Toon posts:

Printen tussen 2 locaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,

Wij hebben een bedrijf met 2 locaties. Nu is het de bedoeling dat vanaf 1 locatie geprint kan worden op de 2e locatie.

Ik heb geprobeerd dit op de volgende manier te creeren maar het werkt niet.

Op de locatie waar de printer staat heb in de modem (smc 7204BRB) bij virtual server poortnr 9100 opgezet naar het ip adres van de netwerkprinter, dit is 192.168.1.3.

Vervolgens heb ik op locatie 1 de netwerkprinter drivers geinstalleerd met een standaard tcp/ip adres naar de 2 locatie, dus het isp wan adres.

Mij was eigenlijk verteld om het in de nat regels in te stellen maar in de smc modem kun je geen poorten aangeven. Dus dit is onmogelijk.

In ieder geval krijg ik bij het printen een foutmelding, dus het komt niet over.

Iemand een oplossing of heldere kijk op dit geheel?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:01
Als test eerst een DMZ instellen. Dan weet je zeker dat je probleem daar ligt. Zoja: je moet een andere router zoeken of de handleiding van je router.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dmz enabled staan

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:01
Richting de printer dus?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb dmz enabled staan naar de printer (192.168.1.3)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Waarschijnlijk doet de printer bi-directioneel verkeer en probeert hij dus het werkstation te vinden.. En dat gaat waarschijnlijk niet werken ;)

Edit: Alhoewel.. Hebben ze in het 2e kantoor waar de printer staat een zelfde IP range als waar je zelf zit :? Misschien probeert de printer het retour pakketje lokaal te houden i.p.v. naar de default gateway.

Overigens heeft de printer wel een default gateway gedefinieerd :?

[ Voor 54% gewijzigd door Equator op 07-06-2006 15:44 ]

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

je kan bi-directioneel verkeer toch uitzetten in de printerdrivers? lijkt me het makkelijkste dan als dat het euvel zou zijn.

Zou dit geen moment zijn om twee routertjes met een VPN aan elkaar te knopen? Misschien wat overkill voor alleen deze oplossing, maar waarschijnlijk willen ze binnenkort ook een bestandje openen vanaf een andere PC of weet ik wat.

Bij voorbaat sorry..

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hou er rekening mee, dat als je de printer niet goed beveiligd, iedereen naar je printer kan printen. Sta dan niet raar te kijken, als er op een ochtend, al je papier weg geprint is met troep.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen na veel gepruts, hij doet het!

Bedankt voor jullie reacties! En tot een volgende keer

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:25:
Mensen na veel gepruts, hij doet het!

Bedankt voor jullie reacties! En tot een volgende keer
Zeer benieuwd wat nu de oplossing was.. Leuk voor de search. Misschien heeft een later iemand nog wat aan je antwoord.. :)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Waarom bouw je niet gewoon een VPN op ertussen?

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Mishmash schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:02:
Waarom bouw je niet gewoon een VPN op ertussen?
die oplossing staat al aangegeven O-)

Ben inderdaad benieuwd wat het euvel nu was.

Bij voorbaat sorry..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Volgende keer graag meer informatie; we moeten nu maar tussen de regels door gokken dat je over 2 consumenten ADSL lijntjes fietst.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Idd, met VPN los je zoiets op. Je wil toch niet je gegevens zo klakkeloos unencrypted over het internet heen sturen?! Joost mag weten wat voor orders of vertrouwelijke info er allemaal over die lijn vliegt...

'domweg' een poort openzetten werkt natuurlijk wel, maar dit houdt ook tegelijkertijd in dat (tenzij je dit nog met een rule beveiligd hebt) iedereen op die poort kan connecten... Als vervolgens de ACL's op de printer niet goed staan kan de hele wereld printen op dat ding...
Pagina: 1