[digitale satelliet] Welke cams en codering?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 14:41
Goed, vroeger kocht je een receiver en kon je zappen voor rtl4en rtl5. Toen kwamen ze op het idee om het digitaal te doen. We hebben een pace 500 digitale receiver met een irdeto cam module geshopt.

vandaag de dag is deze peace zowat dood, maar zie door de bomen het bos niet meer.
De meeste receivers hebben toch een universele cam ingebouwd? Het gaat dan vooral om de dreambox ( 7020s)

Dan de vraag wat wordt hoe uitgezonden? Oftewel welke codec heb je nodig voor welke zender, ik begrijp dat irdeto eruit gaat en het seca2 gaat worden. Klopt dit en wanneer?

Verder kun je met chipkaarten extra kanalen kijken (filmnet ed). Nu zijn er kaarten met programmers te koop om deze (il)leggaal zelf te maken. Moet ik dit zien als: 'chipkaart image' downloaden, op kaart zetten met programmer en voila?
(nb ik wil dus niet weten waar je het vandaan kunt halen ivm policy alleen hoe het werkt)

Verder heb ik begrepen dat irdeto gekraakt is en seca2 nog niet. Klopt dit? en hoe zit het met viaaccess?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60962

elgringo schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:59:
vandaag de dag is deze peace zowat dood, maar zie door de bomen het bos niet meer.
De meeste receivers hebben toch een universele cam ingebouwd? Het gaat dan vooral om de dreambox.

De dreambox maakt gebruik van softcam's met bijbehorende modules. De meeste decoders hebben CI sloten waardoor je middels CAM's meerdere decoderingen kunt gebruiken.

Dan de vraag wat wordt hoe uitgezonden? Oftewel welke codec heb je nodig voor welke zender, ik begrijp dat irdeto eruit gaat en het seca2 gaat worden. Klopt dit en wanneer?

CD zend al meer dan een jaar uit in SECA-2 en IRDETO-2, welke beide nog niet beschikbaar zijn voor hobby doeleinden.

Verder kun je met chipkaarten extra kanalen kijken (filmnet ed). Nu zijn er kaarten met programmers te koop om deze (il)leggaal zelf te maken. Moet ik dit zien als: 'chipkaart image' downloaden, op kaart zetten met programmer en voila?
(nb ik wil dus niet weten waar je het vandaan kunt halen ivm policy alleen hoe het werkt)

In grote lijnen heb je gelijk.

Verder heb ik begrepen dat irdeto gekraakt is en seca2 nog niet. Klopt dit? en hoe zit het met viaaccess?

De meeste versies 1 van genoemde coderingen zijn inderdaad gekraakt daarom zijn ze overgegaan naar de versies 2 waarvan de meeste nog gewoon dicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
heb je ook kanalen die wel gecodeerd zijn maar geen abbo nodig hebben?
En die softcams zijn die even goed als die hardware cams?

De irdeto cam die mijn pa heeft kan dan automagisch ook irdeto-2 aan, omdat toen de tijd geen irdeto-2 was?

Zijn er dan nog meer receivers met ingebouwde cams, of is dat tegenwoordig standaard?

(en waar staan die letters 'CD' voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43

GaMeOvEr

Is een hork.

elgringo schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:41:
heb je ook kanalen die wel gecodeerd zijn maar geen abbo nodig hebben?
Ja hoor, de zogenaamde FTA kanalen. Op Astra 19.2 weinig soeps, veel duitse en italiaanse troep.
En die softcams zijn die even goed als die hardware cams?
Mijn Dreambox doet het vlekkeloos. ;)
De irdeto cam die mijn pa heeft kan dan automagisch ook irdeto-2 aan, omdat toen de tijd geen irdeto-2 was?
Nope.
Zijn er dan nog meer receivers met ingebouwde cams, of is dat tegenwoordig standaard?
Ja hoor, bijvoorbeeld alle CD gecertificeerde tuners hebben een ingebouwde cam. Meestal ook nog een CI slot zodat je er een andere bij kunt stoppen. Voordeel van Receivers met Softcams is, dat je die niet bij hoeft te kopen, maar een kwestie van installeren.
(en waar staan die letters 'CD' voor?)
Canal Digitaal, de satellietprovider voor NL. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Nederlandse zenders worden met irdeto-2 en mediaguard-2 uitgezonden (zie: http://nl.kingofsat.net/channels_T.php)
Wat is die mediaguard-2, ook een cam? En waarom kunnen we geen talpa krijgen, maar wel de overige (nl1,2,3, rtl4,5,7,veronica, net5, sbs6)

en volgens http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=297 werkt mtv base met seca2 en mediaguard. Dit houdt dus ook in dat je de seca-2 cam nodig hebt ipv de irdeto, maar waarom staal ie bij http://nl.kingofsat.net/channels_M.php niet als seca-2, of heeft seca 2 nog een andere naam?

