Toon posts:

Resizable layout met CSS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een flexibele layout, waarbij ik het resizen zonder JavaScript wilt laten gebeuren, dus maak ik gebruik van procenten voor de dimensies van de flexibele elementen.
Vanwege gebrek aan ondersteuning voor CSS 2 dingen als display: table-row etc. in IE en omdat ik de gewenste resultaten niet kan bereiken zonder heb ik toch gekozen om tabellen (zo min mogelijk dan) te gebruiken voor de layout.
De layout is voor een applicatie sowieso die moet werken in IE (6) en Firefox.

Ik stuit nu echter op een render probleem in Firefox. De overflow: auto; CSS rule wil niet lekker samenwerken met een procentuele hoogte, waardoor de hoogte van het te grote element zorgt dat zijn parent element groter wordt dan hij eigenlijk mag zijn. Zo gooit ie de hele layout in de war.

Hier is een test case van de layout > http://www.rszdesign.com/temp/resizable_layout.php
Zoals hij in IE (6) functioneert moet het ook in Firefox.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen (zonder gebruik van JavaScript window.onresize etc) of wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt!!!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.interface-account-main .interface-grid-container {
    height: 100%;
    background-color: #ffffff;
    color: #262626;
    overflow: scroll;
}

;)

[ Voor 150% gewijzigd door XWB op 07-06-2006 11:09 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Hacku schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:58:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.interface-account-main .interface-grid-container {
    height: 100%;
    background-color: #ffffff;
    color: #262626;
    overflow: scroll;
}

;)
Daarmee maakt ie de container <div> ook veel te groot, maar dan inclusief gratis scrollbalken die helemaal niet nodig zijn... Niet de oplossing dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 11:39 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

offtopic:
Ik keek even rond op je site en vond daar een link naar www.bevariadiemen.nl, waar je op de frontpage een foto van 1600x1200 hebt staan. Dat laadt niet echt fijn voor de gemiddelde bezoeker.

Heb je de frontpage aanpasbaar gemaakt voor de beheerder van dat bedrijf? Dan zou ik even een image-resize functie of tutorial toevoegen ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Dit lijkt een mooie voor m'n gepatenteerde flexlayouts ;) Ik heb daar hier een voorbeeld van staan. In m'n blog heb ik er nog een kleine uitleg bij geschreven.

Het idee is dat je zowel size als position via percentages regelt. Eventuele vaste maten (zoals die button bar) kun je met (onzichtbare) borders oplossen.

Ik heb alvast ff een voorbeeldje van jouw layout gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Blues, hartstikke bedankt!!!

De tests die ik nu met de methode die je noemde gemaakt heb zien er heel veelbelovend uit!

Mijn dank is groot! :)
Pagina: 1