Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mobiele airco

Pagina: 1
Acties:
  • 1.666 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik hoop dat ik op de juiste plek men vraag stel, maar deze lijkt me de meest logische :)

Ik overweeg om mij een mobiele airco aan te schaffen (zo eentje met een wateropvangbak, dus niet met zo een 'slang' aan die het water wegbrengt), voor deze zomer in mijn appartement in Spanje.. De ruimte die van cooling zou moeten voorzien worden is een 4 x 8m x 2 +/-.. Is dit doenbaar met dergelijk apparaat? Ik weet wel dat ze dat in de reclamefoldertjes altijd mooi omschrijven, maar zijn er van jullie die hier ervaring mee hebben? (en jah, een mobiele om de tijd die ik daar niet zit hem terug mee te brengen.. Heb toch plek genoeg in de auto en moest het hier dan is subtropisch warm worden lol)

If so, iemand die iets deftigs kan aanraden van toestel? :+

Alvast bedankt! _/-\o_

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 22:19
Portable? ga je em in je rugzak stoppen?
Media? zit er een dvd speler in?

ik denk dattie bij OH moet

[ Voor 17% gewijzigd door martijnve op 07-06-2006 21:45 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Verwijderd

Ga gewoon bij de Blokker/MediaMarkt/weetikveelwaar kijken :?
Ik denk niet dat dit hier de plaats is om het te vragen, ik voorspel een (hang)slot.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat bedoel je nu precies? Een waterkoeler, of een echte airco?

Een echte Airco kan vaak een ruimte van ongeveer 25m2 goed koelen.
Je kan de ruimte dan echt terug brengen naar 20 of 18 graden mits de ruimte goed geisoleerd is.
Je hebt dan wel een slang naar buiten om de warme lucht af te voeren en een flinke stroomrekening, aangezien dat ding vaak 2KW verbruikt.

Een waterkoeler is denk ik wat jij bedoelt.
Je giet hier koud water en en dat koelt de lucht af.
Deze zijn volgens de reclame folder vaak ook geschikt voor 25m2.
Hoe ze koelen?? Geen id... kep er geen ervaring mee, maar heb ook vaak zitten denken om dr 1 te kopen aangezien ze veel goedkoper zijn dan een echte airco en aanzienlijk zuiniger.
Ik geloof dat ze de temp met max 6 graden kunnen koelen, en als hij te weinig capaciteit heeft schijn e er weinig aan te hebben heb ik wel eens gehoord. Of de luchtvochtigheid omhoog gaat met dit ding weet ik niet.

Het valt mij trouwens op dat verkopers er ook compleet geen verstand van hebben :-S

[ Voor 4% gewijzigd door jhead22 op 07-06-2006 21:52 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 00:04

Sick Nick

Drop the top!

Alle mobiele single-units hebben een slang om hun warmte af te voeren dus daar ontkom je niet aan. Je hebt ook mobiele split-units maar die zijn eigenlijk niet echt mobiel en zit je nog met slangen en moet je de compressor enzo buiten kwijt kunnen.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Helaas heb je het verkeerde forum gekozen. En om het nog spijtiger te maken: het hoort thuis in Stuffis Generalis waar je nog geen toegang tot hebt (je bent dan wel 30 dagen geregistreerd, maar je hebt nog niet meer dan 50 posts). Om een van de vele topics is SG te kunnen lezen, zal je dus nog even je best moeten doen. In de tussentijd kan je mooi zelf op zoek naar verschillende modellen. Uit je post blijkt namelijk niet dat je dat al gedaan hebt. Hiervoor kan je tegenwoordig terecht bij bouwmarkten, elektronicazaken, de grote winkelketens en diverse bekende webshops.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.