Toon posts:

Probleem: Outlook Express laat bericht verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem met Outlook Express. Als ik met Outlook Express mn mail binnen haal dan verdwijnt de mail die op mn webmail staat en die komt niet binnen bij Outlook. Dit probleem deed zich vooral voor wanneer de mail via het web bekeken was en ik het daarna binnen haalde met outlook

Zeer vreemd... Ik heb het vinkje 'kopie op ...' aangevinkt. Het probleem blijft toch voor komen. Er is ook gebeld naar de provider en die zegt dat webmail het goed doet en dat het probleem waarschijnlijk bij Outlook zit. Maar waar bij Outlook... Is er iemand die hulp kan bieden? Zo ben ik al veel mailtje kwijt geraakt en daar wil ik vanaf.

Update. Nu krijg ik de mail wel binnen in outlook maar nu verdwijnt het op het webmail. Terwijl alles goed ingesteld staat. Een vinkje bij 'kopie achter laten op server'. We zijn dus iets verder maar nog niet alles is opgelost.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 13:34 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb je geen filters aan staan in je outlook?
Zodat er mail verwijderd wordt, of misschien in een verkeerde map opgeslagen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij niet maar ik zal ff kijken. Bedankt voor je antwoord. :)

Dit is het geval... Maar die staan goed ingesteld. Het is tegen spam. De headlines van de mailtjes
worden gefilterd als daar zo'n spam headline in voorkomt dan wordt ie verwijderd. De afzenders van die spam mailtjes zijn ook geblokkeerd. Het lijkt mij dat dit alleen geld voor die specifieke afzenders en headlines, dat moet goed zitten

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oops, dit draadje staat eentje te ver naar beneden gepost :P

Kan de moderator deze naar boven plaatsen in de map van Office?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Beveiliging & Virussen -> Officesuites en -software

offtopic:
In het vervolg mag je zoiets ook wel via een Topic Report (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) melden. ;)

Signature

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En als je via File en dan naar messages gaat (oid) zie je dan ook wel inhoud (aantal emails en totale grootte) in je diverse mappen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zie ik wel. Nu komen de mailtjes wel weer binnen van de server. Dat scheelt weer. :) Alleen het probleem dat ze van de server verdwijnen is er nog steeds. Het is met outlook express toch geen probleem om mail op verschillende computers binnen te halen? Ik heb bij mn vriendin namelijk ook een account... :P

• Gonadan

Gonadan

Als je een POP server gebruikt worden normaal gesproken de mailtjes één keer van de server naar een pc verplaatst.
Daarna zijn ze van de server verwijderd.

Als je ook graag bij je vriendin je mailt wilt bekijken (ook de oudere) moet je misschien eens kijken of je IMAP kan gebruiken :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:38:
Ja, dat zie ik wel. Nu komen de mailtjes wel weer binnen van de server. Dat scheelt weer. :) Alleen het probleem dat ze van de server verdwijnen is er nog steeds. Het is met outlook express toch geen probleem om mail op verschillende computers binnen te halen? Ik heb bij mn vriendin namelijk ook een account... :P
Moet je daar ook instellen dat de berichten op de server blijven staan. Zal je op alle client moeten doen wil je ze op de server behouden.

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
En het is niet zo dat toevallig ook de outlook bij je vriendin aan staat, waar niet het vinkje "berichten op de server laten staan" aan staat. Dat zou kunnen verklaren waarom mails soms toch van de server verdwijnen (ongeacht of jij ze nu wel of niet binnen krijgt.)

edit: ik typ weer eens te langzaam ;)

[ Voor 10% gewijzigd door fotoklaasje op 07-06-2006 13:44 ]

http://www.klaasje.com

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn vriendin heb ik dat ook aangevinkt. Het gekke is dat als ik een mailtje van een ander account stuur, dat het op webmail te lezen is, daarna is het binnen te halen met outlook en als dan weer een mailtje stuurt dan gooit webmail het mailtje weg en laat de nieuwe zien. Dit lijkt me dan duidelijk een probleem met de mail server van de provider of niet?

Verwijderd

Topicstarter
@ Gonodan
Kun je als je het vinkje 'kopie op de server achterlaten' aanzet dan niet op een andere computer de zaken binnenhalen?
Is het mogelijk om pop te veranderen in IMAP? Wat moet ik dan veranderen? Een hoop vragen :) Ik hoop dat je/iemand er antwoord op kan geven?

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk ligt het probleem bij de mailserver van solcon. Ik heb met hen gebeld en ze hebben met eigen ogen gezien dat als je in de webversie een paar keer op 'check email' drukt, dat het bericht dan verdwijnt. Het is nog niet verholpen, ze zijn ermee bezig. Iemand eerder zo'n probleempje gehad?

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:55:
@ Gonodan
Kun je als je het vinkje 'kopie op de server achterlaten' aanzet dan niet op een andere computer de zaken binnenhalen?
Jawel, alleen blijft hij dan eeuwig op de server staan tot je hem via webmail verwijderd of het vinkje uit zet. :)
Is het mogelijk om pop te veranderen in IMAP? Wat moet ik dan veranderen? Een hoop vragen :) Ik hoop dat je/iemand er antwoord op kan geven?
Je provider moet IMAP ondersteunen, dat moet je dus navragen.
Maar lang niet alle providers ondersteunen het.

IMAP is eigenlijk een soort webmail in outlook.
Ik had het altijd zo ingesteld dat hij alleen de berichtkoppen binnen haalde en pas als ik een bericht open haalde hij het bericht binnen.
Dus elke keer als je de mail gaat lezen moet hij het opnieuw van de server halen. :)
Het voordeel van IMAP boven POP vind ik dat het een 'nette' vorm van webmail is.
Als je bij je vriending een mailtje verwijderd dan staat hij er thuis bij jou ook niet meer op.
Laat je hem staan dan blijft hij bij allebei staan tot hij weg is. :)

Het nadeel is in mijn ogen dat de mail op de server blijft staan.
Je bent dus afhankelijk van de server van je provider.
Denk dan aan betrouwbaarheid, accountgrootte 'opschoon'-werkzaamheden. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg van het IMAP gedeelte. Het probleem is nu zo goed als opgelost. Er blijk bij de instellingen van de provider waar ik niet bij kan, ook een vinkje :) aan te moeten worden gevinkt.

Allen hartelijk bedankt voor het meedenken. ;)
Pagina: 1