Toon posts:

[2003 / 2000] Local settings in roaming profile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al aardig aangeeft, is mijn vraag eigenlijk redelijk simpel.
De bestanden in de directory Local Settings, worden deze wel of niet mee genomen in een roaming profile?
Naar mijn testjes niet, en volgens google.nl kom ik niet veel verder dan hoe deze aan te maken.

Ik wil namelijk van een aantal programma's standaard de instellingen meenemen. Mooiste zou map redirect zijn van local settings, maar volgens mij bestaat deze optie niet, of wel?

Alvast bedankt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee, de meeste programmas slaan settings ook niet op in Local Settings. Het heeft ook niet voor niets die naam.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook al, maar toch staan hier nog wel eens belangrijke settings in.
Bijvoorbeeld mail van Outlook Express, en om deze nu bij iedere pc handmatig te wijzigen zie ik niet zo zitten :P

Denk dat ik ze toch maar Outlook moet aansmeren ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:22:
Denk dat ik ze toch maar Outlook moet aansmeren ;)
Die zet z'n .pst files ook in %LocalSettings%.

Evengoed opletten dus, en *.pst files op netwerkshares wordt officieel niet ondersteund.

Personal folder files are unsupported over a LAN or over a WAN link

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 08-06-2006 14:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat geeft niet, want in principe wil ik dan gewoon over op exchange...
Waardoor je dus vrijwel totaal de .pst vermijd (mits je wel de aflever locatie op de postbus veranderd)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom zou je überhaupt pst's willen dan als je Exchange hebt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:53:
Waarom zou je überhaupt pst's willen dan als je Exchange hebt :P
Ligt eraan of je bij laptops offline mailtjes wilt kunnen lezen, toch?

Verwijderd

Outlook 2003 slaat z'n berichten meteen al op in z'n Cache en kun je offline gewoon benaderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:16:
Outlook 2003 slaat z'n berichten meteen al op in z'n Cache en kun je offline gewoon benaderen.
da's een vinkje :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:03:
De bestanden in de directory Local Settings, worden deze wel of niet mee genomen in een roaming profile?
Naar mijn testjes niet, en volgens google.nl kom ik niet veel verder dan hoe deze aan te maken.
Nee, die worden niet meegenomen, zoals al gezegd is.
Ik wil namelijk van een aantal programma's standaard de instellingen meenemen. Mooiste zou map redirect zijn van local settings, maar volgens mij bestaat deze optie niet, of wel?
Dat kan, via een GPO, maar je bent stom als je het doet. Je neemt dan namelijk ook meteen de IE cache en tientallen, mogelijk honderden, MB's aan totaal nutteloze bestanden in je profile mee.
Dat kost je een boel schijfruimte op de server en kan 't in/uitloggen flink vertragen. Dan laten we de netwerkbelasting nog buiten beschouwing.

Foutje: Je kan via een GPO wel extra mappen "excluden" van het roaming profile maar de mappen die standaard al ge-exclude zijn kun je niet alsnog toevoegen aan 't profile. Althans niet via een GPO. Via de registry misschien wel. Misschien kom je verder als je Google't op "ExcludeProfileDirs".

Veel handiger is gewoon uitzoeken hoe je de locatie van die bestanden in Outlook aanpast zodat je ze op een betere plek kunt neerzetten. Een Exchange server is nog beter want dan staat die mail gewoon op de server en heb je nergens meer omkijken naar.

[ Voor 13% gewijzigd door downtime op 13-06-2006 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
/downtime/ schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:43:
[...]

Nee, die worden niet meegenomen, zoals al gezegd is.

[...]

Dat kan, via een GPO, maar je bent stom als je het doet. Je neemt dan namelijk ook meteen de IE cache en tientallen, mogelijk honderden, MB's aan totaal nutteloze bestanden in je profile mee.
Dat kost je een boel schijfruimte op de server en kan 't in/uitloggen flink vertragen. Dan laten we de netwerkbelasting nog buiten beschouwing.

Foutje: Je kan via een GPO wel extra mappen "excluden" van het roaming profile maar de mappen die standaard al ge-exclude zijn kun je niet alsnog toevoegen aan 't profile. Althans niet via een GPO. Via de registry misschien wel. Misschien kom je verder als je Google't op "ExcludeProfileDirs".

Veel handiger is gewoon uitzoeken hoe je de locatie van die bestanden in Outlook aanpast zodat je ze op een betere plek kunt neerzetten. Een Exchange server is nog beter want dan staat die mail gewoon op de server en heb je nergens meer omkijken naar.
Helemaal eens, Exchange is ook iets waar ik het liefst mee werk. Snel, betrouwbaar en genoeg opties.
Alleen de investering...
Pagina: 1