[ Voor 38% gewijzigd door elgringo op 08-06-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60962

Mediaguard-2 = SECA 2.

Talpa zit in het basispakket (7,45 p.mnd) , NED 1,2 en 3 zijn FTV (gratis maar wel een kaart nodig), de overige nederlandse zenders zitten in het settop pakket (39,95 p.jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Anoniem: 60962 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:38:
Mediaguard-2 = SECA 2.

Talpa zit in het basispakket (7,45 p.mnd) , NED 1,2 en 3 zijn FTV (gratis maar wel een kaart nodig), de overige nederlandse zenders zitten in het settop pakket (39,95 p.jaar).
ja ik zie het ook.
Maar houdt het in dat veronice (bijv) in irdeto-2 & seca-2 wordt uitgezonden? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96107

Met de FVT kaart (2,50/mnd) kan je de volgende ontvangen:
- N1, N2, N3
- RTL 4,5,7
- SBS6
- Veronica
- Net5
- BNN (werkelijk FTA, geen kaart nodig)

Werkt uitstekend met m'n dreambox 7000 SW CAM (hoewel de beta
CAM soms een reset nodig heeft)
In dezelfde box ook een C+ kaart voor Poolse TV. Werken uitstekend samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

[quote]elgringo schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:59:
/quote]
:?
Zenders worden uitgezonden in beide coderingen, het ligt aan je Canaal digitaal kaart welke codering je kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 17:16
elgringo schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:59:
Van Irdeto is nu ook een Irdeto-2 versie uit en die is niet gekraakt zover ik weet. De laatste versies van Viaccess (2.6) zijn ook niet gekraakt (2.3, 2.4, en 2.5 wel)

En zoals gezegd, de Dreambox is erg handig want je hebt geen CAM's, programmers, funkaarten etc meer nodig, en met de netwerkaansluiting heb je als handige tweakert weer veel nieuwe opties tot je beschikking om creatief met de materie om te gaan.
elgringo schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:12:
[...]

Maar houdt het in dat veronice (bijv) in irdeto-2 & seca-2 wordt uitgezonden? Waarom?
SECA/ Mediaguard is de huis-codering van Canal Digitaal. Maar vroeger (jaren '90) was dat Irdeto. Om nu ook die mensen die nog een oude Irdeto-ontvanger bezitten ook te kunnen bedienen wordt ook in Irdeto uitgezonden. Om ze er toch toe te bewegen om naar Seca over te gaan worden niet alle zenders aangeboden in Irdeto.

[ Voor 30% gewijzigd door Bigfoot op 09-06-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-04 12:06
Titelfix:
[digitale satteliet] hoe wat en waar --> [Digitale satelliet] Welke cams en codering?

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
DeeD2k2 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:25:
Titelfix:
[digitale satteliet] hoe wat en waar --> [Digitale satelliet] Welke cams en codering?
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Bigfoot schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:39:
[...]

Van Irdeto is nu ook een Irdeto-2 versie uit en die is niet gekraakt zover ik weet. De laatste versies van Viaccess (2.6) zijn ook niet gekraakt (2.3, 2.4, en 2.5 wel)

En zoals gezegd, de Dreambox is erg handig want je hebt geen CAM's, programmers, funkaarten etc meer nodig, en met de netwerkaansluiting heb je als handige tweakert weer veel nieuwe opties tot je beschikking om creatief met de materie om te gaan.
Maar kun je dan een smartcard in je dreambox laden? Hoe werkt dat dan?

En die oudere gekraakte versies worden die nog wel gebruikt of helemaal niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43

GaMeOvEr

Is een hork.

elgringo schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 08:44:
[...]

En die oudere gekraakte versies worden die nog wel gebruikt of helemaal niet meer?
Dreambox heeft gewoon een smartcard-slot. :) Zo goed als alle providers zijn overgestapt naar de nieuwe coderingen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
elgringo schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 08:44:
[...]

