Toon posts:

Hele stille uatx psu..

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik dus een DIGN HV5 http case in bestelling staan..maar dan wil ik er dus ook een onwijs stille PSU in hebben. Ik heb nu een Coolermaster Chevalier en daar zit me toch een straalmotor in..

Nu kwam ik na wat zoeken op een Shuttle Pc40 Silentx. 250w Xpc die minder dan 14 db produceert of SilentX 300W Power Supply Unit die minder dan 30 db doet(wat volgens mij al best veel herrie is).

Wat is de beste keus? Of zijn der nog stillere PSU's die ik nog nie gezien heb. Hoe moet wel XPC zijn...anders past ie er nie in..

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:13
Je hebt ook passief gekoelde voedingen, deze kosten echter nogal wat ...

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Ik heb onlangs ook een nieuwe PSU gekocht, welke ook erg stil moest zijn. ik kwam op de CoolerMaster Extreme Power (Retail) deze 380 WAT voeding heeft een 120mm fan en deze is temp gecontroleerd.

Mijn harddisk maakt nu meer herrie dan deze fan, en voor een euro of 40 ben je nog best voordelig uit ook. Coolermaster wel geen super top merk maar ook weer geen enorme bagger.

Sommige mensen....

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:04

Dark

who tweaked the light?

De Seasonic s12 serie komt ook aardig uit de bus qua (gebrek aan...) geluidsproductie voor een psu met fan, bij verscheidene reviews. Hij is erg stabiel en efficient, alleen niet zo mooi ;) maar dat is een kwestie van smaak. Door de hoge effecientie krijg je minder warmte productie ook, waardoor de fan heel rustig blijft draaien. Ik heb er zelf een, de s12-600w, en ben er uiterst tevreden over, maar hij maakt natuurlijk wel een geluid, maar iig erg rustig...

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

Koelkasten schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:03:
Ik heb onlangs ook een nieuwe PSU gekocht, welke ook erg stil moest zijn. ik kwam op de CoolerMaster Extreme Power (Retail) deze 380 WAT voeding heeft een 120mm fan en deze is temp gecontroleerd.

Mijn harddisk maakt nu meer herrie dan deze fan, en voor een euro of 40 ben je nog best voordelig uit ook. Coolermaster wel geen super top merk maar ook weer geen enorme bagger.
Coolermaster is gewoon A-merk. Dus wel Top ;)

Tubes....It's what make music music!

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03-2025
Gezien de kast zal hij opzoek zijn naar een M-ATX voeding!
Zelf heb ik de SilenX 350W 14dB iXtrema M-ATX PSU in mijn DIGN-HV5 zitten.
Deze voeding is redelijk stil maar ik denk toch dat ik de fans ga vervangen voor PAPST-fans.

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:06
Ook ik heb dezelfde voeding (CoolerMaster Extreme Power 380W) voor een klein pctje aangeschaft. En ik moet zeggen deze is echt still!

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Heb zelf een Silentmaxx 450W semi-fanless PSU.
450W is een mooi voltage om ook een zware grafische kaart en meerdere harddisks mee te kunnen aansturen (mijn systeem wilde niet meer werken op 350W).
De geluidsproductie is zeer laag. Je kan de FAN volledig uitschakelen (getest en dat kan die hebben), of zelf een stand instellen, of op 'automatisch' (temp gestuurd) zetten.

Een nadeel is wellicht dat de PSU aan de achterkant dikke, uitstekende koelvinnen heeft. Maar dat is onvermijdelijk als je fanless gaat.

d:)b :henk d:)b

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:45
Dark schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:04:
De Seasonic s12 serie komt ook aardig uit de bus qua (gebrek aan...) geluidsproductie voor een psu met fan, bij verscheidene reviews. Hij is erg stabiel en efficient, alleen niet zo mooi ;) maar dat is een kwestie van smaak. Door de hoge effecientie krijg je minder warmte productie ook, waardoor de fan heel rustig blijft draaien. Ik heb er zelf een, de s12-600w, en ben er uiterst tevreden over, maar hij maakt natuurlijk wel een geluid, maar iig erg rustig...
Ikzelf heb de Seasonic S12-500w.
Ik ben er nog steeds niet over uit of de fan kapot is, of ik de voeding niet genoeg belast om hem te laten draaien, of dat hij gewoon geluidsloos is. Ik heb de voeding in ieder geval nog geen enkel geluid horen maken.

