Toon posts:

TFT widescreen monitor (19 inch) voor/nadelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een 19 inch TFT monitor aan te schaffen. Maar ik zit ook over een widescreen te denken. Ik gebruik de pc hoofdzakelijk voor het kijken naar films/tv, games, internetten, fotobewerking en videomontage.
Graag hoor ik wat jullie gebruikerservaringen zijn met een widescreen monitor en of het voor mij zinvol is om ook over te stappen.
Alvast bedankt voor info ;)

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:45
De keuze voor een traditionele 4:3 monitor of een breedbeeld monitor is zeer persoonlijk, ik heb zelf bijvoorbeeld helemaal niets met breedbeeld. Op een breedbeeld monitor komt een film wel beter tot zijn recht, evenals applicaties als Photoshop, waarbij je naast het werkgebied ruimte hebt voor alle tools. Bij de meeste breedbeeld monitoren heb je echter verticaal ongeveer evenveel pixels als een traditionele 17" monitor, zoals in onderstaand plaatje te zien is.

Applicaties zoals tekstverwerken, browsers en programmeeromgevingen zijn meer verticaal gericht, deze komen beter uit op een traditionele 4:3 monitor omdat hierbij de verticale resolutie vaak een stuk hoger ligt. Echter, breedbeeldschermen hebben ook zo hun voordelen op dit gebied. Zo kun je bijvoorbeeld aan de zijkant van je scherm je tools kwijt en kan er op een gepivoteerd breedbeeldscherm gemakkelijk een a4 tekst.

Gejat uit 20"en groter topic

En zo zijn er nog veel meer topics over. Gewoon even zoekken bij het Videoplanken & Beeldkanonnen topic.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

Reinier

\o/

Inderdaad, puur persoonlijke voorkeur. Ik vind het niet lekker dat m'n 19" widescreen verticaal maar 900 pixels heeft terwijl ik er op m'n laptop 1050 heb.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Kijk eens in Videoplanken & Beeldkanonnen daar staan de volgende topics:
[rml][ 17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 4[/rml]
[rml][ 19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 19[/rml] (+ zoek 'widescreen')
[rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 6[/rml]
[rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 6[/rml]

Gezien er veel topics zijn m.b.t. TFT's en Overige Hardware tot op heden nog steeds geen Videoplanken & Beeldkanonnen is gaat dit topic op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.