Té hete laptop???

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wesleydeheer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 16:51
Hallo,

ik heb laats een laptop gekocht voor mijn komende studie.
Het gaat om een Fujitsu-Siemens Amilo L 1310 Notebook.

Een echt goed stabiel systeem is het niet, ik heb de notebook binnen een week al een keer moeten formatteren.

De cd\dvd-rom die erin zit werkt ook niet altijd, hij leest niet alle cd-roms.

Zou het kunnen dat op een gegeven moment de laptop té heet wordt waardoor sommige hardware niet meer werkt????

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:45
Dat lijkt me wel héél sterk. Je hebt een Celeron geloof ik, die worden wel een stuk warmer dan de wat duurdere intel dingen voor laptops.

Wat die cd-roms betreft, de ene speler is de andere niet. Zijn je schijfjes erg vies of beschadigd?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:10
Heb je nog garantie?
Zo ja, zou ik toch echt meteen terug gaan.
Ik neem aan dat je de herinstallatie via zo'n recovery cd hebt gedaan.
Als hij te heet wordt, denk ik eerder dat je computer zal vastlopen omdat je processor dan te heet wordt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
^^ Inderdaad.
Je kunt je de moeite besparen en gewoon het ding terugbrengen naar de winkel. Dat de dvd speler niet meer werkt omdat er iets te warm wordt lijkt me niet kunnen.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-02 11:28
ik zou met die nieuwe dingen niet al te veel zelf gaan prutsen, gewoon gelijk terug gaan als hij niet goed werkt!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
FS heeft hier idd problemen mee, die dingen worden véél te warm.
Je kan een CoolPad aanschaffen (=ventilator voor onder de laptop) maar als je mobiel wil werken zal dit niet echt veel helpen..

Bij de MediaMarkt Eindhoven staan alle laptops uitgestald en ik merkte gewoon dat die FS superheet werd, net zoals veel Acers (warm, maar niet heet) en Toshiba's (vrij warm, niet fijn meer).

Ik wil FS niet boycotten, maar ik vind dat je de laptop gewoon terug zou moeten brengen als er allemaal defecten optreden en je niet meer normaal kan werken.

Die CD/DVD-drive overigens: Eventjes opentrekken en kijken of er stof op de lens zit, of andere aanslag. Ook kijken of je niet te oude cd's hebt, laptopdrives zijn soms vrij kieskeurig...

Via Google ben ik op www.amilo-forum.de gekomen, site doet het blijkbaar even niet maar ik heb wel wat in de cache gevonden:
(klikHierr, lange link)

Daar staat dat die gebruiker veel over problemen heeft gelezen op het forum en dat bij hem de ventilator te vaak aanstaat. Misschien geeft dit indirect toch een signaal dat FS niet zo goed is :r

offtopic:
Ik ben ook aan't zoeken naar een laptop, en ben eigenlijk meteen voor Sony gevallen. Die dingen zijn vréselijk duur, maar wel héél stil en koel! Ding kan sowieso bijna altijd zonder ventilator, en als je hem zwaar laat werken gaat hij heel zachtjes blazen.
Een FS-laptop veroorzaakt bij opstarten al een tornado :/ (NOFI)

[ Voor 38% gewijzigd door DarthPlastic op 07-06-2006 11:44 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Wesleydeheer
Ik heb geloof ik 1jaar pick-up en return garantie. Dus dan komen ze hem toch gewoon weer ophalen en wordt ie gerepareerd zo niet vervangen??

Er zit inderdaad een intel celeron M processor in.

Alle cd's, cd-rom en zelfs dvd's die ik erin heb gedaan waren schoon, zoniet meerdere malen gereinigd, dus daar kan het niet aan liggen.

Gister avond keek ik een dvd, en na 1 uurtje ofzo stopte de dvd en kreeg ik hem niet meer aan.

