Toon posts:

[HDD-ervaringen]: Macbook / Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er is nog maar weinig over te vinden, maar toch lijkt het me handig om het er even over te hebben...

Loont het de moeite om je HD van je eigen MB te vervangen?

Ik heb namelijk wat research gedaan en volgens mij spaar je niet overdreven veel uit... toch zeker niet zo veel als bij de RAMMETJES.

Ook niet elke HD past in de nieuwe MB? iemand enig idee welke wel exact past?

Kent iemand een geschikte zo stil mogelijke, supersnelle en uitermate grote HD voor de MB?

stilaan krijg ik mijn toekomstig MBtje samengesteld :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:33:
Er is nog maar weinig over te vinden, maar toch lijkt het me handig om het er even over te hebben...

Loont het de moeite om je HD van je eigen MB te vervangen?

Ik heb namelijk wat research gedaan en volgens mij spaar je niet overdreven veel uit... toch zeker niet zo veel als bij de RAMMETJES.

Ook niet elke HD past in de nieuwe MB? iemand enig idee welke wel exact past?

Kent iemand een geschikte zo stil mogelijke, supersnelle en uitermate grote HD voor de MB?

stilaan krijg ik mijn toekomstig MBtje samengesteld :)
En toen hadden we een centraal topic waar dit allemaal in besproken wordt :/

[rml][ MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2[/rml]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Ballebek schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:40:
[...]

En toen hadden we een centraal topic waar dit allemaal in besproken wordt :/

[rml][ MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2[/rml]
veel is er toch nog niet over verteld daar...
dit was specifiek bedoeld, topic wat jij aanhaalt is idd 'algemeen'...
ik kan mij vergissen uiteraard :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Je wilt dus van 5400 rpm een grotere 7200 rpm schijf inbouwen?

Dat zou ik zelf ook overwegen als ik een macbook (pro) zou kopen. Maar de vraag is dus:

benchmarkes/real life tests?

Ik ben ook wel benieuwd.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dit is niet macbook/pro specifiek maar geldt eigenlijk voor alle laptops. (edit sorry, dit had in 1 post gekunt).

[ Voor 22% gewijzigd door Q op 07-06-2006 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:51:
Je wilt dus van 5400 rpm een grotere 7200 rpm schijf inbouwen?

Dat zou ik zelf ook overwegen als ik een macbook (pro) zou kopen. Maar de vraag is dus:

benchmarkes/real life tests?

Ik ben ook wel benieuwd.
ik weet niet of 7200 rpm de oplossing is... zijn deze per definitie stiller?
probleem is dat er maar heel weinig bekend is momenteel over eventuele werkende HD voor de macbook :)

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:19
In het algemeen: 7200 RPM VS 5400 RPM: 33% performancewinst. Het verschil in energieverbruik is verwaarloosbaar. Het prijskaartje ligt wel een stukje hoger.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is zo simpel als het kijken naar de harde schijf die al in de MacBook zit, en daarvoor een vervanger zoekt. Je geeft alleen niet aan waar je het om doet.. Meer opslag? Of meer snelheid. Zodra je op 7200 rpm overstapt kan ik je wel vertellen dat je laptop een stuk warmer wordt. Je kan in principe gewoon de topics over dit onderwerp voor de ibooks/powerbooks er op nalezen.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Op het forum van macrumors.com staat een topic waarin een persoon een aantal benchmarks van de MacBook heeft gepost. Hij maakt hierin ook een vergelijking tussen 5400 en 7500 rpm schijven. Heb het zelf nog niet erg goed doorgelezen, maar zijn advies is om geen geld uit te geven aan een 7200 rpm schijf.

Verwijderd

Topicstarter
matiasjansen schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:00:
Het is zo simpel als het kijken naar de harde schijf die al in de MacBook zit, en daarvoor een vervanger zoekt. Je geeft alleen niet aan waar je het om doet.. Meer opslag? Of meer snelheid. Zodra je op 7200 rpm overstapt kan ik je wel vertellen dat je laptop een stuk warmer wordt. Je kan in principe gewoon de topics over dit onderwerp voor de ibooks/powerbooks er op nalezen.
iedereen zal voor zijn eigen natuurlijk zelf moeten uitmaken wat hij/zij wil...

sneller?
meer ruimte?
stiller?
warmer?

allemaal niet simpel :)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
matiasjansen schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:00:
De hitte van een goede 7200RPM schijf zal niet veel niet hoger zijn dan een 5400RPM disk, blijven notebook harde schijven. ;)

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Die sudden motion sensor, zit die eigenlijk in de hardeschijf zelf of ergens anders in de latop verstopt? Als je een nieuwe hdd er instopt heeft deze dan ook die sensoren er inzitten?

BramBoterham

• AntonicKnight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
In plaats van speculeren over de mogelijke verschillen zijn er ook "objectieve" metingen gedaan.
Allereerst het verschil tussen een 5400 of 7200-rpm schijf als het gaat om BTO MacBook Pro's:
http://barefeats.com/5472.html

Een wat oudere drive benchmark uit de tijd van de PowerBook, toen er zelfs nog standaard 4200-rpm werd geleverd:
http://www.barefeats.com/pb12.html

Tweakers.net-nieuwsitem met review van een aantal recente SATA 2,5" schijven:
http://tweakers.net/nieuw...op-desktopprestaties.html

MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Xevox schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:18:
Die sudden motion sensor, zit die eigenlijk in de hardeschijf zelf of ergens anders in de latop verstopt? Als je een nieuwe hdd er instopt heeft deze dan ook die sensoren er inzitten?
zoek ff rond, dan vindt je het antwoord wel

PSN: djmurcielago

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
2,5" 160 GB Fujitsu Hornet M60 SATA MHV2160BT

Deze zal wel niet passen vrees ik. Hij is 12,5 mm hoog en standaard zijn 2,5" schijfjes 9,5 mm.
Kan iemand dit bevestigen? Kan 'm nl. erg goedkoop krijgen..

WAZUUUUUUUP!!!!!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
nilski schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:27:
2,5" 160 GB Fujitsu Hornet M60 SATA MHV2160BT

Deze zal wel niet passen vrees ik. Hij is 12,5 mm hoog en standaard zijn 2,5" schijfjes 9,5 mm.
Kan iemand dit bevestigen? Kan 'm nl. erg goedkoop krijgen..
Dat gaat inderdaad niet passen. Er passen alleen 9,5mm schijven in de MacBook.

• chem
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

titel aangepast om de verwarring HDTV/HDD te voorkomen :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
ludo schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:42:
[...]
Dat gaat inderdaad niet passen. Er passen alleen 9,5mm schijven in de MacBook.
Thnx, d8 ik ook al. ;(

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Tegen het einde van het [MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ Deel 2 is er een gast die de harde schijf uit zn macbook heeft vervangen voor een 7200 rmp 100 gb van seagate. En die is er erg tevreden over schijnt. Ik ga de schijf denkik ook vervangen zodra ik een macbook ga halen.
of 150 euro upgrade naar 5400 rmp 100 gb in de apple store of 180 euro voor een 7200 rpm 100 gb op internet. ik denk dat ik voor het laatste ga :)

Verwijderd

Ik zie het in de TopicStart niet staan, maar voor de mensen die het nog niet wisten: de MacBook heeft een S-ATA interface. Vergis je daar niet in.

Van de MacBook Pro weet ik het eigenlijk niet O-)
Pagina: 1