[c#] Programma afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05
Ik heb het volgende probleem:

Als ik mijn programma afsluit, verdwijnt de User Interface, maar hangt ie voor de rest. Ik zou echt niet weten waar ik zou moeten kijken, welke informatie ik hier moet leveren waarmee jullie mij kunnen helpen, sorry daarvoor.

Ik zit echt met mijn handen in het haar, want ik weet het gewoon echt niet.

Bas

Memories of yesterday, will grow, but never die

Verwijderd

maak je gebruik van threads in je programma?
Mogelijk draait er nog een thread in de background welke je niet afgesloten hebt.
Deze dien je dus zelf af te sluiten of er een background-thread van te maken.

Daarnaast moet je volgens mij (weet niet 100% zeker of het verplicht is) bij een form closed event Application.Exit() aanroepen

• Bint
Hmm, ik zal dat eens gaan onderzoeken.

Ik heb zelf geen extra thread aangemaakt, maar misschien gaat er iets mis in de DLL die ik gebruik?
DIe application.Exit ga ik ook even proberen, bedankt

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 12:54
Application.Exit lijkt me echt onzin, want het is niet eens nodig om de form closed event zelf te implementeren als je geen bijzondere dingen wil doen bij het afsluiten. Misschien dat je wel daar ergens vergeet aan het eind de base.OnClosed of base.OnClosing aan te roepen, afhankelijk van welke van de twee (of allebei) overridden hebt?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22
Mooi moment om de uitstekende debugger van Visual Studie te leren gebruiken. Als je het programma onderbreekt kun je precies zien welke thread waar mee bezig is.

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Als je een standaard windows forms app hebt draaien, dan return-t de Application.Run functie als het form weg is. Daarna return-t jouw Main functie.
Als je proces dan niet eindigt, dan leven er nog extra threads.

Application.Exit en Application.FailFast zijn manieren om je "eigen" proces (en alle threads) te stoppen.

-niks-

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
Ja, maar je doet het wel vrij hardhandig dan.

Beter om non-deamon threads netjes af te ronden in plaats van ze uit de lucht te schieten.

• Bint
riezebosch schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:59:
Application.Exit lijkt me echt onzin, want het is niet eens nodig om de form closed event zelf te implementeren als je geen bijzondere dingen wil doen bij het afsluiten. Misschien dat je wel daar ergens vergeet aan het eind de base.OnClosed of base.OnClosing aan te roepen, afhankelijk van welke van de twee (of allebei) overridden hebt?
die base.OnClosed//OnClosing kan wel eens de sleutel zijn ;)

Application.Exit doet het ook, maar is wel errug hardhandig...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:01

mulder

ik spuug op het trottoir

Wat staat er in je Main dan?

oogjes open, snaveltjes dicht

Pagina: 1