Toon posts:

fx 5900 ultra biepjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een probleem met mijn msi fx5900 ultra (origineel) als ik een spel speel
begint mijn computer na ongeveer 5 min biepjes te geven 1 biep en dan 30 sec later weer 1
of soms 2 biepjes het systeem blijft stabiel temp is ook niet extreem hoog
ik heb een p 4 2,66
512mb
160 gigh hd
en een 400 watt q-teq voeding en die geeft maar 10,94 volt +
ik hoop dat jullie kunnen helpen want ik heb alles al afgezocht op dit forum
alvast bedankt

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-07 21:53
Weet je zeker dat het van je videokaart afkomt ? Grote kans dat het van je mobo afkomt ;)

Biepjes is meestal een code voor een probleem ;)
Kijk ff in het boekje van je mobo/graka wat deze biepjes betekenen O-)

Je mag zo'n 10% v/d +12V lijn afwijken. Maar die voeding van is zowiezo al zo gaar als ik weet niet wat ;)
Je kan je hardware er echt mee beschadigen bij gebruik van een slechte voeding.

Je hoeft echt niet veel uit te geven aan een nieuwe goede A-merk voeding, een Aopen/FSPgroup 350Watt voeding kost zo rond de 30,-

Kan je misschien de rest van je specs even posten ? wel zo handig ;)

[ Voor 122% gewijzigd door Dubbel Fristie op 07-06-2006 17:00 ]

Verwijderd

voeding @ 10,94v ... is niet echt hoog ;)

Piepjes lijken me idd van je Mobo af te komen, niet van je graka. Of is het toevallig als je teveel knoppen tegelijk indrukt en die dan gaat piepen omdat ie daar niet altijd van houdt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 16:49 ]

Verwijderd

Ehhh .. denk dat jou pc vraagt om meer stroom te krijgen..daarom zit hij te biepen :P . 10.49 volt op de 12+ is niet veel eigenlijk belachelijk weinig.
Oplossing een nieuwe voeding kopen.

Verwijderd

is die 10,49 van 5 volt of de 3?

Kijk eens in de handleiding van je moederbord, of draai eens 3dmark 03 en kijk of die dan ook piept?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als de piepjes van de videokaart af komen dan kan dat best wel eens stroom gebrek aanduiden.
Sterke voeding van een A-merk is sterk aangeraden, want Qteq :/

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij komen de biepjes van het moeder bord een asus p 4s8x-x
en in het boekje staat niks in over biepjes.
Ik heb net 3d mark03 gedraaid score 5478 op het laatst begint hij weer te biepen allemaal verschillende singalen, een 20 sec dan gaat het weer even en dan weer 1 keer biep
temp komt niet boven de 73 graden in 3d mark
voeding +3,3 volt 3,25
+5 volt 5,11
+12 volt 11,07 gaat in game terug naar 10,94
- 12 volt 12,47
- 5 volt 4,38
dus ik ben ook bang dat het aan mijn voeding ligt maar het systeem blijft gewoon draaien
en als ik dan verder op het forum lees krijgen anderen vaak een blauw scherm

Verwijderd

Kun je de kaart in een andere pc proberen? Of andersom: een andere kaart in jouw pc?

Verwijderd

Topicstarter
Met een asus geforce ti4200 heb ik wel eens gehad dat het systeem vastliep en opnieuw opstarte
en dan verwees hij naar power monitor menu maar dat doet hij bij deze kaart niet het systeem blijft
wel stabiel

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Mja, maar een Ti42000 loopt gewoon door no matter wat tot het zaakje ineenstort. Een 5900 (net als de GF6) klokt zich terug als er iets niet in de haak is. Installeer Rivatuner eens en kijk es naar de Harware Monitoring grafiek.
De 5900 heeft een extra molex nodig waar hij stroom van de 12V lijn afneemt. Als deze niet ingestoken is gaan de (meeste) kaarten idd een piepend geluid geven, dus mij lijkt het idd niet onwaarschijnlijk dat de kaart de bron van het geluid is.

Verwijderd

Topicstarter
de extra stroomkabel heb ik wel aangesloten dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Maar ik zal Rivatuner is proberen.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Bij een goede en uitgebreide test onder heel veel voedingen (heb de bron niet meer, stond hier erst op got) werd ook een Qtec 550 of 600 getest (Zo een met teveel fans en een tehooge waarde), die leverde effectief onder de 300watt... kan je nagaan hoe een 400watt presteerd... het is namelijk het Piek vermogen dat ie 0.2seconde vol kan houden en er dan uit gaat met een knal!
Ik stel ook een andere voedign voor...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:32:
de extra stroomkabel heb ik wel aangesloten dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Maar ik zal Rivatuner is proberen.
Daar kan het wel aan liggen als de kaart niet genoeg stroom krijgt. 10,94V is echt karig, heb je dat voltage onder load of onder idle gemeten?
En wat wordt 73 graden? De CPU of de grafische kaart?
Als het de CPU betreft zou ik ook je BIOS eens bekijken, mogelijk zit daar iets van een grens ingesteld wat een waarschuwing af gaat geven bij bepaalde temperatuur.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
de 10,94 is constant als het spel draaid en temp van G kaart is 73 graden en mijn cpu 40 graden

Verwijderd

Tja hij mag wel 10.49 volt zijn.. maar je moet ook aan je andere hardware denken. zoals je HDD.. die werken ook op 12 volt en dvd-rom processor neemt 12+ Stekker etc. Dus denk dat je wel een nieuwe voeding aan toe bent.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost ik heb een nieuwe (goede) voeding 450 watt ingebouwd,
en ik heb het probleem niet weer gehad allemaal bedankt voor jullie bijdrage.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hehe, goed te horen!

Dat je op tijd je hardware gered hebt van "den dood der Q-tec"

There is no place like ::1

Pagina: 1