Dat hij niet mooi is ben ik het ook niet meer eens. Hij is juist heel strak. Het is inderdaad geen lichtgevend pimpding, maar daar hou ik ook niet van :) Aanrader, als je het mij vraagt.

• cygnus_6
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 11:45
MrJayMan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:24:
450W is een mooi voltage wattage om ook een zware grafische kaart en meerdere harddisks mee te kunnen aansturen
volgens mij heeft tagan ook nogal wat stille voedingen, ook met de filosofie dat de voedingen alleen zichzelf hoeven te koelen en niet voor extra airflow hoeven te zorgen.

• silitek
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

Deze:
reviews: Cooler Master Real Power 450W review

Een hele stille en fijne PSU. Draai hem een half jaar probleemloos. Eerst op een AMD systeem nu op een INTEL blijft relatief stil.

Doe er je voordeel mee.... ;)

Tubes....It's what make music music!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MrJayMan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:24:
Heb zelf een Silentmaxx 450W semi-fanless PSU.
450W is een mooi voltagevermogen (je hebt het toch ook niet over het kilometer-per-uurage als je het over het motorvermogen van een auto hebt?) om ook een zware grafische kaart en meerdere harddisks mee te kunnen aansturen (mijn systeem wilde niet meer werken op 350W).
De geluidsproductie is zeer laag. Je kan de FAN volledig uitschakelen (getest en dat kan die hebben), of zelf een stand instellen, of op 'automatisch' (temp gestuurd) zetten.
Een thermaltake 350W fanless voeding kan ook heel wat hebben. Duur, maar wel geheel stil.

• DryIce
Helaas past er in een DIGN-HV5 alleen een MICRO-ATX voeding, dus de keuze is beperkt.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:04

Dark

who tweaked the light?

frickY schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:29:
[...]

...

Dat hij niet mooi is ben ik het ook niet meer eens. Hij is juist heel strak. Het is inderdaad geen lichtgevend pimpding, maar daar hou ik ook niet van :) Aanrader, als je het mij vraagt.
Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen, tussen de regels door... geen onnodige tierelantijntjes, lekker strak enzo... alleen hadden de kabels van mij wel sleeved mogen zijn, waar ze nu twisted zijn... liefst twisted&shielded&sleeved natuurlijk :) ... ook 'mis' ik ferriet kralen storingsfilters op de pci-e power en andere kabels,zoals ik die ik bij andere psu's wel gezien heb, maw. een erg goede en stille psu, maar de uitvoering van de kabels had van mij iets luxer gemogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dark op 07-06-2006 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas past er in een DIGN-HV5 alleen een MICRO-ATX voeding, dus de keuze is beperkt
Jeps...dus kan alleen micro-atx voedingen...dus zit ik dan toch vast aan die SilentX PSU? En welke zal ik doen moeten hebben...250 wat of een zwaardere

Der zit 1 Nvidea videokaartje in..dvd brander...1 athlon 1400+, 1 netwerkkaart...geluidskaartje...1 harde schijf in en wil het eventueel nog uitbreiden met een Hauppage 150 tv kaartje

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 16:00 ]

• DryIce
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:51:
[...]

Jeps...dus kan alleen micro-atx voedingen...dus zit ik dan toch vast aan die SilentX PSU? En welke zal ik doen moeten hebben...250 wat of een zwaardere
Ik heb zelf de SilenX 350W 14dB iXtrema M-ATX PSU, de 320W is niet meer leverbaar.
Is meer dan voldoende voor een MediaCenter.
Ik heb in mijn kast het volgende zitten:

AMD64 3000+
Sapphire Radeon X300 SE 256MB DDR (PCI-e, DVI)
1GB GEIL intern
Samsung 250 GB HDD
Hauppage 150 PVR

De voeding zelf is zeer compleet uitgevoerd: losse molexen, cablesleeves ed.

