Ik ben aan het uitvogelen welke RAW workflow tot nu toe nog het beste voor me is, en ik kan dit heel vaak zien bij foto's waarbij lampen gebruikt worden, hoe de software daar op reageert, maar bij de software van Canon zelf notabene kreeg ik iets héél raars te zien! De kleuren van de lampen boven het podium waren _totaal_ anders bij DPP. Vraag me niet hoe het kan, maar hier heb ik een vergelijkend plaatje zodat jullie het ook even kunnen zijn
<< KLIK
Mijn vraag. Is dit normaal, is DPP gewoon slecht, of is C1 zo goed of..... Ik vind dit verschil zo groot dat ik het toch graag even met jullie wil delen om zo tot de goede conclusie te komen.
Overigens, mij persoonlijk lijkt het me dat het resultaat van C1 dichter bij de werkelijkheid ligt dan die van Canon DPP. Dit is inmiddels bevestigd doordat de preview via irfanview's plugin hetzelfde resultaat als Capture One laat zien.
<< KLIKMijn vraag. Is dit normaal, is DPP gewoon slecht, of is C1 zo goed of..... Ik vind dit verschil zo groot dat ik het toch graag even met jullie wil delen om zo tot de goede conclusie te komen.
Overigens, mij persoonlijk lijkt het me dat het resultaat van C1 dichter bij de werkelijkheid ligt dan die van Canon DPP. Dit is inmiddels bevestigd doordat de preview via irfanview's plugin hetzelfde resultaat als Capture One laat zien.
[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 07-06-2006 20:39 ]