Speedtouch 510 + Linksys WRT54G v2.2

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Enige tijd geleden heb ik een Linksys WRT54G binnen gekregen, was speciaal bedoeld voor mijn laptop. Na veel geklooi heb ik 'em aan de praat gekregen door het apparaat in te stellen als een WiFi Accesspoint, maar dit wil ik nu veranderen.

Het probleem is dat mijn Speedtouch nu als router functioneert, dat is vervelend want het ding heeft altijd al last gehad van het probleem dat hij de NAT-configuratie moeilijk kan onthouden, als ik ze dan weer wil toevoegen dan is hij "Unable to add NAT entries", iets in die richting in ieder geval.

Het router gedeelte van de Speedtouch bevalt me sowieso niet echt, omdat ik niet in één keer veel poorten kan openzetten en dus de bovenstaande problemen.

Nu had ik dus het idee om die config in te laden in de Speedtouch om er een gewoon ethernet modem van te maken en de Linksys te laten 'inbellen' naar de Speedtouch, ik heb erover gelezen en ik denk dat ik weet hoe dat moet. Het probleem nu is dat ik met geen enkele manier meer in de Linksys configuratie kan komen. 192.168.1.1 werkt al een behoorlijke tijd niet meer herriner ik me (heeft wel gewerkt).

Nu kan ik dus niet de instellingen veranderen, ik heb het volgende al geprobeerd:

- Speedtouch afkoppelen
- Proberen laatste firmware van Linksys erin te flashen (gaat niet omdat IP niet wordt gevonden)
- Router resetten, zowel aan als uit tot het powerlampje gaat knipperen
- Software opnieuw installeren, maar die heb ik eerst nooit nodig gehad

Heeft iemand een idee waarom de Linksys zo nukkig doet ineens? Ik zou dit graag veranderen omdat ik toch denk dat de router in de Linksys mij wat meer te bieden heeft.

Edit: Heb nu nog een geprobeerd zonder Speedtouch, en deze keer kreeg ik wel een IP en kon ik na ongeveer een minuutje het menu weer in. Moet wel zeggen dat het menu erg sloom gaat soms.

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 07-06-2006 11:50 ]

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-04 14:01

GekkeR

key = key

Als je de reset knop ingedrukt houdt voordat je de stroomkabel erin doet en dat zo blijft houden voor ongeveer 10-30 seconden (nadat je de stroomkabel erin hebt gedaan).
Dan krijg je een totaal reset die ervoor zorgt dat alle basis instellingen worden geladen waaronder dus ip 192.168.1.1. en de DHCP server.

Mocht je hem niet kunnen vinden wees dan zeker dat de linksys het enige ding is op het netwerk (naast je eigen pc).
En stel je pc in op DHCP (auto ip retrieval) die zou moeten werken na die harde reset van de WRT.

Pas als je WRT weer normaal werkt zou ik de speedtouch eraan hangen en gaan kijken wat er aan scheelt.

--edit

Nu je dus je WRT weer in kan is het een goed idee om er Tofu13c in te flashen.
Tofu site
Tofu Firmware 13c voor de WRT54G of GL (niet GS)
Thibor kan ook maar omdat je een v2.2 hebt zal je daar extra dingen voor moeten doen (die automatisch worden gedaan in Tofu).
Vergeet niet een clear to factory defaults and erase nvram te doen na het flashen en zorg dat UPnP uitstaat (security risk waiting to happen brrr).

[ Voor 36% gewijzigd door GekkeR op 07-06-2006 12:02 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zal eerst maar eens kijken of ik het met behulp van PPTP aan de praat kan krijgen, is tot nu toe nog niet gelukt.

Bedankt voor je hulp voor zover.

Edit: Heb inmiddels internet via de PPTP config van KPN, moet alleen even kijken of portmappen nu goed gaat. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Frietsaus op 07-06-2006 12:42 ]

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
ik heb op dit moment hetzelfde probleem... ik wil de DHCP functie zonder al te veel moeite uitschakelen in de speedtouch en de linksys router gebruiken als DHCP server, maar op de een of andere manier werkt dat niet... Het moet toch simpel te doen zijn om de DHCP in de speedtouch uit te schakelen of ben ik nou gek? Eerder had ik het opgelost door van mijn router een switch te maken door daar de DHCP uit te schakelen en de speedtouch in een van de 4 poorten te drukken. Probleem opgelost maar de routerfunctie in de speedtouch bevalt mij ook niet... Ik ga liever niet de speedtouch flashen etc. weet iemand een eenvoudige oplossing?

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
stel je speedtouch in op spoofed dhcp mode zodat jouw linksys het public ip krijgt.

hierna kun je de linksys gebruiken om te patten.

• liveandlearn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-03 22:04
je kan ook proberen te routeren

ik heb dit met een sitecom router gedaan

in je speedtouch zet je poorten open naar 1 specifiek ip adress bv 10.0.0.5/24
dan stel je je wan ip van je router (linksys of net wat) in op 10.0.0.5/24 je kan ook een DMZ specificeren door het wan adres (wat je zelf opgeeft) in te stellen als DMZ dan is alles open naar de router. ik heb nog niet gevonden hoe ik dit met udp doe maar met tcp kan ik dan zo port forwarden
vervolgens ga je naar je router en je stelt je routers dhcp in op bv 192.168.1.100-200/24
en router ip op bv 192.168.1.1 je gateway in je router moet je instellen op de gateway die je zou hebben wanneer je alleen de modem hebt standaard 10.0.0.138

fouten onder voorbehoud heb de router niet bij de hand nu kan nog wel even na controleren later deze dag

http://img251.imageshack.us/img251/6746/sonicliveandlearn5ui.gif

Verwijderd

heb zo'n combootje hier staan waarbij de WRT54G inbelt via de Speedtouch.

Je moet 'm in "Bridged Ethernet" zetten, de speedtouch dus.
Daarna kan je in de linksys PPoE aanzetten en zo inbellen.

Dat heeft bij mij prima gewerkt met m'n WRT54G 2.2, tot die een half jaar geleden gestorven is en de winkel me gratis een V5 in de plaats gegeven heeft.
Ik ga morgen de routing terug via de speedtouch doen en de linksys als AP laten werken.
5 min bittorrent ==> Routercrash.
Pagina: 1