Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 06:41
Mijn broertje zit met het volgende probleem:

Ik heb op dit moment een contract met Telfort, het contract loopt af op 14 augustus 2006. Op 1 juni 2006 heb ik een abonnement afgesloten bij Debitel met de Samsung E900. Debitel zegt het abonnement bij Telfort voor mij op.

Nu is mijn vraag: Wanneer heb ik recht om mijn telefoon op te halen?

De telefoon die ik nu heb (Nokia 6230) valt geregeld uit. Ik heb overlegd dat wanneer mijn telefoon daadwerkelijk problemen geeft er wel iets te regelen valt. Nu heb ik dus contact opgenomen met Debitel en gezegd dat de telefoon problemen oplevert maar nu is er niets meer te regelen. Ik kan op z’n vroegst mijn telefoon eind juli ophalen. Dat betekent dus dat ik nog 2 maand moet wachten op mijn nieuwe telefoon!

Wat kan ik doen om de telefoon eerder in mijn bezit te krijgen?

Ik moet nu namelijk nog bijna 2 maand wachten op mijn telefoon terwijl ik dan als nog de prij smoet betalen die ik op 1 juni heb afgesproken.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Om het kort te houden: niets.

Ik heb ditzelfde ook gehad, en je krijgt je telefoon pas als je (eigenlijk iets voor) contract start bij Debitel. Eerder heb je er simpelweg geen recht op, want je bent immers geen klant bij ze, zolang je niet via hun belt.

offtopic:
abonnement

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 07-06-2006 10:58 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11 22:02
(jarig!)
Lijkt me logisch ... je hebt "recht" op je telefoon op het moment dat je nieuw abonnement ingaat.

Als je je abo bij je huidige provider had verlengd, dan had je je toestel 3 maanden eerder aan kunnen vragen.

• Binnetie
wolkje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:57:
Om het kort te houden: niets.

Ik heb ditzelfde ook gehad, en je krijgt je telefoon pas als je (eigenlijk iets voor) contract start bij Debitel. Eerder heb je er simpelweg geen recht op, want je bent immers geen klant bij ze, zolang je niet via hun belt.

offtopic:
abonnement
Ikzelf heb eind mei een nieuw abonnement afgesloten bij T-Mobile (zit nu bij Telfort) en ik heb meteen een nieuwe gsm gekregen terwijl mijn abonement pas 28 augustus ingaat (27 augustus loopt mijn telfort abonnement af).

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik ga van Hi abo naar Vodafone abo, daarbij krijg ik een nieuw toestel van Vodafone, deze wordt geleverd zodra de porteringsaanvraag/abonnementsaanvraag erdoor is. Ik moest wel specifiek melden dat ik het toestel eerder hebben wou. Deed ik dat niet dan kreeg ik 't toestel pas twee weken vóór de portering.( begin september)

[ Voor 4% gewijzigd door DaRuLe op 07-06-2006 11:09 ]

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Binnetie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:06:
[...]

Ikzelf heb eind mei een nieuw abonnement afgesloten bij T-Mobile (zit nu bij Telfort) en ik heb meteen een nieuwe gsm gekregen terwijl mijn abonement pas 28 augustus ingaat (27 augustus loopt mijn telfort abonnement af).
DaRuLe schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:08:
Ik ga van Hi abo naar Vodafone abo, daarbij krijg ik een nieuw toestel van Vodafone, deze wordt geleverd zodra de porteringsaanvraag/abonnementsaanvraag erdoor is. Ik moest wel specifiek melden dat ik het toestel eerder hebben wou. Deed ik dat niet dan kreeg ik 't toestel pas twee weken vóór de portering.( begin september)
Dan hebben jullie allebei mazzel gehad met de provider want jullie hadden er in beide gevallen geen recht op, het was gewoon aardig van de provider :) Net als dat je eens gratis met de bus mag als je een strip te weinig hebt, lief van de buschauffeur, maar je hebt er absoluut geen recht op.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Binnetie
Zo gaat het bij mij eigenlijk altijd, bij mijn vorige verhuizing van T-Mobile naar Telfort kreeg ik ook meteen mijn telefoon mee, dit vroeg ik namelijk vooraf aan de verkoper, of dat ook mogelijk was.

