geen geluid in Battlefield 2 & Ventrilo onder Cedega 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Beekman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 20:27

Dennis Beekman

Dennis Beekman

Topicstarter
ik heb onder mijn net nieuwe suse 10.1 installatie een setup gemaakt van cedega 5.1.4
Hierin heb ik Battlefield 2 & Ventrilo applicatie geinstalleerd, en bijde werken perfect als ze apart worden opgestart, maar zodra ik ventrilllo heb draaien en battlefield er naast opstart.....krijg ik geen geluid meer in battlefield.

ik ben er inmiddels achter dat het probleem ligt bij het aanspreken van de audiostream in linux....ik zou volgens een howto van ventrillo die ik heb gevlog alsa moeten gebruiken en hier een dmix optie aan toe voegen.

Weet iemand toevallig hoe je onder suse 10.1 een dmix optie installeert zodat ik in bijde apps geluid heb ?

mijn specs:
MSI 875P Neo-Fisr PCB 2.0 (Socket 478)
Pentium 4 3,2Ghz + 1024MB DDR2 Ram
MSI Geforce NX6600 VTD 256MB Videokaart.
890GB Hardeschijf ruimte op in totaal 4 hardeschijfen van het seagate Barracuda Type.

Microsoft Surface Laptop 7 13" | Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Beekman

Dennis Beekman

Dennis Beekman

Topicstarter
dank, ik zal het is proberen vanavond, maar ik vrees het ergste....(al eens geprobeerd onder ubuntu.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Beekman

Dennis Beekman

Dennis Beekman

Topicstarter
zoals al gevreest werkt dit niet, alle andere problemen zijn opgelost onder linux, alleen dit probleem blijft bestaan....

ik heb de onderstaande config rechtstreeks overgenomen van een van de 2 bovenste sites, en zowel als /etc/asound.conf opgeslagen als mede .asoundrcin home map (niet tegelijk)

maar in bijde gevallen gebeurt er weinig behalve dat de knotifier chrashed direct na het inloggen omdat hij inlog muziekje niet kan afspelen, het geluid doet het echter nogwel, maar niet met 2 apps te gelijk.

ik heb de volgende config gebruikt

pcm.ossmix {
type dmix
ipc_key 1021
slave {
pcm "hw:0,0"
period_time 0
period_size 1024
buffer_size 8192
#format "S32_LE"
#periods 128
rate 48000
}
bindings {
0 0 # from 0 => to 0
1 1 # from 1 => to 1
}
}
pcm.!default {
type plug
slave.pcm "ossmix"
}
pcm.dsp0 {
type plug
slave.pcm "ossmix"
}

# mixer0 like above
ctl.mixer0 {
type hw
card 0

en ik heb cedega 5.2 geinstalleerd, maar zonder enig success.
weet iemand hoe ik dit het beste kan doen of wat er fout gaat ? of heeft iemand een config bestandje voor me die wel werkt onder suse 10.1....

ik heb mijn onboard geluidskaart vervangen door een hercules muse lite 4.1 PCI geluidskaart