ik heb een listbox ( lsSuggestie )
Als er op een button gedrukt wordt moet hij controleren of er een item geselecteerd is. Hier heb ik op gegoogled ed. en daar kwam ik tot het volgende:
ik heb de code voor de testcase even aangepast.
In bijna alle gevallen werkt deze code, maar zodra er maar 1 item in de listbox staat is de positie van dit item ook 0, dus dan krijg ik dus de ELSE.
Wie heeft er een idee hoe ik dit beter kan controleren dan wat ik nu doe?
greets Toost
edit:
Ik had iets verder moeten zoeken
Ik zat verkeerd, als er niks geselecteerd is dan is de selectedindex -1 en geen 0
probleem opgelost!
Als er op een button gedrukt wordt moet hij controleren of er een item geselecteerd is. Hier heb ik op gegoogled ed. en daar kwam ik tot het volgende:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
| If lsSuggestie.SelectedIndex > 0 Then MsgBox("Er is iets geselecteerd", MsgBoxStyle.Information, "Suggestie geselecteerd") Else MsgBox("Selecteer een suggestie en druk opnieuw op vervang", MsgBoxStyle.Information, "Geen suggestie geselecteerd") End If |
ik heb de code voor de testcase even aangepast.
In bijna alle gevallen werkt deze code, maar zodra er maar 1 item in de listbox staat is de positie van dit item ook 0, dus dan krijg ik dus de ELSE.
Wie heeft er een idee hoe ik dit beter kan controleren dan wat ik nu doe?
greets Toost
edit:
Ik had iets verder moeten zoeken
Ik zat verkeerd, als er niks geselecteerd is dan is de selectedindex -1 en geen 0
probleem opgelost!
[ Voor 12% gewijzigd door toost op 07-06-2006 11:19 ]
This space for rent. Serious inquiries only please.