Debitel vertelde namelijk aan mijn broertje dat ze dat niet konden doen omdat ze elke 3 weken een controle hebben, dat er net zoveel toestellen in de computer moeten staan als dat er in de winkel liggen.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Binnetie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:08:
Zo gaat het bij mij eigenlijk altijd, bij mijn vorige verhuizing van T-Mobile naar Telfort kreeg ik ook meteen mijn telefoon mee, dit vroeg ik namelijk vooraf aan de verkoper, of dat ook mogelijk was.

Debitel vertelde namelijk aan mijn broertje dat ze dat niet konden doen omdat ze elke 3 weken een controle hebben, dat er net zoveel toestellen in de computer moeten staan als dat er in de winkel liggen.
Nouja dan heb je dus eigenlijk altijd mazzel gehad ;) Zelf heb ik met mijn portering van Telfort naar Tele2 dus hetzelfde probleem gehad. Toen moest ik van december t/m maart (!!) wachten op mijn nieuwe telefoon, om dat toen ook pas mijn nummer geporteerd zou worden. En ookal vond ik dit natuurlijk klote, het is wel heel begrijpelijk. Ik werd immers ook pas in maart klant. :)

Je kunt er dus wel vanuit gaan, dat je spreekwoordelijk 'geen poot hebt om op te staan', om die telefoon eerder te eisen van Debitel.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik heb mij n E900 gisteren gehaald bij Belcompany met een overstap van Hi naar T-Mobile. Mijn HI contract loopt 5-10-2006 af en mijn T-Mobile contract gaat 5-10-2006 in. Ik kreeg de telefoon gewoon mee. Vorige keer dit ook geprobeerd bij TforTelecom maar toen wilden ze er niet aan beginnen. Raar dat de ene winkel de gsm wel mee geeft en de andere niet!

https://untappd.com/user/OzzBier

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
nickvanozzie schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:16:
Ik heb mij n E900 gisteren gehaald bij Belcompany met een overstap van Hi naar T-Mobile. Mijn HI contract loopt 5-10-2006 af en mijn T-Mobile contract gaat 5-10-2006 in. Ik kreeg de telefoon gewoon mee. Vorige keer dit ook geprobeerd bij TforTelecom maar toen wilden ze er niet aan beginnen. Raar dat de ene winkel de gsm wel mee geeft en de andere niet!
Haha is wel grappig als je dit allemaal zo leest. Even ter verduidelijking: debitel biedt diensten aan van 3e onderhun eigen netwerk, zei hebben dan ook de regel dat je pas je toestel mee mag nemen zodra je bij ze wordt aangesloten. Echter als je naar belcompany, the phonehouse, t 4 telecom gaat en je laat je nummer porteren, dan mag je gelijk je toestel mee nemen omdat je een bindend cotract hebt getekend waar je toch niet onderuit kan en ze hun geld wel dus krijgen. Met hun bedoel ik dus de providers. Dit zijn de regels die de providers zelf dus hebben samen gesteld.

Voorbeeld: meneer sluit een nieuw contract aan bij t-mobile voor 1 jaar en krijgt gelijk het toestel mee. 9maanden later kan hij overstappen naar vodafone en wilt dit, en een week later dan dat hij het contract heeft geregeld mag hij het toestel op komen halen. Nu kan meneer pas 12 maanden later een nieuw toestel krijgen omdat hij gebruik heeft gemaakt om na 9 maanden al over te stappen, maar hij zit die 3 maanden nog wel vast aan tmobile en daarna pas begint vodafone. En dus voordat hij het zelfde weer kan doen, duurt weer 12 maanden.

Dus debitel is de enige die dit anders doet, duidelijk een beetje :P
Pagina: 1