Ik hoorde de dvd-rom speler zoeven, aanslaan en daarna weer uitgaan.
Dit gebeurde bij meerdere dvd een gebeurd om de haveklap bij cd-roms.
Als ik bijv. een game instaleer en er moet een 2e cd-rom in, pakt ie die niet en moet ik annuleren.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:59
Niet zo moeilijk garantie = terug gaan ?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
"Binnen een week moeten formatteren" lijkt me een softwareprobleem. Dat DVD-drives niet alle disken kunnen lezen is ook niks bijzonders. En die temperatuur is gewoon een ontwerpfout van helaas veel te veel laptops...

Verwijderd

Ik zou hem terug brengen... zsm...

Over dat DVD gevalletje. Ik had eerst ook hetzelfde probleem, hij las bij mij geen enkele cds meer. Zelfs zo erg dat ie, geen enkele optical meer slikte bij een boot-up. (IBM T42)

Toen draaide ik WIN2K NL, met heel veel problemen. Vervolgens heb ik meer de image maar gebruikt WINXP CHN. Daarna draaide hij alles op zijn slofjes. Ik heb alleen drivers van de site gedownload en geinstalleerd onder WIN2K, maar hij weigerde.

Het is voor mij nog steeds raadsel....

• DarthPlastic
Warmte: zie mijn edit van mn post hierboven :)

Ik zou sowieso de winkel bellen om te zeggen dat er van alles mis is, en niet via de fabrikant garantie vragen. Als je op 'consumentenforums' leest hoe zulke garantie meestal afloopt
("de hond heeft over de laptop gepiest meneer, kunt u de laptop weer maken?", zulke vragen bv) dan wil je zo'n laptop niet voor je studie hebben.
Dat ding moet het doen, en bij reparatie mag het ding maximaal 1 of 2 weken weg zijn. Ook wil je het ding niet om de maand terugsturen dus na één reparatie moet hij het gewoon blijven doen.

Vooral het argument dat de laptop al vastslaat en niet meer aanwil bij een DVD-tje kijken lijkt me al genoeg.
Tip voor een andere laptop: Asus!
Die worden soms wel een beetje warm, niet gloeiendheet iig, en sommige modellen zijn vrij goedkoop :)

[ Voor 3% gewijzigd door DarthPlastic op 07-06-2006 11:48 ]

• Wesleydeheer
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:47:
Ik zou hem terug brengen... zsm...

Over dat DVD gevalletje. Ik had eerst ook hetzelfde probleem, hij las bij mij geen enkele cds meer. Zelfs zo erg dat ie, geen enkele optical meer slikte bij een boot-up. (IBM T42)

Toen draaide ik WIN2K NL, met heel veel problemen. Vervolgens heb ik meer de image maar gebruikt WINXP CHN. Daarna draaide hij alles op zijn slofjes. Ik heb alleen drivers van de site gedownload en geinstalleerd onder WIN2K, maar hij weigerde.

Het is voor mij nog steeds raadsel....
Ik snap de afkortingen die je gebruikt niet echt :P

Kreeg je, je speler weer aan de praat of niet......?

• Wesleydeheer
up

Verwijderd

Als je hem pas gekocht heb kan je best garantie claimen hoor.

p.s. Kicken binnen 24uur is niet gewenst, al helemaal niet binnen 3 uur.

• DarthPlastic
Hee, ik weet niet of je dat doorhebt, maar dat mag niet he ;)

Als je iets toe te voegen hebt kun je je laatste post editten of als je geen antwoord hebt mag je na 24 uur de boel weer kicken ('up')

Verder lijkt mij het probleem aardig opgelost, bel de winkel en vraag ze om garantie. :)

• Wesleydeheer
Sorry wist niet dat kicken niet mag.

Ik ga morgen Siemens maar es bellen (10ct p\m :S)

Thnx for the help!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Zie Het algemeen beleid , zoals je tijdens het registreren hebt kunnen lezen. Kicken binnen 24 uur wordt niet toegestaan ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1