Toon posts:

cd printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een mogelijkheid om labels te printen op cd's / dvd's.

Nu kan dat met de light scribe techniek die op de nieuwe dvd branders zit. Alleen duurt dat scriben dan bijna een half uur bij volledige bedrukking. Plus heb ik al een dvd brander dus dan is het een beetje jammer om er nog een aan te schaffen.

Een andere optie is een printer aan schaffen die dit trucje ook kan uitvoeren, maar dan met inkt en in meerdere kleuren.
Maar welke printer kan ik dan het beste uitzoeken?

- canon 4200
- canon 5200
- Epson 220
- Epson 340

Kan iemand het verschil vertellen tussen die merken?
Daarbij komt dat ik hier op t forum voornamelijk iets lees over (problemen met) de canon 4200.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zijn dat speciale CD printers of gewoon inkjets waar je labels in legt?
Label kits zijn n.l. gewoon A4tjes met een stukje software erbij om de afmetingen door te geven. soms zelfs een compleet programma erbij om je labels mee te ontwerpen.
In dat geval voldoet elke inkjet printer op de markt.
Zoek er een met goede specs en dan ben je in feite klaar.

Het wordt anders als je CD's wil gaan bedrukken.
Daar heb je speciale CD printers voor nodig en CD's/DVD's met een witte printbare laag er op.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

McKaamos, van die twee Canon's weet ik in ieder geval dat ze CD's kunnen bedrukken, dus het lijkt me dat dat bij die Epson's ook het geval is (dat is immers de wens van de TS).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 10:46 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 21:18

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik heb zelf de canon IP 4200, en het printen gaat prima op bedrukbare cd's. Zijn natuurlijk wel een stukje prijziger dan "gewone" cd's, maar ja, ik hoef ook niet altijd ze bedrukken.

Ook ziet het er m.i. net iets netter uit dan met zo'n sticker erop geplakt.

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
het is idd de bedoeling dat de direct op t schijfje geprint worden. Daarna er een coating laag overheen spuiten. Dus geen geklooi met losse label sticker vellen.

Probleem is dus wel printer daarvoor het meest geschikt is en t beste presteert.
Wanneer kies je voor epson wanneer voor canon? En dan op basis waarvan maak je de keuze uit die types uit de startpost.

Verwijderd

Topicstarter
keuze gaat een dezer dagen eindelijk gemaakt worden.

Zit te twijfelen tussen de canon 4200 of de epson 220?
Canon is op de pricewatch een tientje duurder...

Wat zorgt ervoor dat ik de knoop doorhak om te kiezen voor...

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Die canon gebruikt chromalife inkt (de 8-patronen), deze zijn wel wat duurder geloof ik, maar zullen zeker langer meegaan (de inkt) en een wat rijkere kleur neerzetten. Ook als je kijkt op de website (had je ook zelf kunnen doen ;) ) zie je dat de 4200 betere specificaties heeft. Ik zou gaan voor de 4200.

Denk er overigens aan dat er -geen- usb kabel bijgeleverd wordt. Is gewoon een standaard kabel.

De meeste mensen deugen!

• jonamolenaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik zelf heb de IP4200 een half jaar geleden aangeschaft. Ik ben er erg tevreden over. Hij is vooral zuinig en redelijk snel met printen. Een groot voordeel van deze printer is dat hij 2 papier lades heeft. Je kan met 1 druk op de knop(op de printer) van lade wisselen. Ik heb voor deze printer gekozen naar aanleiding van de onderstaande review van Tom's Hardware.

Review ip 4200

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Ik heb een 5200R, en deze print ook perfect op printable cd/dvd's :)

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
k heb een canon pixma ip4200 (njah, mn ouders). printen gaat top, heb al cker 100 dvd's gedaan. en de kosten? valt best mee... 25 DVD+R8x voor 8,50€ (uiteraard in duitsland)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
keuze is gemaakt. het is de canon pixma ip5200 geworden.
Dus het grote broertje van de 4200.
De 5200 viel nog net in het gestelde budget. Plus vond ik het snelheidsverschil tussen de 4200 en de 5200 aanzienlijk. Jammer is wel dat er geen geheugenkaartlezer en foto-lcd scherm in zit.
Wilde ik dat per se dan had ik de Epson moeten kiezen.. Die liet ik echter afvallen omdat de 340 mijn interesse had maar buiten mijn budget viel. Overigens vind ik de canon qua design mooier.
Heb de printer via de tweakers pricewatch besteld bij euromaxi http://www.euromaxi.nl.
Heb van te voren gebeld of de printer op voorraad was.
Ik was niet bekend met de winkel dus dan vind ik een belletje wel handig om iets meer over t bedrijf te proeven.

Via ddvd.info heb ik direct wat papier, printable cd/dvd's gescoord en ook voor een 10tje zo'n coating busje.

Ben benieuwd of de tpg morgen idd langskomt.

Verwijderd

Topicstarter
gisteren idd de tpg met een mooi pakket.
De printer werd gewoon in de printerdoos afgeleverd.

Netjes alles keurig en prima, jammer dat die printers zonder standaard een usb kabel geleverd worden. Maar hiervoor was ik gewaarschuwd door euromaxi dus meteen zo'n kabel erbij besteld.

snelheid van de printer is echt prima!!!
Jammer dat het 'opwarmen' langer duurt dan mijn laserjet...

De printer is overigens zekers niet klein. Voordeel is weer wel dat de printer meerdere invoerladers heeft en eindelijk ook een stofvrije cassette heeft (zoals de hp'ers).
Ook handig: geen losse stroomadapter!!! scheelt weer een kastje bij heel die stekkerrommel achter je bureau.
Pagina: 1