WPA helpt DHCP om zeep

Pagina: 1
Acties:

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50
Ik heb een zyxel 2602 (ISDN versie) router met VOIP en WIFI en een US Robotics Wireless router. Ik heb de US Robotics router een vast IP adres gegeven aan de lanzijde in de range van de zyxel en DHCP uitgeschakeld waardoor het in feite een switch is die ook als accesspoint fungeert (en eventueel als printerserver, maar dat heb ik nog niet geconfigureert).
Op de USR heb ik een WPA-PSK encryptie en op de zyxel heb ik de wlan functie uitgeschakeld. Deze configuratie werkt prima en ik kan overal in het huis wireless connecten met de USR en ook het internet op.
Echter als ik de wlan functie in de zyxel activeer (ook met WPA-PSK) lukt het me om te connecten met zowel de USR als de zyxel, maar na verloop van tijd gaat de DHCP mis. Ik krijg na het disconnecten en reconnecten wel verbinding met de accesspoints maar krijg geen IP-adress meer. Rebooten van de router is de enige mogelijkheid dan nog.
Ik wil graag twee accesspoints omdat er dan de USR naast mijn desktop kan staan en eventueel ook als printerserver kan dienen.
Verder opmerkingen; beide AP werken op een ander channel, meerdere clients hebben hetzelfde probleem, WEP encryptie niet gewenst (en daarom ook niet geprobeerd).

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50
*schopje