Info:
Bind 9.3.2
DHCP 3.0.3
Ik heb heel wat topics en howtos doorgelezen over DNS (icm dynamic dns updates, dat deel gaat gewoon goed) configuraties e.d. Mijn probleem is dat als ik op de server zit en ik voer een ping uit naar 'zeepje' (mijn windows bak), hij met het antwoord komt: ping: unknown host zeepje.
Voer ik een ping uit naar zeepje.internal.local, dan geeft hij keurig antwoord. Zo ook met nslookup. Zie:
Hoe kan dit? Kijkt hij naar het verkeerde ipadres als nameserver? lijkt mij niet.
In resolv.conf staat overigens nameserver 127.0.0.1
Heeft iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?
Bind 9.3.2
DHCP 3.0.3
Ik heb heel wat topics en howtos doorgelezen over DNS (icm dynamic dns updates, dat deel gaat gewoon goed) configuraties e.d. Mijn probleem is dat als ik op de server zit en ik voer een ping uit naar 'zeepje' (mijn windows bak), hij met het antwoord komt: ping: unknown host zeepje.
Voer ik een ping uit naar zeepje.internal.local, dan geeft hij keurig antwoord. Zo ook met nslookup. Zie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| lnx-server pri # nslookup > zeepje Server: 127.0.0.1 Address: 127.0.0.1#53 ** server can't find zeepje: NXDOMAIN > |
code:
1
2
3
4
5
6
7
| > zeepje.internal.local Server: 127.0.0.1 Address: 127.0.0.1#53 Name: zeepje.internal.local Address: 192.168.20.50 > |
Hoe kan dit? Kijkt hij naar het verkeerde ipadres als nameserver? lijkt mij niet.
In resolv.conf staat overigens nameserver 127.0.0.1
Heeft iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?