[ Voor 16% gewijzigd door DryIce op 07-06-2006 16:06 . Reden: Typo´s ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je dat ding kopen en wat kost ie?

• DryIce
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:05:
Waar kan je dat ding kopen en wat kost ie?
Die van mij komt bij www.iCube.nl vandaan en kostte incl. verzenden €146.95

Verwijderd

Topicstarter
Das best nogal prijzig nog...bij zercom hebben ze die Shuttle Pc40 Silentx. 250w Xpc voor 66 ex bezorging...en die is ook onder de 14 db...

In tegenstelling tot 150 euro en dan nog andere fannetjes der in moeten zetten...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 16:17 ]

• DryIce
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:12:
Das best nogal prijzig nog...bij zercom hebben ze die Shuttle Pc40 Silentx. 250w Xpc voor 66 ex bezorging...en die is ook onder de 14 db...

In tegenstelling tot 150 euro en dan nog andere fannetjes der in moeten zetten...
Hmmm, ik weet niet of dat gaat passen...., tis wel een heel ander formaat.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 12:00
frickY schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:29:
[...]

Ikzelf heb de Seasonic S12-500w.
Ik ben er nog steeds niet over uit of de fan kapot is, of ik de voeding niet genoeg belast om hem te laten draaien, of dat hij gewoon geluidsloos is. Ik heb de voeding in ieder geval nog geen enkel geluid horen maken.

Is deze voeding modulairbaar? oftewel kan je de kabels loskoppelen of niet?
Ga over een korte periode ook een nieuwe pc kopen (waiting for Core 2 Duo) en mijn eis voor m'n nieuwe pc is stilte! Dus als deze echt zo stil is, en modulairbaar dan is het helemaal top.

• DryIce
richard_1st schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:20:
[...]

Is deze voeding modulairbaar? oftewel kan je de kabels loskoppelen of niet?
Ga over een korte periode ook een nieuwe pc kopen (waiting for Core 2 Duo) en mijn eis voor m'n nieuwe pc is stilte! Dus als deze echt zo stil is, en modulairbaar dan is het helemaal top.
In mij andere pc heb ik een Tagan zitten, ook losse molexen en héél erg stil!

Verwijderd

Topicstarter
Maarja...in die tussentijd weet ik nog steeds nie wat ik moet doen..

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Waterkoeling in een home theatre....dat lijkt me nie zo goed idee...

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Koop gewoon een goede psu met een 120mm fan erin(of waar daar plaats voor is). Neem er dan los een stille 120mm fan erbij. Ik heb bv een Coolermaster erin gehad (720rpm) en nu een Sharkoon Silent Eagle 2000 op 5 volt(1000rpm).
Allebij nauwelijks hoorbaar.
Geen gedoe met waterkoeling of een dure passieve koeling waar de airflow door belemmerd word.

• DryIce
koenderks schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:15:
Koop gewoon een goede psu met een 120mm fan erin(of waar daar plaats voor is). Neem er dan los een stille 120mm fan erbij. Ik heb bv een Coolermaster erin gehad (720rpm) en nu een Sharkoon Silent Eagle 2000 op 5 volt(1000rpm).
Allebij nauwelijks hoorbaar.
Geen gedoe met waterkoeling of een dure passieve koeling waar de airflow door belemmerd word.
En ook dit gaat niet passen, hij heeft een MICRO-ATX voeding nodig.

Lezen mensen...!

• DryIce
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:50:
Maarja...in die tussentijd weet ik nog steeds nie wat ik moet doen..
Als ik jou was zou ik toch voor een SilenX M-ATX gaan; kost een paar centen maar is dan ook een knappe voeding (zal ook zeker passen!) Zo´n mediacenter staat al gauw 24/7 te draaien...!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Je kan ook eens zoeken naar een Be Quiet !

De naam zegt het al...
Ik heb er zelf een, en ik moet zeggen, het is ENG stil...

• DryIce
gabiballetje schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:26:
Je kan ook eens zoeken naar een Be Quiet !

De naam zegt het al...
Ik heb er zelf een, en ik moet zeggen, het is ENG stil...
Heeft Be Quiet ook micro-atx voedingen dan?

[ Voor 1% gewijzigd door DryIce op 08-06-2006 10:32 . Reden: Typo ]

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
DryIce schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:29:
[...]

Heeft Be Quiet ook micro-atx voedingen dan?
Weet ik zo niet uit mijn hoofd, ik geloof dat ze nog niet zo lang bestaan, maar ik heb er sinds kort een (gewoon ATX) en hij is me toch een partij stil, gewoon eng.
Dus ik dacht het is vast een idee om even te melden voor het geval je die nog niet kende.

Verwijderd

Topicstarter
Nu kwam ik na wat zoeken deze tegen..

http://www.ikbenstil.nl/p...24_31_257&products_id=788

is dat wat?

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:18

rg-mohwa

Phoe Hé

nou wat dacht je van dit dan lijkt op een soort laptop voeding...
weet je zeker dat het past teminsten

http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?cPath=24_31_303&products_id=2055

Ik heb niks gezegt ...... :Z

Deze voeding is niet geschikt voor systeeme met vermogensterke VGA kaarten.

[ Voor 21% gewijzigd door rg-mohwa op 08-06-2006 13:32 ]

• DryIce
Fortron ken ik niet van eigen ervaring maar als ik de GOT erop nasla zijn ze over het algemeen redelijk positief.

Ik vind alleen 270W aan de krappe kant. Ik weet dat het aantal WATT niet zaligmakend is, maar tis wel weinig...

• DryIce
Het is misschien ook wel handig als je het topic aanpast naar bv: "Hele stille micro-psu..."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die Fortron gehaald...en inderdaad...hij is onwijs stil...nu nog in het kassie :p

• DryIce
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:54:
Ik heb die Fortron gehaald...en inderdaad...hij is onwijs stil...nu nog in het kassie :p
En? tevreden?

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
GlowMouse schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:37:
[...]

Een thermaltake 350W fanless voeding kan ook heel wat hebben. Duur, maar wel geheel stil.
Loopt de kasttemperatuur niet aardig op met zo'n fanloze voeding?

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02 10:28
moviehouse schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:00:
[...]

Loopt de kasttemperatuur niet aardig op met zo'n fanloze voeding?
ligt eraan.. als je goede airflow hebt.. Of je plaatst gewoon een extra fan onder je voeding als outtake.. heb je hetzelfde effect als dat ie in de voeding had gezeten, misschien nog wel beter...

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:18

aex351

I am the one

Ik heb zojuist de tagan 380 u01 in in mijn kast geplaats. je hoort hem niet, je moet echt lettelijk je oor bij dat ding houden wil je iets horen. Ook met kast open en oor erbij hoor je het nauwelijks. Enige probleem dat ik nu heb is dat mijn vga cooler nu alle kabaal maakt.

< dit stukje webruimte is te huur >

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DryIce schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:33:
[...]

Fortron ken ik niet van eigen ervaring maar als ik de GOT erop nasla zijn ze over het algemeen redelijk positief.

Ik vind alleen 270W aan de krappe kant. Ik weet dat het aantal WATT niet zaligmakend is, maar tis wel weinig...
Maar het is wel een Fortron. Imho het beste wat je kunt krijgen (ze zijn namelijk zeer stabiel en maken ook niet zo gek veel geluid).

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:18

aex351

I am the one

jullie maken je gek met watts, ik las ergens dat gemiddelde systeem niet eens boven de 300 uitkomt.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Colfax
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02-2025
Iemand ervaring met de Antec smartpower 2.0 dual fan?

Wilbert
Pagina: 1