Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Inbellen op een pc via gsm-modem

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb de volgende uitdaging gekregen.
Ik moet een Windows XP Systeem maken die vanaf een ander systeem benaderbaar is. Het moeilijke is echter dat het systeem overal in nederland kan zijn. zolang er maar 220v spanning aanwezig is. Om een data verbinding met dat systeem te kunnen maken moeten wij gebruik gaan maken van een GSM netwerk. GPRS/UMTS/of gewoon GSM. Het is echter ook zo dat we een vast IP adres moeten krijgen aangezien we via software een VPN tunnel over deze verbinding moeten kunnen opbouwen. Aan de kantoor kant staat een grote profi FIREWALL die moet weten met welk IP adres de tunnel opgebouwd moet worden.

De middelen die we op dit moment hebben is een NOKIA 6230i telefoon met datakabel (met de bijbehorende nokia software) en de remote PC.

Als het nodig is om nieuwe apparatuur aan te schaffen voor het maken van een herhaaldelijke verbinding is dat geen probleem. Zelf heb ik zitten denken aan een UMTS data kaart, of Blackberry. Heeft iemand hier ervaring mee, en kan mij een beetje op weg helpen hoe ik dit kan aanpakken.

Verwijderd

Kun jij mij aangeven wat ze nu exact willen.

Het is natuurlijk niet mogelijk met een on the road systeem een vast Ip nummertje te krijgen.

Moet het on the road systeem de connectie maken of moeten jullie dit vanaf het bedrijd doen?

Verwijderd

Helaas houdt het hier op. Hoe is het afgelopen? Ik ben namelijk ook opzoek naar zo'n oplossing.
Zelf zat ik te denken via een mobile connect card van vodafone o.i.d. Iemand een idee??

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou iets proberen met een VPN tunnel vanaf de mobiele PC. Iedere keer als deze PC een verbinding met internet heeft, de VPN laten starten. De PC is dan bereikbaar via de VPN tunnel.

Verwijderd

Dus dat de PC constant zelf actief verbinding zoekt met een VPN server. Nu ben ik (ook) nog niet zo thuis is het VPN verhaal, maar is het dan ook mogelijk om zelf als tweede client ook op die server aan te melden en via de server weer verbinding te maken met de desbetreffende PC?

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:45:
Dus dat de PC constant zelf actief verbinding zoekt met een VPN server. Nu ben ik (ook) nog niet zo thuis is het VPN verhaal, maar is het dan ook mogelijk om zelf als tweede client ook op die server aan te melden en via de server weer verbinding te maken met de desbetreffende PC?
Dat kan, maar is wel afhankelijk van de configuratie van je VPN. Normaal gesproken wil je dit namelijk juist niet met client VPN's. Als je nog geen VPN oplossing hebt, zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Draytek Vigor VPN router (de kleinste ondersteunt al client VPN en site-to-site VPN), deze gebruik ik erg vaak bij dit soort ad-hoc verbindingen vanwege de gunstige prijsstelling.
Pagina: 1