Toon posts:

SPDIF op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heeyz mensen,

Ik zit met een raar vraagje bij mezelf al een paar dagen , mischien kunnen jullie me helpe daarmee.
Heb laatste op een Z5500 topic gelezen dat je met een Creative Audigy 2 , een tulp kabel en een mono mini jack naar female tulp , digitaal kan aansluiten via de SPDIF aansluiting, alleen op mijn laptop zit een AC97 geluidskaart in met SPDIF, mijn vraag is nou, werkt dit bij mijn laptop ook ?
Ik zou zelf denken van wel alleen weet het niet zeker...

Alvast bedankt.

groeten Emin

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:48
Moet je ff kijken in het boekje van je laptop of je een Spdif uitgang hebt. Meestal gaat dit via de S-video uitgang met een verloop kabeltje ;) Zoals bij de Dell 6400

[ Voor 8% gewijzigd door Dubbel Fristie op 07-06-2006 23:57 ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:15
spdif over s-video?! Nu weet ik er niet veel van, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
Spdif is toch audio, en s-video alleen video :?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:48
marteltor schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:45:
spdif over s-video?! Nu weet ik er niet veel van, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
Spdif is toch audio, en s-video alleen video :?
In 1 van de pinnetje die in de S-video conector zit kan (als jou laptop dat ook heeft) een Spdif signaal komen. Ga de TS van dit topic maar ff na :) Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 2.

Misschien had ik van S-video uitgang beter tv-out kunnen zeggen ;) my bad :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dubbel Fristie op 08-06-2006 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon een minijack aansluiting waar spdif boven staat ;)

• marteltor
ja ik ook, daarom was ik nogal verbaasd (overigens wist ik wel dat op laptops de s-video vaak de tv-out is, maar daardoor ben ik niet minder verbaasd :P)

Verwijderd

Topicstarter
maar goed, ik heb hem nu met een verloopstekkertje van mono mini jack naar enkel female tulp aangesloten op mijn laptop en de andere kant in mijn decoder van mijn Z5500 speakersetje , maar wanneer ik de input om Coax zet dan krijg ik "No Digital Data" te zien , hoe los ik dit op ik ben einde raad :'(

• marteltor
spdif wel aangezet op je laptop?

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
weet je zeker dat coax ingang geen dubbele analoge cinch is.
normaal gesproken is spdif een gele tulp aansluiting.
EDIT: FF de handleiding erbij gepakt van de Z5500 die heeft dus alleen tulp in voor spdif dus dat zit wel goed.

en :

je moet je laptop wel op spdif out zetten anders krijg je analoog geluid door die kabel.

bij mijn laptop (fujitsu siemsn amilo A1645) moet je gewoon soundcontrol panel en dan advanced daar staat ergens uses spdif out of iets in die buurt (kan niet controleren laptop niet in de buurt).

[ Voor 12% gewijzigd door BlueKeenan op 08-06-2006 12:00 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 12:05
spdif kan toch ook zo'n kabeltje zijn waarin de ingang een rood lichtje geeft :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Amilo 1425

ik heb in nero show time en vlc enzo "use spdif if can" aangevinkt, maar laptop niet op spdif aangezet,en ik krijg et niet voormekaar te vinden waar ik SPDIF aanmoet zetten...
ik heb ook nog bij configuratie bij geluiden en apparaten bekeken kon ik ook niks over vinden.... :'(

Verwijderd

Als je in de jack uitgang van de laptop kijkt, zie je dan een rood licht? zo ja dan heb je een optische spdif uitgang :)
dan heb je een toslink (glasvezel) kabeltje nodig en een speaker set met een optische ingang :P

Verwijderd

Topicstarter
helaas geen rood lichtje,

btw bij mijn control panel is er geen advanced knopje heb ik zojuist ondekt...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 13:39 ]

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:17:
helaas geen rood lichtje,

btw bij mijn control panel is er geen advanced knopje heb ik zojuist ondekt...
Optisce spdif heb ik nog nooit gezien in een laptop. maar goed

ik zal dadelijk als ik thuis ben us ff kijken en dan post ik het hier wel.

je moet geadvanceerder geluidsopties aanzetten in het menu.

of kijk voor de gein us in de handleidingen van je laptop, controleer of de drivers up-2-date zijn en mischien of er een of ander control paneltje bij zit waarin je dit kan aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nieuwe drivers geinstalleerd en nu zie ik inderdaad "advanced" in de controle pannel, ik heb de vinkje aangezet, maar het werkt nog steeds niet, op het schermpje van de z5500 staat nog steeds "no digital data"

Btw : ik zojuist die verloopstukje (minijack naar female tulp) onderzocht en kwam ik tot ontdekking dat zeg maar het puntje van tulp kabel niet het uiteinde van de female tulp aanraakt, maakt dit uit of niet ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 20:47 ]

Pagina: 1