Toon posts:

XP installatie loop vast op Siemens Xpert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

XP installatie blijft telkens hangen (lijkt) op dezelfde plek "Installing Windows" ( n.l. geeft aan dat er nog 34 min is te gaan ).

ik heb verschillende XP pro versies proberen te installeren ( met sp 1 en sp2 ) , maar blijft ie steeds op dezelfde punt hangen. Installatie wordt met bootable CDROM gestart.

Systeem info:
256 RAM
Moederbord m7vka van Biostar
CPU 1000mhz Althon AMD

Enig idee wat er aan de hand kan zijn ?

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Geheugen, CD-Rom, Harddisk. Maar afgaande op je probleem, zou ik het eerst even met een andere CD-Rom speler proberen. Werkt dat niet, dan even memtest laten lopen.

Verwijderd

Kunnen een aantal oorzaken zijn.

Probeer een andere ram module, deze kan defect zijn, flash je bios (batterijtje uit mobo halen)

Wie weet een hd probleem, of firmware update van je bios.

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
voordat je 'rare' zaken gaat uitvoeren (zoals je Bios flashen..) is het verstandiger om eerst de eenvoudige dingen te testen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

34 minuten is hardware detectie, probeer het eens met zo min mogelijk pci kaarten, of met een andere videokaart (wil ook wel eens tegenwerken).

* alt-92 had ooit nog een ati Rage128 met een brakke bios waardoor windows 2000 gewoon vastliep tijdens de installatie.
Andere kaart erin en geen enkel probleem tijdens de installatie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Porbleem was GFORCE 2 video kaart.

kaart heb ik er uitgehaald en een PCI video kaart in gezet, en installatie liep daarna als trein.
Ik moets ook in BIOS AGP4 uitzetten.

na installatie, heb ik GFORCE kaart weer terug gedaan, en draait prima.
alleen aanzetten van AGP4 vond ie niet leek en die heb ik nu gedisabled.

Deze oplossing heb ik trouwens op tweakers in eenandert topic gevonden.

dank voor reacties!
Pagina: 1