Nvidia Drivers voor GF6800GT onder Linux SUSE 10.0 64 bits

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-01 14:39

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Ik ben net SUSE Linux 10 gaan draaien, en ik kan nergens de opties voor mijn grafische kaart (zie titel) vinden...dus ik dacht; ik moet vast de Linux Nvidia drivers installeren. Ik heb echter geen idee welke ik dan moet pakken! Ik denk dat ik de Linux AMD64 drivers nodig heb, maar weet dit niet zeker. (ik draai een AMD 64 3000+). Wat is bijv de LinuxIA64 driver? Ik kan die info nergens duidelijk terug vinden.

Dan het installeren, hoe kan ik dit het beste doen? Ik moet sowieso als root inloggen, en dan? Ik heb al een hoop online gezocht, maar kan nergens een antwoord vinden, ben nogal een n00b met Linux...

ik hoop dat jullie me een beetje vooruit kunnen helpen.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 09:33

Blaasvis

Cidora \o/

http://en.opensuse.org/NVIDIA
http://www.suse.de/~sndirsch/nvidia-installer-HOWTO.html

+/- 10 seconden gezocht...

[ Voor 33% gewijzigd door Blaasvis op 07-06-2006 17:25 . Reden: nog een link ;) ]

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-01 14:39

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
@ blaasvis:
aan je ondertitel te zien ben jij bekend met Linux, en is dit allemaal a piece of cake, voor mij dus niet. Ik heb wel degelijk gezocht, en ben de tweede link ook wel tegengekomen. Wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende;

Ik heb de eerste keer zeer kortstondig suse 9.3 gedraaid, en toen ik daar de nvidia drivers had geinstalleerd via YOU, had ik in YAST allemaal opties zoals enable 3d graphics ed...zaken die ik begreep.
Nou heb ik dit weer gedaan in SUSE 10, en ik heb wel meer opties, maar ik begrijp ze allemaal niet...wat is er hier aan de hand? Betekent dit dat de drivers nog niet goed geinstalleerd staan, of is dit normaal in SUSE 10?

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 09:33

Blaasvis

Cidora \o/

define Opties ?

de IA64 driver is de driver voor 64 bits, als je de handleiding gevolgt hebt dan zal het denk ik gewoon werken.

kijk anders eens met glxinfo | grep direct dan weet je al direct of je 3d acceleratie hebt.

+ dat je een n00b bent zoals je zelf zegt, betekend niet dat je niet zelf mag proberen :P

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Mhh als je de laatste link volgt dtaat er in bijna alle stukje:
NOTE: There is no need to try to enable 3D support. It's already
enabled, when the nvidia driver is running.
Daarbij staat in link 1 stap voor stap bijna uitgelegd hoe het in zijn werk gaat. Snap niet wat daar niet aan te snappen is.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Zelf zoeken en proberen is inderdaad een belangrijk deel van het leerproces. Als we je aan de hand moeten meenemen dan snap je het achteraf nog niet.

Deze kan wel dicht

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.