[XP]recover/Copy van XP na plaatsen nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
hey mede tweakers, ik zal direct maar ff met de deur in huis vallen...

Mijn ramslot was door gefikt na het plaatsen van een 1 gb ram slot die ook naar de kl*te is. de dim was goed geplaatst en de voeding stond uit! ik heb hierna een nieuw moeder bord gekocht een asus p4p800 (hier voor asus p4s8x-x). de intel p4 2,4Ghz proc socket 478 was namelijk nog intact, maar zo logiesch als wat wou windows niet meer opstarten vanwege dat er nu een intel chip op het mobo zit en geen sys zo als voor heen het geval was.

nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd op een andere schijf maar nu wil ik de registers + local settings + desktop + progs weer terug zetten naar de nieuwe instal met de juiste drivers instal voor het mobo.

hoe is dit op te lossen als mijn oude (voorheen stabiel draaiende windows xp) niet meer wil booten?
of bestaat er de mogelijkheid dat die wel weer gaat draaien als ik "bestaande" mobo drivers kan verwijderen?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

bvd

iMac 2020 i7

• o.poulssen
weet iemand hoe het mogelijk is om een register te importeren uit een niet bootende windows? :/ de rest is al wel gelukt :)

iMac 2020 i7

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als jij ergens een .reg file kan vinden zou je de .reg file in je nieuwe install kunnen importeren lijkt me.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb er geen ervaring mee, maar ff google'n leidde me naar BART:
http://www.avast.com/eng/avast_bart_cd.html

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Outerspace schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:57:
Als jij ergens een .reg file kan vinden zou je de .reg file in je nieuwe install kunnen importeren lijkt me.
Registry hives vind je in \windows\system32\config.
SOFTWARE en SYSTEM voor je machine, en in %userprofile% vind je je NTuser.dat (je USER registry hive).

Deze kun je "mounten" en daarmee keys die je nodig hebt exporteren.

Let er wel op dat de exacte trees nog wel eens verschillend willen zijn bij een export.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• o.poulssen
hey dit klinkt goed =), die bart cd lijkt me niet echt te werken... ik heb al Bart PE en dat schiet ook niet echt op...

die tip van backslash wil ik graag proberen maar ik wil dit niet fout doen, zou je iets meer toelichting kunnen geven over het "mounten" en wat ik met het register uit de windows map moet aanvangen?

tnx :D

iMac 2020 i7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meuh?

BartPE werkt hier prima.
Je kan daar ook een RegeditPE plugin voor vinden waarmee bij het opstarten al gelijk naar de registry hives van je b0rken installatie wordt gezocht.

Maar je kan het ook gewoon zo doen..
http://support.microsoft.com/kb/322756/
http://support.microsoft.com/kb/269075/en-us << met name het Load Hive stukje

Zo kan je dus je oude registry hives er even inhangen en dan je exports doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1