Toon posts:

Meerdere counterstrike games hosten op 1 server

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk?
Ik wil bijvoorbeeld meerdere games hosten met 10 spelers ipv 1 server met 64 man.

En weet iemand hoe veel cpu/bandbreedte je per game of speler nodig hebt? of waar ik meer info kan vinden over de serverload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:23
De serverload is opzich niet zo heel erg hoog (heb echter geen ervaring met 10 servers parallel te laten draaien). Maar volgens mij moet het geen probleem zijn om meerdere instanties van de (dedicated) server te laten lopen.

Heb je overigens een Windows of Linux server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Je kan ze naast elkaar laten draaien door de parameter -port 270** mee te geven aan je 2e server. De eerste server draait standaard op port 27015, dus de poort moet je wel veranderen (je kan natuurlijk ook een andere poort gebruiken dan in de 27000 range)

#hidw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:24

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:44:
Is dit mogelijk?
Ik wil bijvoorbeeld meerdere games hosten met 10 spelers ipv 1 server met 64 man.

En weet iemand hoe veel cpu/bandbreedte je per game of speler nodig hebt? of waar ik meer info kan vinden over de serverload?
Welke Counter-Strike? Source is een stuk zwaarder dan CS 1.6 bijv.

Zelf kan ik 32 (1.6) slots kwijt op een P4 3Ghz Northwood met 1GB intern geheugen. Wanneer je de server opdeelt in meerdere kleinere servers heb je meer geheugen nodig, maar gebruik je over het algemeen minder CPU kracht.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt.
Ik denk dat het linux servers gaan worden.
Hmmmm, dan moet ik denk ik maar gaan testen met een echte server.
Ik moet een beetje weten wat een server aan kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We willen source hosten.
Oke, dus op een hele hippe snelle server zou ik 10 games met 10 man kunnen hosten?
THW Arie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:56:
[...]

Welke Counter-Strike? Source is een stuk zwaarder dan CS 1.6 bijv.

Zelf kan ik 32 (1.6) slots kwijt op een P4 3Ghz Northwood met 1GB intern geheugen. Wanneer je de server opdeelt in meerdere kleinere servers heb je meer geheugen nodig, maar gebruik je over het algemeen minder CPU kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:23
Heeft het dedicated hosten van 10 "kleine" CSS servers wel zin, Mijn ervaring is (in LAN verband dan) dat het veel makkelijker is om een aantal mensen zelf te laten hosten (dus niet dedicated), wat met tien man op één server makkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Invisible_man schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:09:
Heeft het dedicated hosten van 10 "kleine" CSS servers wel zin, Mijn ervaring is (in LAN verband dan) dat het veel makkelijker is om een aantal mensen zelf te laten hosten (dus niet dedicated), wat met tien man op één server makkelijk kan.
Tuurlijk, in priveverband wel.. Maar dit is een zakelijk project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27
Hier zijn al meerdere topics over geweest + dat deze vraag in het verkeerde subforum wordt gesteld. Zoek dus eerst even zelf naar een antwoord voordat je een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.