Toon posts:

MSI K8N Neo2 (MS-7025) RAID vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb dus een MSI K8N Neo 2 Platinum bord met A64 3200 en 1gb ram. Nu zit er een 160gb sata en een 200gb pata in. Ik zou dit graag willen uitbreiden met 1x 160gb sata en 1x 300gb sata.

Ik heb geen ervaring met RAID opstellingen, dus vandaar mijn vraag;
Kan ik die 2x160 in RAID0 laten draaien en daarnaast die 300gb sata los(dus niet in raid)?

Het is een tijdje geleden dat ik echt met het bord aan de gang ben geweest maar ik meen dat er problemen waren met de 4 sata poorten? heeft iemand ervaring met een dergelijke opstelling en dit bord? Nog tips hoe ik dit moet klaarspelen met een frisse install of kwestie van rtfm?

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 12:19
Je kan die 2 160 Gb sata schrijven in raid0 doen, maar dan moet je die 2 sata poorten het dichts bij de cpu gebruiken, weet even niet meer welke dat waren. Ik weet niet of je wilt overklokken, want als je die 2 andere sata poorten gebruikte bij het overklokken dan kon je moederbord instabiel worden. Die 2 sata poorten worden niet gelockt..

Ik heb dus 2 sata schrijven in raid0 op de poorten het dichtsbij de cpu en dan nog een sata-controller kaartje erin geprikt. En als je windows in raid0 wilt installeren, dan moet je wel windows dus opnieuw installeren.

Ik geloof ook dat ik problemen had met de sata-driver die op die floppy zat, ik had geloof ik een nieuwere driver gedownload.

Ik hoop dat het lukt, succes.

Verwijderd

Topicstarter
Xiphias-Gladius schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:15:
Je kan die 2 160 Gb sata schrijven in raid0 doen, maar dan moet je die 2 sata poorten het dichts bij de cpu gebruiken, weet even niet meer welke dat waren. Ik weet niet of je wilt overklokken, want als je die 2 andere sata poorten gebruikte bij het overklokken dan kon je moederbord instabiel worden. Die 2 sata poorten worden niet gelockt..
Klopt idd ja, het gaat om poorten 3 en 4 die wel ok zijn icm overclocken. Misschien is een extra kaartje dan voor mij ook een oplossing.
Ik heb dus 2 sata schrijven in raid0 op de poorten het dichtsbij de cpu en dan nog een sata-controller kaartje erin geprikt. En als je windows in raid0 wilt installeren, dan moet je wel windows dus opnieuw installeren.
Dit was ik al van plan dus dat lijkt me geen probleem.
Ik geloof ook dat ik problemen had met de sata-driver die op die floppy zat, ik had geloof ik een nieuwere driver gedownload.
Maar heb je uiteindelijk wel die floppy gebruikt bij de install? Moet ff een fdd zien te regelen dan maar.

• Xiphias-Gladius
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:42:

Maar heb je uiteindelijk wel die floppy gebruikt bij de install? Moet ff een fdd zien te regelen dan maar.
Ik heb dus niet de mee geleverde floppy gebruikt bij het installeren van de sata raid driver, maar eentje met de nieuwste drivers. Heel vervelend, maar goed, ik weet geen andere manier..

[ Voor 9% gewijzigd door Xiphias-Gladius op 07-06-2006 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor kaartje heb je gekocht voor die andere sata schijf? tevreden? kosten?

• Xiphias-Gladius
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:14:
Wat voor kaartje heb je gekocht voor die andere sata schijf? tevreden? kosten?
Ik heb een Promise SATAII150 TX4, rond de 75 euro had ik toen betaald. Maar werkt prima, er hangt nu 1 schrijf aan. Heeft met 4 schrijven ook perfect gewerkt.
Pagina: 1