Ha luitjes,
Ben Was dus bezig met het OC'en van mijn nieuwe X2 3800+
Eerst bezig gegaan met mijn mem, deze draait nu op 2.5-3-3-5.
Ben ik aardig tevreden mee. Cas 2 schijnt ie niet te slikken op een of andere manier.
Hierna ben ik bezig gegeaan met mijn proc. Na de geheugentimings wat losser te hebben gezet krijg ik hem ongeveer op de 2500mhz prime stable.
Hierna weer m'n timings wat strakker zetten. Boem hang en piep... nog niets aan de hand.
Na wat pielen start m'n pc eindelijk door... alleen zijn alle apparaten die op IDE werken verdwenen....
Tijdens het OC'en stond m'n HTT multiplier gewoon op 4x dus dat kan het ook niet zijn.....
Pc doet het gewoon (zit op de desbetreffende comp te typen) maar foetsie zijn m'n IDE apparaten... lijkt wel of ze gewoon dood zijn.
Sata schijven ziet hij gewoon tijdens de POST maar IDE kanalen zijn leeg...
CMOS clear heeft geen zin. 100x rebooten ook niet.... cd spelers krijgen wel stroom... ik weet het even niet meer...
De ultra-d heeft gewoon een PCI lock dus data verminking door een te hoge fsb is het ook niet....
Iemand een idee?
Groet,
Jeff
Heb de volgende config:
X2 3800+
2x 1GB OCZ OCZ5001024ELGEGXT (standaard 3-4-3-8) PC4000
DFI NF4 Lanparty Ultra-d
Enermax Liberty 500W
X1800XT
2x sata schijf
1x pata schijf (verdwenen)
2 cd/dvd spelers/schrijver (verdwenen)
Ben Was dus bezig met het OC'en van mijn nieuwe X2 3800+
Eerst bezig gegaan met mijn mem, deze draait nu op 2.5-3-3-5.
Ben ik aardig tevreden mee. Cas 2 schijnt ie niet te slikken op een of andere manier.
Hierna ben ik bezig gegeaan met mijn proc. Na de geheugentimings wat losser te hebben gezet krijg ik hem ongeveer op de 2500mhz prime stable.
Hierna weer m'n timings wat strakker zetten. Boem hang en piep... nog niets aan de hand.
Na wat pielen start m'n pc eindelijk door... alleen zijn alle apparaten die op IDE werken verdwenen....
Tijdens het OC'en stond m'n HTT multiplier gewoon op 4x dus dat kan het ook niet zijn.....
Pc doet het gewoon (zit op de desbetreffende comp te typen) maar foetsie zijn m'n IDE apparaten... lijkt wel of ze gewoon dood zijn.
Sata schijven ziet hij gewoon tijdens de POST maar IDE kanalen zijn leeg...
CMOS clear heeft geen zin. 100x rebooten ook niet.... cd spelers krijgen wel stroom... ik weet het even niet meer...
De ultra-d heeft gewoon een PCI lock dus data verminking door een te hoge fsb is het ook niet....
Iemand een idee?
Groet,
Jeff
Heb de volgende config:
X2 3800+
2x 1GB OCZ OCZ5001024ELGEGXT (standaard 3-4-3-8) PC4000
DFI NF4 Lanparty Ultra-d
Enermax Liberty 500W
X1800XT
2x sata schijf
1x pata schijf (verdwenen)
2 cd/dvd spelers/schrijver (verdwenen)