Er zitten 2 smartcard lezers in de Dreambox. Door middel van softcams/ emu's kun je deze kaarten lezen. Zo goed als alle typen coderingen worden ondersteund. De softcam is software die een CAM emuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Goed, mijn pa heeft nu een dreambox die ongeveer werkt. Alleen de gecodeerde nederlandse kanalen (dus zonder bvn en talpha, cheap ass abbo) worden nog niet gedecodeerd. Mis ik een decodeer module? De irdeto kaart zit erin maar lijkt of ie niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
elgringo schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:28:
Goed, mijn pa heeft nu een dreambox die ongeveer werkt. Alleen de gecodeerde nederlandse kanalen (dus zonder bvn en talpha, cheap ass abbo) worden nog niet gedecodeerd. Mis ik een decodeer module? De irdeto kaart zit erin maar lijkt of ie niet gebruikt wordt.
Is het een irdeto-2 kaart die al geactiveerd is en werkte in een andere receiver?

welke emu (softcam) gebruik je? probeer eens Newcamd bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Bigfoot schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:35:
[...]

Is het een irdeto-2 kaart die al geactiveerd is en werkte in een andere receiver?

welke emu (softcam) gebruik je? probeer eens Newcamd bijv.
kaart werkte met oude receiver (peace 500) deze had wel een irdeto ca module (die niet in de dreambox past omdat die alleen ci in kan)

Hoe zie ik welke softcam ik heb en hoe kan ik dan veranderen? (en of downloaden)

[ Voor 3% gewijzigd door elgringo op 24-06-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
wanneer heeft die kaart gewerkt dan, wat voor kleur is het en wat staat erop?

kijk maar op dreambox.sjerom.com voor info over de emu e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Bigfoot schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:55:
wanneer heeft die kaart gewerkt dan, wat voor kleur is het en wat staat erop?

kijk maar op dreambox.sjerom.com voor info over de emu e.d.
ja, hij is rood, en staat irdeto op.

ik heb immidels newcamd 5.25 gevonden maar hoe installeer je zoiets? handleiding zit er niet bij. het is een archief met allerlei submappen en file maar hoe het werkt....

Ik heb alles file sop een externe usb hd zitten, maar hoe moet ik deze mounten enh copieren / installeren?

Edit: er zit overigens geen hd in. Is dat bezwaarlijk?

[ Voor 46% gewijzigd door elgringo op 25-06-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Het beste laadt je eerst een alternatief Dreambox image bijv. Gemini.

Je zorgt ervoor dat de Dreambox internet toegang krijgt via een router of PC en dan kun je rechstreeks CAM's downloaden via het menu (blauwe knop), het wordt dan automatisch geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Bigfoot schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:42:
Het beste laadt je eerst een alternatief Dreambox image bijv. Gemini.

Je zorgt ervoor dat de Dreambox internet toegang krijgt via een router of PC en dan kun je rechstreeks CAM's downloaden via het menu (blauwe knop), het wordt dan automatisch geinstalleerd.
Is het met de orginele niet mogelijk? en waar kan ik deze vandaan halen?

[ Voor 6% gewijzigd door elgringo op 25-06-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Met de originele is het heel lastig, is niet aan te raden

http://www.i-have-a-dream...tabase.php?selector=&sid=

[ Voor 8% gewijzigd door Bigfoot op 25-06-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Ik heb er nu een utp aanhangen.. en probeer in te loggen maar wat is de inlognaam en pwd?
edit: gevonden root en dreambox

en flashen werkt ook niet. Hoe kan ik een image met dreamup erin zetten? Ik kan hier niets laden

[ Voor 45% gewijzigd door elgringo op 08-07-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Hier staat hoe je moet flashen met de 7020

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm7020/eng_browser.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Ik heb hem geflasht, newcamd 5.28 erop gekregen. Maar nog geen nederlandse zenders.

Moet ik die newcamd nog instellen dat ie de kaart gebruikt, of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij doen we op dit forum niet aan ondersteuning om satteliet illegaal te ontvangen. dit gaat daarom ook dicht.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

En na wat overleg weer open.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Zie http://www.sat4all.com/fo...view&questId=189&catId=20

voor de newcamd instellingen voor de Canal Digitaal smartcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Bigfoot schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:10:
Zie http://www.sat4all.com/fo...view&questId=189&catId=20

voor de newcamd instellingen voor de Canal Digitaal smartcard
dank je
Die emm-g, s & u en special waar zijn die voor? (en de rest van de opties?)

Nu werkt het met newcamd, maar stel ik wil een andere cam gebruiken, heeft dit voordelen, of zijn ze allemaal nagenoeg hetzelfde?

[ Voor 10% gewijzigd door elgringo op 09-07-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
andere cams kunnen beter werken bij zaken als opnemen, timeshiften, en cardsharen, is ook een kwestie van uitproberen.. en het is maar net wat je wilt
Pagina: 1