[EXCEL] Afdrukken van meerdere documenten

Pagina: 1
Acties:

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 12:16
Beste mensen, ik sta voor een (op het eerste aanzicht makkelijk) probleem. Ik wens namelijk een groot aantal excel documenten af te drukken (98 stuks) maar elk document heeft de standaard excel waarden qua afdrukken. Het is de bedoeling dat al die bestanden aangepast worden naar; liggend afdrukken en aanpassen aan 1 bij 1 pagina. Is er een manier om dit voor al deze excel documenten te doen of moet ik dit stuk voor stuk aanpassen? Ik had namelijk eigenlijk gehoopt de bestanden af te kunnen drukken door in de verkenner de bestanden te selecteren en te kiezen voor 'rechtermuis >> afdruken'. Maargoed, ik hoop dat u mij kunt helpen en een antwoord heeft. Bij voorbaat dank daarvoor B) _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Tweaqer op 07-06-2006 12:06 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je die printer instellingen instelt via het menu en pagina instelling dan geldt het toch voor alle documenten die je print?
Zo werkt het voor Word tenminste wel, dan kan je ze gewoon printen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ja dat kan. Stukje scripting die alle bestanden in de directory doorloopt en aangepast uitprint cq setup wijzigt. Hier zijn wel topics te vinden over het doorlopen van een directory en voor de routine om de printsetup te wijzigen doet de macrorecorder goede diensten.

[ Voor 27% gewijzigd door Lustucru op 07-06-2006 12:14 . Reden: startpost was uitgebreid in de tussentijd ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland