Toon posts:

Pentium 4 upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een poosje op zoek naar een (simpele) beschrijving voor welke pentium 4 ik mijn pentium 4 (sl5yr) kan vervangen zodat hij wat koeler gaat opereren.
Ik begrijp ondertussen dat ik er een moet hebben die dezelfde chipset support.
Wie heeft ervaring met een andere pentium?

Thanks,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je doet. Je pakt de manual van je mobo erbij en kijkt welke cpus hij support. Vervolgens ga je op zoek naar zo'n cpu en zet die op het bordje.

En een cpu ondersteund je chipset niet, je chipset ondersteund een cpu.

Verwijderd

Ik zou zeggen:

Doe eerst eens wat onderzoek zelf. Lees daarna de handleiding van je moederbord 8)7 . En als je dan iets vraagt vraag het dan duidelijk.

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:05:
Ik ben al een poosje op zoek naar een (simpele) beschrijving voor welke pentium 4 ik mijn pentium 4 (sl5yr) kan vervangen zodat hij wat koeler gaat opereren.
Ik begrijp ondertussen dat ik er een moet hebben die dezelfde chipset support.
Wie heeft ervaring met een andere pentium?

Thanks,
Koeler gaat opereren?? Dus je bedoelt een nieuwe koeler? Dit is bij elke nieuwe koeler gelevert, het is vrij simpel de standaart koeler te veranderen

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
een sl5yr is een P4 Northwood 2,0GHZ met een FSB van 100MHz quadpumped, maar dit wist de TS natuurlijk zelf ook allang ;)

Je moederbord ondersteund dus waarschijnlijk alleen CPU`s met 400MHz FSB. Zoek deze dus, ze zijn schaars maar met wat moeite wel te vinden.

Gebruik programma`s als everest home edition (google!!) om te zien wat voor moederbord je hebt. Dan kan je op internet (google!!) uitzoeken wat dit moederbord precies ondersteund en zo besluiten of je een dure 400FSB P4 gaat kopen, of toch maar een nieuw bord + nieuw CPU aanschaft voor ongeveer dezelfde prijs.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

p43000 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:45:

Je moederbord ondersteund dus waarschijnlijk alleen CPU`s met 400MHz FSB. Zoek deze dus, ze zijn schaars maar met wat moeite wel te vinden.
Daar is natuurlijk niets over te zeggen. Ik kan prima een Celeron 1700 draaien op een bord dat overweg kan met een dikke P4 3,2GHz bij wijze van spreken. Aan de hand van de cpu kun je dus niet zeggen wat het bordje aankan.
Daarom gaf ik aan dat het beste is om te kijken wat voor mobo hij heeft en daarvan gewoon de cpu supportlist op te zoeken. En gebruik hierbij liever geen progsels als Everest oid, maar kijk gewoon op het mobo zelf wat erin zit. Dan kun je ook veel beter revisienummers achterhalen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?

Lijkt me wel duidelijk zat? Dit topic gaat dan ook dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet en research in de topicstart. Neem eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.