Industrial PC: starten zonder backplane?

Pagina: 1
Acties:

• Ruupje
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
hallo, ik heb twee van die industriële single board computers (met cpu erop :9 )
ze zijn van het type peak-630C

probleem is ik heb geen backplane,
weet iemand soms of je zoiets aan de praat kan krijgen zonder een backplane?

kheb de fabrikant al gemaild voor een handleiding (http://joske-ha.5000megs.com/files/peak630amanual.pdf) maar geraak niet echt wijs uit de pinout van de backplane connctor. zou hij starten als ik gewoon de spanningslijnen aansluit?

lijken me leuke dingen als mini-cluster servertje ofzo

blinkycursor.net

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Ik heb de handleiding doorgekeken, maar ik word er zo ook niet snel wijs uit. Ik zou het gewoon zonder backplate proberen en hopen dat het werkt :P Het lijkt me geen ernstige schade als het tijdens proberen kapot gaat, gewoon lekker zonder zorgen een beetje proberen is dan nog het leukst, denk ik :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26
als je maar geen contact maakt zou het moeten kunnen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik het goed zie is dit een PICMG bord. Zo ja kun je het simpelweg in de ISA slot van een moederbord steken :)

Sterker nog, dat is een van de leuke dingen die je hiermee kunt, pak een oude bak (voor mijn part een originele IBM 5170 AT, of zoals ik deed een stokoude Packard Bell) en steek dit in de ISA slot. Voila, kant-en-klare upgrade. Let wel op dat je dan niets van de 'host' moederbord kunt gebruiken, dus alle drives e.d. moeten op de SBC aangesloten worden.

* dion_b heeft zo een Packard Bell P60 geupgrade naar dual P2-400 :P

Oslik blyat! Oslik!

• Ruupje
  • Niet online
Vet :*) dat gaan we dadelijk eens proberen

blinkycursor.net

• Ruupje
  • Niet online
raar, kheb even eentje geprobeerd,

op 486 bordje1: voeding aangesloten pc kaart erin: zet em aan, en voeding geeft een raar geluid (heel snel tikken) pc kaart eruit: zelfde (bordje dood waarschijnlijk, lag al eeuwen in de kast)

op 486 bordje2: alles aangesloten, voeding werkt, 486 lampjes branden, maar aan de pc kaart is niks te zien (cpu fan draait niet) :| ik helemaal down, alles uiteen aan het halen, en ik voel dat de northbridge chip en de ide controller toch lekker warm zijn geworden.

straks even proberen met een latje ram erin (moet examens leren :r )

maar kheb het grootste probleem nog niet verteld, op de C versie van dat bordje is de onboard vga weggelaten, wat nu gedaan? even een grafisch kaartje bij op de isa steken? ben wel eens benieuwd of hij dan 486 of pentium2 gaat tonen :9

heeft het donormoederbord ram enzo nodig?

blinkycursor.net

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Donormobo heeft verder niets nodig, alleen voeding. Maar als je SBC geen eigen VGA heeft heb je een probleem. Mogelijk kun je met een ISA VGA werken, maar ik weet niet of dat zal lukken. Het kan zijn dat je toch een backplane zult moeten vinden...

(tip: kijk in de ruiltopic in OH :z )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1