Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Misschien keylogger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het verboeden dat ik een keylogger of iets dergelijkt op mijn systeem heb. Ik draai windows xp sp2 + norton av. Ook heb ik meerdere anti-spyware programma's als spybot search & destroy en spyware blaster.

Als ik een email verstuur via outlook wordt deze bij het klikken op de verzend kop eerst gescand door norton av. Dat zie je doordat er boven de systemtray een klein venstertje omhoog schuift met een progressbar erin. Deze verteld de status van het scannen. Na het scanne schuift die weer naar beneden.
Soms, gewoon uit het niets, als ik mijn outlook niet eens open heb staan en al helemaal geen email aan het typen ben, laat staan op de verzend knop klik, verschijnt dat venstertje met die progressbar.
Ik heb het idee dat een ander programmatje (een keylogger bv) zo nu en dan, als de logfile een bepaalde maat heeft bereikt, het filetje verstuurd via mail.

Hoe kan ik erachter komen welk programmatje dat is die dat doet. Als ik die dan gevonden heb, hoe haal ik die weg. Bovengenoemde programma's werken daarbij namelijk niet.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
De simpelste manier is denk ik Zonealarms Personal Firewall (gratis) te installeren. Die brengt je op de hoogte van elk programma dat een verbinding met internet probeerd te maken. Scan je computer ooki eens met een andere anti-virusoplossing, zoals bijvoorbeeld AVG Free.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Aan de hand van de post van frickY adviseer ik om Kerio Personal Firewall te installeren.
Deze is ook gratis maar controleert ook of een programma iets probeert te starten.
Je kunt dan voorkomen dat er programma's uitgevoerd worden waarvan jij het eigenlijk niet wilt. :)

Zelf heb ik daarmee half windows geblokkeerd, lekker rustig ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 00:09

TweakBoy

---

ik ben zelf geen norton gebruiker.. ( helemaal niets op me systeem )... kan het niet zijn dat norton zich automatisch update? of kun je niet ergens in norton een logboek opvragen van wanneer hij de scans doet? Ik meen dat ergens gezien te hebben in av2005/2006. Als het goed is staat ook wel programma daar toegang aan heeft gevraagd/verleend om te verzenden..

---

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:35:
Aan de hand van de post van frickY adviseer ik om Kerio Personal Firewall te installeren.
Deze is ook gratis maar controleert ook of een programma iets probeert te starten.
Je kunt dan voorkomen dat er programma's uitgevoerd worden waarvan jij het eigenlijk niet wilt. :)

Zelf heb ik daarmee half windows geblokkeerd, lekker rustig ;)
^^ vind ik zelf ook beter dan zonealarm. Naast een firewall houdt het ook je applicaties in de gaten (wat ik ondertussen wel vervelend vind worden, maar ok) Probeer het gewoon is en kijk is wat er allemaal wil opstarten/connecten.

/me denkt dat het wel allemaal meevalt, maar dat ben ik :P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Scant Norton niet ook bij het ophalen van e-mail ? Want standaard checkt Outlook toch elke zoveel minuten of er nog nieuwe e-mail is ?

/edit: Ow, 't gebeurd dus ook als Outlook niet open staat. Misschien MSN o.i.d. die toch stiekem checkt?

[ Voor 31% gewijzigd door Nielson op 07-06-2006 10:41 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

frickY schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:31:
De simpelste manier is denk ik Zonealarms Personal Firewall (gratis) te installeren. Die brengt je op de hoogte van elk programma dat een verbinding met internet probeerd te maken. Scan je computer ooki eens met een andere anti-virusoplossing, zoals bijvoorbeeld AVG Free.
Daar hoef je Zonealarm niet voor te hebben. Bovendien geeft die op een gegeven moment ook geen meldingen meer. Beter gaat ie dan voor NIS 2005 / of 2006, integreert ook nog een stuk beter :)
Wat je zegt is overigens wel waar: je zult moeten weten wat er precies uit gaat en waarheen, wil je er iets aan kunnen doen. Dus zul je moeten monitoren. Ik zou eerst eens met ethereal oid beginnen. Maar d'r zijn wel meer progsels die gewoon om de zoveel tijd even verbinding leggen met internet. Kan dus vanalles zijn, hoeft echt geen keylogger te zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Struis112
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-11 16:49

Struis112

,D Struis

Kasparsky is een goeie scanner .. als je verstand van computers hebt is het helemaal top omdat je alles kunt blokkeren en toelaten wat je zelf wilt

zelf gebruik ik geen norton of mcafee .. want die vreten zo veel geheugen terwijl Kasparsky zo veel meer heeft en niet je hele geheugen inneemt

en alles valt in te stellen

een echt tweakers product ;)

My style cant be duplicated or recycled

Verwijderd

Ook een heel erg goed programma is Black ice Defender ik gebruik het zelf ook houd echt alles buiten wat je niet wil dat naar binnen komt. Het programma gebruikt bijna tot geen geheugen. en het is ook makkeljk te gebruiken.

hoop dat je er wat aan hebt

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 13:33
kaspersky aanzetten met extended database die pakt dan ook de keyloggers, spyware en zelfs mirc clients :)

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

misschien dat een pic van het probleem helpt! (hint hint!)

Greyh0und

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik gok dat het overigens niets met een keylogger te maken heeft, maar eerder met een ander proces waar NAV even langer voor nodig heeft om het te scannen. ;)

Hoe dan ook, controleer eens met HijackThis icm [google=filename] en Jotti's online malware scan of er nog verdachte processen starten/draaien. :)

Mocht je er niet uitkomen, post dan je HijackThis log hier, tussen [code][/code] tags aub. Geef ook even aan wat je zelf al verdachte processen vond (markeer ze met een * aan het begin van de regel). :)

Signature

Pagina: 1