[livebox]zd1211 aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik ben hier aan het stoeien met een laptop met ingebouwd wifi (Zydas zd1211-chip), maar het wil nog niet echt lukken. Het wireless netwerk van de livebox wordt gevonden, en er is op dit moment geen beveiliging ingesteld om problemen daarmee te elimineren (ook geen MAC). Ik heb het kanaal ingesteld en de SSID ingevoerd. Maar op de een of andere manier kan hij nog geen contact krijgen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze elkaar vinden en dat het internet werkt? Lijkt me wel dat dit gewoon moet kunnen...

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

krijg je een ip adres?
Welk besturingsysteem?
Watvoor laptop?
offtopic:
meer informatie zou handig zijn, me glazenbol is vanmiddag kapot gegaan en ze hadden er geen op voorraad

Self reflection is the school of wisdom

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:50
Sorry, XP home op een Haier (?) laptop 1,5GHz, 512 MHz met onboard WLAN adapter van Asus (inspectie zegt ZyDAS zd1211 chip)

Hij krijgt geen verbinding met het netwerk en dus ook geen IP... via ad-hoc en dan SSID en Channel instellen krijgt ie soms een 169 IP-adres, meer niets...

Bij verbinden krijgen we de melding: Wachten op netwerk......

Ik heb hem nu zover dat ie contact heeft met de livebox volgens mij (hij is nl. bezig met het verkrijgen van een netwerkadres, dit lukt echter niet)

Verder klooien, een reboot verder en de livebox gereset en ineens doet ie het :S Heerlijk, die onlogica...

[ Voor 79% gewijzigd door Paultje3181 op 08-06-2006 11:24 ]