Toon posts:

[Citrix/2003] Automatisch gebruikers aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment bezig met een testopstelling van een citrix omgeving.
Het gaat hierbij om een testopstelling van:
  • Citrix License Server
  • Citrix Presentation Server 1
  • Citrix Presentation Server 2
Alles loopt goed samen met load balancing, een secure gateway en de web interface, alleen ben ik nu bij het punt aangekomen van de gebruikers. Is er een mogelijkheid om automatisch gebruikers aan te maken?

Ik heb zitten zoeken maar kan hier nog weinig over vinden. Ik zat zelf te denken dat je misschien een excel lijst kan importeren of een txt file waar dan de gebruikers in staan maar ik kan hier niks over vinden.

De uiteindelijke omgeving dient voor een 100 à 120 gebruikers te worden. Wanneer de invoer van de gebruikers geautomatiseerd kan worden zou dit wel makkelijk zijn. Mijn vraag is dus of er een mogelijkheid is om de gebruikers invoer enigsinds te automatiseren.

Hopenlijk weten mensen of dit mogelijk is want op tweakers zelf vond ik ook niet zo snel iets over dit onderwerp.

Nog als laaste, alle drie de servers draaien op Windows 2003. :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jups kan heel gemakkelijk, en als je rechten aan groepen koppelt kan je die met dat script ook gelijk toevoegen :P Je voegt gebruikers toe in je Active Directory neem ik aan?
Voorbeeldjes:
http://www.microsoft.com/.../qanda/may06/hey0516.mspx
http://www.microsoft.com/...as_usr_doig.mspx?mfr=true

Wat had je zelf al gevonden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de user account moeten toegevoegd worden aan de AD, wat ik nog vergeten was te vertelen het zijn vooraf bekende usernamen die in een soort lijst gezet moeten worden of zo iets dergelijks, het is dus niet zo dat er random namen gegenereerd moeten worden.

Wat ik al gevonden had was ADSI of LDAP in een ander topic alleen kom ik daar nog niet helemaal uit. Ik ben niet zo'n script goeroe dus het is allemaal nog wat uitzoeken. :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:50:
Ja, de user account moeten toegevoegd worden aan de AD, wat ik nog vergeten was te vertelen het zijn vooraf bekende usernamen die in een soort lijst gezet moeten worden of zo iets dergelijks, het is dus niet zo dat er random namen gegenereerd moeten worden.

Wat ik al gevonden had was ADSI of LDAP in een ander topic alleen kom ik daar nog niet helemaal uit. Ik ben niet zo'n script goeroe dus het is allemaal nog wat uitzoeken. :)
Het is op GoT wel de bedoeling dat je zelf wat rondzoekt, en ook vermeldt wat je al had gevonden, geprobeerd etc..

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters