voltages van je voeding. Zie je dat hij te warm wordt dan moet je even je kast openzetten en kijken als de fans wel draaien.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:26:
Zoek is op t forum >:)

Met deze omschrijving kan niemand je helpen. Kunnen je temps zijn, kan xxx zijn, kan xxx zijn.
Dus omschrijf het wat beter, kijk in event log wat de foutmelding precies is, etc etc
waar kan ik dat event log vinden?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 14:04

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

temperatuur of geheugen draai eens een memtest

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:28:
[...]

waar kan ik dat event log vinden?
Start -> uitvoeren -> eventvwr :)
Dat kan je daar vinden.

Kijk anders ook eens met Memtest als je geheugen nog goed is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
Configuratiescherm
--Adminstration tools
----Event Viewer
(ik weet niet de Nederlandse benamingen, mocht je de Nederlandse XP hebben). Maar neem aan dat je die wel aan bovenstaande engelse namen kan koppelen

Verwijderd

Topicstarter
in mijn event log staat dit:

De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x100000d1 (0x0000006e, 0x00000002, 0x00000000, 0x865a41ff). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini060706-01.dmp.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

• Outerspace

Outerspace

Dan moet je daar eens heen gaan om te kijken en anders moet je dit even doornemen:
Windows Crash/Memory dumps FAQ

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat op slot wegens gebrek aan inzet.

Je vermeldt niet eens de specificaties van de hardware. Dit is notabene 'Overige Hardware'; hardware is hier dus belangrijk!
Ik kan ook nergens vinden of je überhaupt gezocht hebt naar een oplossing én wat je zoal gevonden hebt. Er zijn talloze zaken waardoor een PC jouw symptomen kan geven.

Met de search zijn er talloze topics te vinden. Neem die, samen met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens aandachtig door. :)

Zie ook de FAQ met o.a. OH FAQ - Help mijn PC loopt vast / start niet meer op!

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.