Toon posts:

[CSS] Quasi-Frame structuur geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben bezig om in CSS de functionaliteit van frames te simuleren. Aangezien mijn kennis m.b.t hacks en IE workarrounds beperkt is loop ik tegen een aantal problemen aan.

Zo wil ik dat de linker en rechter div beide scrollbaar zijn met een fixed width. De scrollbar wordt echter niet goed weergegeven en verwijnt uit beeld in Internet Exploder.

Voorbeeld pagina hier:
http://www.aestetik.net/dev/frame/
(kleurtjes meegegeven voor de duidelijkheid)

Wat gaat hier precies mis?

Als iemand een voorbeeld kan geven van een pagina met een soortgelijke quasi-frame structuur zou dat ook erg fijn zijn.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je #left pakt in IE de hoogte die hij nodig heeft. Ik zou voor #left dezelfde manier gebruiken als voor #mainouter (die werkt wel), dus zoiets:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
* html #left {
    height:100%;
    width:150px;
    float:left;
    overflow:auto;
}

Je gebruikt wel gigantisch veel browserhacks (en overbodige code) trouwens...

[ Voor 14% gewijzigd door user109731 op 07-06-2006 13:45 . Reden: overbodige code weggehaald ]

Verwijderd

Topicstarter
@Grote Prutser

Bedankt voor je reactie.
Ik heb geprobeerde dezelfde techniek te gebruiken maar daar loop ik ook ergens op vast.
Ik werk nog niet zo lang met CSS en dit gaat eingelijk boven mijn pet.

[Sorry, ik wist niet dat werven verboden was. Verwijderd dus]

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 16:50 ]

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Werven mag hier niet, en waarom zou je, als we je hier gratis kunnen helpen? :)

On-topic: vervang het complete * html #left {}-block in jouw code eens door wat ik hierboven postte? Dat werkt hier gewoon goed in IE6, net even getest. Wat werkt er bij jou niet? Screenshot? :)

Verwijderd

Topicstarter
@Grote Prutser (held)

http://www.aestetik.net/dev/frame/

Superbedankt! Het werkt nu :)
Ik begon nogal desperate te raken ivm een deadline. Ik heb echter de structuur wel iets veranderd ten opzichte van de structuur die ik beschreef in mijn openingspost. Maar door de jouw beschreven techniek is het een eitje om er nu een extra kolom bij te voegen.

De scrollbalk van het content gedeelte valt echter wel weg nu in Firefox. Is daar misschien ook een oplossing voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 16:59 ]

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Mooi dat het gelukt is. Maar ik wil je er wel even op wijzen dat je voor je classnamen, beschrijvingen geeft van het resultaat en niet van de inhoud. Bv .groen. Als die nou van kleur veranderd dan klopt je benaming niet meer.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Pagina: 1